Klimaat akkoord, gasvrij met warmtepomp + zonnepanelen mijn ervaring sinds 2014
De “betrouwbare” overheid met zijn dwalende vierjarige ‘lange termijn’ beleid is de crux, het kernprobleem. Ik ben punt één een klimaat opwarming ONTKENNER, en toch heb ik een warmtepomp en 20 zonnepanelen geplaatst, …
De eerste ideetjes ontstonden nu ruim 10 jaar geleden, we gingen voorlichtingsavonden bijwonen bij mensen en organisaties die al ervaring hadden met alternatieve energiebronnen.
Waarom? Dat was een eenvoudige zaak. Ook toen in 2010 kon je al vrij eenvoudig inschatten dat het gas en de stroom duurder zouden worden.
Waarom? Eenvoudigweg is de energie en de belasting daarop nog nooit goedkoper geworden en ook toen waren er al problemen in de gas win gebieden. En dan was er nog een dringende reden, …
Waarom? Mijn onderzoek naar de toekomstige pensioenvoorziening (eBoek 2004 / 2008 Is ons pensioen wel zo veilig?) maakte voor mij duidelijk dat de dik gevulde pensioenkassen waarschijnlijk wel leeggeroofd worden door een van de volgende kabinetten met hun blik op de toekomst. Een blik die nooit verder reikt vaak dan vier lange jaren.
https://gedachtenvoer.nl/2019/07/07/klimaat-akkoord-warmtepomp-zonnepanelen-mijn-ervaring-sinds-2014/