Kinderen

Mijn dochtertje is dik twee jaar maar krijgt dankzij de tips op dit forum (al 4 maand) elke dag een rauwe BD eidooier. Ik mix dit met room, teffpap en gekookt water. Soms nog roomboter of ghee erbij. Ze vind ei-pap heerlijk en is behoorlijk gegroeid sinds we grotendeels wap eten. Tot zover mijn ervaring van rauw eigeel bij baby/kind.

Tanja, heb je tip opgevolgd vandaag. Zowaar gelukt :)

Had er nog wat kzz en 1/4 tl levertraan/boterolie doorheen gedaan. Gaf het haar met lepeltje, maar ze vond het niet echt lekker volgens mij. Hihi.

zou ik het door afgekolfde melk kunnen doen? Of stolt het eigeel dan?

Misschien niet de levertraan/boterolie door het ei doen, straks denkt ze dat ei naar rotte vis smaakt ;)

Hier ook een ramp met eigeel en eiwit van elkaar scheiden.
Heb telkens een eigeel afgespoeld en dit in een soeplepel in een pan kokend water gezet, 1 min max. anders is hij hard gekookt.

Zal het eens op jouw manier doen Tanja.

Mn zoontje krijgt levertraan met een spuitje, dit spuit ik in zn wangetje, laat hem wel na elke paar drupjes slikken.

Vreemd genoeg heeft hij een paar keer het ei weer uitgespuugt/overgegeven
Vrijwel direct na dat het eitje op is begint hij te hoesten en kokhalzen, dan komt er slijm in zijn mondje met een beetje ei.
Hij is even benauwd door het slijm.

Is het eigeel te plakkerig of zo? ik geef het zo vloeibaar mogelijk, maar als het afkoelt, stolt het wat.

Wellicht dat dit niet gebeurt als ik het aanbiedt op de manier van Tanja.

Ik denk niet dat hij er overgevoelig voor zou zijn oid, omdat hij vanaf 3,5 a 4 mnd al eigeel kreeg, bijna elke dag. Hij heeft 3 a 4 x over de hele periode gespuugt.
Het wat ook niet veel of zo, echt een klein plasje slijm/spuug/ei

> Wel erg fijn om mijn zoontje al gezonde dingen te mogen geven doordat ik Weston Price volg.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan