koffie en pesticiden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ehhh.......het ging hier toch over koffie??? 8O

Quote:
Mike schreef:

Dit citaat komt niet van mij, maar onderstreep ik wel. Enne...wat betreft koffie kom ik niet op mijn mening terug!


Ik kon me ook al niet voorstellen dat koffie zo gezond zou zijn gezien het feit dat het een pepmiddel is. Ik begrijp ook niet niet dat Mercola zijn mening erover in positieve zin heeft herzien, terwijl hij zo anti-suiker is omdat suiker het bloedsuiker niveau verhoogt en een insuline-reactie op roept. Net als koffie 8O

 
Ik moet zeggen dat ik dat wel een nadeel vind van dit forum...........omdat ik full time werk en ook veel andere bezigheden heb kan ik onmogelijk alles lezen want er wordt hier gigantisch veel geschreven. Alleen maar goed. Maar als ik dan 's avonds of in het weekend de titels van de topics scan om te lezen wat me interesseert, blijkt vaak dat de titel de lading niet dekt. Zo mis ik een hoop omdat het onder de noemer van heel wat anders wordt neergeschreven. Maar ja, wat doe je daar aan hè? :cry:

 
Hoe beter het met je bijnieruitputting gaat, hoe makkelijk het forum ook te volgen is. Is mijn ervaring dan toch. Al maakt het terugzoeken van dingen het er niet makkelijker op. Ik herken wel dat het lastig kan zijn, maar ik zie het tergenwoordig als een manier om mijn gestel aan te checken. Heb ik er last van? Dan moet ik extra aandacht geven aan mijn bijnieren. Heb ik er geen last van? Dan zit ik goed in balans.

 
Dat is een mooie maatstaf, Alexandra! Ik kan me hier wel in vinden. Als mensen hier vers op het forum aankomen met een bijnieruitputting van hier tot Tokio willen ze een ptotocol, waarin alles van A tot Z helemaal voor ze uitgespeld staat. In hun hoofd is er veel chaos en ze hebben behoefte aan zoveel mogelijk geordende informatie. Dit forum dwingt hen echter tot zelf nadenken en zelf oplossingen zoeken.

Waarom niet alles op een presenteerblaadje aanbieden? Omdat het je tot een slaaf maakt. Vanaf het moment dat je geboren wordt, word je in deze maatschappij verteld wat je wel en niet moet doen. Hier word je teruggeworpen op jezelf en je leert verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen gezondheid en welzijn. En niet alleen op het gebied van voeding!

Zoals eerder gezegd, uit chaos komt orde. Mensen die problemen hebben met chaos streven naar orde, maar vinden die nooit. Nederland staat bol van de regels. De helaas overleden populair-wetenschappelijke pschycholoog Piet Vroon deed eens een experiment op de Nederlandse wegen. Hij ging bewust letten op alle verkeersborden. Hierdoor kon hij de aandacht niet op de weg houden en raakte hij betrokken bij een ongeluk. Vroon concludeerde dat we onbewust de overdaad aan informatie die we via de verkeersborden meekrijgen wegfilteren en alleen maar de illusie hebben dat ze helpen om orde te creeren op de weg, maar in werkelijkheid creeren ze chaos als je op alle borden zou letten. Hij concludeerde verder dat deze schijnorde indruist tegen het vermogen van mensen om zelf orde te creeren uit chaos. Vroon pleitte voor het afschaffen van alle verkeersborden en de mensen het letterlijk zelf uit te laten zoeken en voorspelde dat mensen dan beter zouden gaan opletten en meer rekening met elkaar zouden gaan houden in het verkeer. Je voelt hem al aankomen: Piet Vroon was mijn held in de jaren '80!

Mike

 
Ik wil niet ontkennen dat een rommelig bureau voor waar het creativiteit betreft ook z'n voordelen zou kunnen hebben, maar zelf heb ik er meer last dan gemak van. Orde in m'n omgeving (bureau, kamer, huis) betekent ook orde in m'n hoofd en andersom. En orde in m'n hoofd betekent dat dat ik meer ruimte heb om over andere dingen na te kunnen denken. Zie het letterlijk dat ik in m'n hoofd dan struikel over de rotzooi waar ik tegenaan loop, al je tijd en energie gaat zitten in het zoeken naar wat je nodig hebt.

Maar dat is iets anders dan ik bedoelde, ik volg dit forum niet om creatief te zijn, ik volg het in informatie op te doen en te delen over wat ik interessant vind. Die informatie mis je als hij niet staat onder het kopje waar je hem zou verwachten. Er zijn hier mensen op het forum die er al hun tijd aan willen en kunnen geven, maar dat is ons niet allemaal gegund.

 
Dit hoor ik vaker: chaos om me heen is chaos in mijn hoofd, orde om me heen is orde in mijn hoofd. Ik geloof er niks van. Ik ken zulke mensen en telkens als ze iets opgeruimd hebben is er wel weer iets (of iemand) anders dat ze de schuld geven van de voortdurende chaos in hun hoofd. Ze blijven vasthangen aan de illusie van orde, maar in werkelijkheid kunnen ze niet ontsnappen aan hun eigen innerlijke chaos, omdat ze deze niet oplossen en zich blijven focussen op wat er buiten hen om gebeurt.

Mike

 
Ik kan geloof ik niet goed tegen orde, ieder zijn ding!

Als ik orde zie word ik erg onrustig, misschien omdat ik te veel last heb van controledwang al.

 
Quote:
ik volg dit forum niet om creatief te zijn, ik volg het in informatie op te doen en te delen over wat ik interessant vind. Die informatie mis je als hij niet staat onder het kopje waar je hem zou verwachten.


En het mooie is dat je daardoor weer op andere informatie stuit die niet past in de keurige rubriek die jij in hoofd had gecreeerd. Deze info kan je op een ander spoor brengen, waardoor je verbindingen leert maken en uiteindelijk misschien toch weer terugbrengt bij je oorspronkelijke probleemstelling, maar dan vanuit een compleet andere invalshoek. Creatie is alles! Ik las ooit eens in een boek dat we leven in een 'dictatuur van de linkerhersenhelft', zoals de auteur het noemde. Hier leer je denken op een andere, creatiever niveau!

Mike

 
Als je niet creatief gaat zijn met je lijf en voeding, dan geloof ik dat je niet zult komen tot gezondheid. We staan tegenwoordig zo ver bij ons lijf vandaan dat je heel wat uit de kast moet trekken om te leren luisteren. Als dat niet creatief is, dan weet ik het niet meer hoor!

Ik heb nu een week vakantie, en ja, dan zit ik heel veel wat op t forum. Maar als ik veel aan het werk ben en 1 of 2 keer per dag kan kijken, dan mis ik tegenwoordig het overzicht nog steeds niet.

 
Zoals ik recentelijk schreef:

Quote:
waarheid vind je door persoonlijke ervaring (intuitie) op basis van contrasten en NIET door klakkeloos iets van een ander aan te nemen, incl. mijn woorden. Je moet ZELF op onderzoek uitgaan!


Je bent geen slaaf en dus zal ik je ook niet als een slaaf behandelen!

Mike

 
Ik volg je enjoy, het forum is er niet om te leren zoeken maar om effectief informatie te vinden over voeding en de waarheid.

We hebben een leven vol met situaties om de hersenen te trainen daar is geen forum voor nodig.

Vaak ben ik ook heel veel tijd kwijt voor ik iets gevonden heb.

Het is makkelijk gezegt dat je je maar moet trainen maar sommige (zoals ik) hebben een vergiet als hoofd, en dat verandert niet.. Ja na lange tijd goede voeding en veel ontgiften word dat misschien mogelijk maar tot die tijd moet je eerst leren en weten hoe dat te doen.

Ik zou het bv al heel makkelijk vinden als er een lijst was waar als ik ingelogd ben kon zien waar ik zelf reacties en dus antwoorden heb staan.

Maar dat veel niet onder de juiste topics staat doe je niks aan, veel dingen komen met elkaar in verband lopen in elkaar over

 
Maarten,

die is er hoor.

Als je 'lid' klikt onder jouw naam kom je in een lijst terecht waar staat wat jij geopend hebt en ook waarop je geantwoord hebt.

Als je bijv. in de regel klikt op 'user last replie' kom je direct in het juiste.

Lia

 
Maarten,

Als je op "lid" drukt onder je eigen naam kom je bij je profiel met een lijst van al je reacties inclusief je laatste reactie op een bepaald onderwerp.

Daarbij is de site van Poekie zeer waardevol wat betreft info over deze manier van eten.

En je kan je abonneren op een topic zodat je altijd weet welk topic je extra in de gaten wilde houden en je krijgt een mailtje als er iemand gereageerd heeft.

 
Haha! Drie keer hetzelfde :D

Mike,

Je kan in het alleen lezen gedeelte toch ook makkelijk bepaalde informatie neerzetten ?

Dan heb je geen "Sticky" meer nodig.

 
Haha! Poekie en pike Dank Julie dat is precies wat ik bedoel ja ideaal!!

 
Ik zou graag alles op het forum willen lezen en creatieve verbanden leggen, want het is allemaal even interessant, maar zoals ik al schreef heb ik daar helaas de tijd niet voor :cry:

Ik heb inderdaad permanente chaos in mijn hoofd. ik heb een auto-ongeluk gehad en daarbij een lichte hersenbeschadiging opgelopen. Sinds dat moment ben ik erg chaotisch, dus er is meer dan uitgeputte bijnieren wat chaos in je hoofd kan brengen. Als het om me heen ook nog eens chaotisch is ben ik helemaal lost, vandaar dat ik het best functioneer als er orde om me heen is waardoor ik niet teveel afgeleid raak.

 
Hoi,

Ik werk al sinds 1,5 jaar in een callcenter voor Adidas. Nu mocht ik wisselen en ben naar Nespresso gegaan. Op zich vind ik dit wel "leuker", als je al van leuk kunt spreken. Natuurlijk wordt het zeer positief neergezet. Ze hebben een AAA programma, komt neer op fair trade en hun decafé wordt niet met chemische stoffen gemaakt. Nu vroeg ik vandaag ( mijn 2e dag in de training) dat ze wel AAA waren maar niet biologisch. Ja, dat klopte, er werden wel pesticiden gebruikt.
We mogen natuurlijk al die capsules proberen, ze hebben dat graag.
Nu ben ik toch wel huiverig, want ik eet en drink overwegend biologisch, drink veel groene thee, en drink hooguit een paar koppen biologische koffie per week. Ik ga het dus waarschijnlijk niet meer proberen.
Weet er iemand iets van Nespresso (is van Nestlé)?
Ik heb trouwens een krantje gelezen over Nespresso, daar wordt het de hemel in geprezen, je zou er zou zin in krijgen en denken dat het voor de gezondheid goed is...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan