koffie en pesticiden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
en hoe zit het met de aluminium capsules. Er schijnt een laagje in te zitten voor de bescherming. Ik weet niet wat ik er van moet denken....
 
Ik weet niet wat ik er van moet denken….

Volgens mij weet je heel goed wat je ervan moet denken. Je schrijft alle vragen en bezwaren hier zelf al op.
 
Ja, dat klopt. Ik denk ervan wat ik hierboven vraag. Nu stel ik mijn vragen hier op dit forum, omdat ik altijd hoop dat iemand mij een gewis en zeker antwoord kan geven. Dus...is het waar wat ik vermoed?
Ik kan dat natuurlijk niet op mijn werk zo gaan vragen, dan word ik waarschijnlijk nier zo sympathiek gevonden.
Hier op dat werk ben ik dus weer nieuw, men kijkt nog niet raar op van mijn eten (eieren) en dat ik nooit iets uit de kantine en automaat neem. Nee, ik wil niet meteen negatief op vallen, vandaar dat ik het hier aankaart. Trouwens, ik zou daar toch geen echt antwoord krijgen ;-)
 
Waarom vertrouw je niet op je eigen vermoedens en dus je eigen oordeel? Ik zou niet weten wat mensen hier op het forum zouden moeten bewijzen, erkennen of ontkennen. Je bent zelf je beste raadgever. Vertrouw daarop.
 
Ja, je hebt wel gelijk. En als er al een coating in de capsules zit, waar is die dan van gemaakt? Coatings zijn normaal ook niet goed...

Al de aroma's zijn, zo zegt men, natuurlijk. Maar welke oorsprong en wat is daarvan het gevolg??????
Ja, ik heb daar zo mijn vermoedens en verwoord ze in vragen.
Het is en blijft Nestlé en dat zegt al genoeg.
 
Vandaag werd er een capsule opengemaakt. Hij rook erg lekker, dat wel. Maar er zat alleen een coating in de ronde bovenkant. Voor de rest was het gewoon aluminium .Ik heb nog gezegd dat dan het hete water op de aluminium kwam, maar het antwoord was dat dat niet erg was.
Nou, aluminium geeft toch dementieproblemen...
 
Het zal allemaal niet erg gezond zijn Dorothe dat is wel duidelijk maar ik ben bang dat je die mensen daar niet van gaat overtuigen.
Dus als je daar graag wil blijven werken..
 
Hoi Pike, leuk je te horen (lezen).
Ja, ik wilde het gewoon voor mezelf weten, ik ga daar echt niet beginnen over gezondheid. Tja, en er graag willen werken...het is pure noodzaak. Maar ze zijn aardig en het is er veeeel beter dan bij Adidas. Het zit wel in hetzelfde callcenter, dus daar zit helaas al heel veel fout (geen pensioenregeling).
Maar als er niets anders is op het moment, dan moet men maar zin maken. Ik houd dus wijselijk mijn mond over deze zaken.
 
ik ga daar echt niet beginnen over gezondheid

Jammer dat er vaak zo voorzichtig en verschuild gedaan moet worden. Het gaat verdorie over gezondheid. We lijken wel vrijheidsstrijders :-?
Openlijk spreken over de zoveelste alcoholische uitspatting wordt normaal gevonden, een ongezond voedingsmiddel ter discussie stellen kost je vaak je kop. Rare wereld leven we in.
 
Dorothe,
Ja ik snap het. Maar je hebt in ieder geval wel werk en als mensen dat spul willen drinken dan is dat hun eigen keuze.
 
Dorothebjs,
Nu gaat het om je persoonlijke keuze. Maar wat ga je antwoorden wanneer iemand belt(ik neem aan dat dit een onderdeel van je werk is) met dezelfde vragen die jij nu hier stelt?
Je kunt natuurlijk gewoon je werk doen en de vragen conform de regels beantwoorden, maar ga je dit volhouden?
Daarnaast zeg je blij te zijn dat je werk hebt, en dat is begrijpelijk. maar bedenk wel dat alles wat je hier neerzet ook door medewerkers en bazen gelezen kan worden. Maakt je werk minder zeker of de werksfeer minder leuk. Vraag je dus af of het mogelijk is werk het werk te laten en in de zee van tijd die rest je in te zetten om goede voeding te promoten.
ad
 
Dorothe,
Ja ik snap het. Maar je hebt in ieder geval wel werk en als mensen dat spul willen drinken dan is dat hun eigen keuze.


Dit is op kleine schaal precies wat er op grote schaal in de wereld gebeurt!
Namelijk: geld is belangrijker dan de mens.
En ja het is hun eigen keuze, maar dit betekent natuurlijk niet dat ze weten dat het slecht voor ze is.

Als we allemaal zo blijven denken dan verandert er niks!
 
Zo zo Room helemaal aangemeld alleen om mij even op mijn nummer te zetten?



Dit is op kleine schaal precies wat er op grote schaal in de wereld gebeurt!
Namelijk: geld is belangrijker dan de mens.

Beetje over de top vind je niet?
Nee 'geld is niet belangrijker dan de mens', maar mensen dingen gaan vertellen die ze toch niet zullen geloven en al helemaal niet op zitten te wachten is vrij zinloos. Paarlen voor de zwijnen.
Bovendien ben je dan binnen een dag je baan kwijt dus je kan net zo goed meteen ontslag nemen.



En ja het is hun eigen keuze, maar dit betekent natuurlijk niet dat ze weten dat het slecht voor ze is.


Hoe vaak moet je ze dat dan wel niet vertellen? Je kan mensen ook wel tot in den treure vertellen dat bv statines een bewezen zeer destructief effect op je gezondheid hebben maar als de dokter zegt dat het fantastisch is luistert er toch niemand.



Als we allemaal zo blijven denken dan verandert er niks!


Pfff..

Maar verder mooie politiek correcte post hoor.


 
Welke revolutie ben jij al gestart Room? Ja Pike, je weet niet met welke wereldverbeteraar we van doen hebben natuurlijk, even chequen ;)
 
Goh, jongens. Bedankt voor de reacties. Ik wist niet deze reacties op mijn opmerking zouden komen.
Ja, vandaag mijn 4e trainingsdag. Best wel zwaar. Alhoewel niemand dat echt weet en er op callcenterwerk neergekeken wordt (ja, je kunt dat zonder opleiding), is het beestezwaar werk en in zo'n week moet je onwijs veel leren. Daar zit ik met mijn gezondheidswetenschappen vaak met angst en beven te kijken. Nu moeten we al die machines kennen en weten hoe je ze moet repareren, alle koffies (namen, sterkte, welke kopjes, welke smaak, aroma, verschillende computerprogramma's, hoe moet een gesprek lopen (een hele lijst met punten die genoemd MOETEN worden anders krijg je een slechte beoordeling....etc. Ja, het is heel kinderachtig, alsof je op school zit. Ik ben kapot. En dat terwijl ik al 1,5 jaar bij Adidas ervaring heb opgedaan. Maar alles is anders...help!!!! :-(
Maar even toe the point:
Vandaag heb ik heel vaak mezelf mijn mond moeten snoeren. Zo werd er gesproken over het opschuimen van de melk. Ja, zo werd er gezegd, je kunt er ook chocomel mee opwarmen. Ja, dat is goed voor de kinderen, veel (in dit geval gepasteuriseerde niet biologische melk) en het is goed voor de botten. Ik heb me de tong moeten afbijten.... de hele dag.
 
Maar, als er medewerkers meelezen of mogelijke klanten....ik mag van hun vriendelijkheid echt niets zeggen. De agenten (medewerkers zijn top) en de leiding doet hun best. Ja, weet je...men weet niet beter en staat echt achter dit product. Ik moet zeggen, het is een heel ander gevoel dan Adidas. Hier heb je met een 'luxe' product te doen. Mooie machines, alles tip top uitgedokterd....ja, helaas weet ik dingen over gezondheid die zij niet weten.
Ik ga het er echt niet steeds over hebben en de klant zal ook niets ervaren. Ik ga mijn best doen en that's it. Ik kan niet gaan lijden. Wel leuk dat jullie allemaal op mij gereageerd hebben.
Ik drink mijn rauwe melk en op het werk mijn bio groene thee en eet mijn eieren.
Ach ja....zo is het leven.
 
Kun je nagaan hoe een arts die zich bewust is van hoe 'pharma' werkt zich voelt. Nogmaals, doe je werk goed('t is waar je loon voor krijgt) en benut je overige tijd naar inzicht.
ad
 
Yes, een waar woord. Ik wil ja 124 jaar oud worden :-) Dus zal ik gezond leven.
Natuurlijk ziet iedereen dat ik anders eet, enne...weet je wat leuk is, ze vragen mij toch de gehele tijd dingen. Bv. waarom ik eieren eet en geen brood. En als ik dan toch brood eet, welk brood. Ook bij Adidas heb ik mijn collegaatje aan de levertraan gekregen.
Zo zie je maar. Ik geef hun wel voorlichting (dus voer in feite mijn eigen job ook uit) maar alleen als men er voor open staat. Dan voelt het ook goed.
 
Allereerst was het absoluut niet mijn bedoeling om je op je punt te zetten Pike, alhoewel ik begrijp dat het zo over kan komen.
Misschien dat het komt door mijn onervarenheid in forumposts.
Ik heb nu weinig tijd voor een toelichting van mijn post, maar wilde dit even vermelden.
Dus excuus als je je aangevallen voelt.
 
Oke bedankt. Ik voelde mij inderdaad een beetje aangevallen. Is in principe niet erg maar vandaar mijn reactie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan