Krachttraining en heel veel eten

Ik denk dat het niet zo zwart wit is. Denk dat het best zin heeft om af en toe wat spiergroepen te trainen. Zware krachttraining met overbelsting en flink hijgen is een ander verhaal.

Al doe je ze buiten met je blote voeten op het gras.

Dit wordt geschreven over Squats namelijk.

Benen verouderen volgens de Chinezen als eerst. De wall squat is standaard 1 van de belangrijkste chineng qi gong oefeningen. Nu is kniebuigingen maken vlak voor een muur erg zwaar en de gewone squat werkt beslist net zo goed. Heel simpel smorgens 50 squats eneventueel s avonds nog eens. (Niks forceren, langzaam opbouwen). De squat brengt direct positieve Jang energie op gang. Daarnaast voorkomt deze oefening veroudering van de benen, is ze goed voor t bekkengedeelte en de nieren. Tevens neemt testosteronproductie toe. Testosteron heeft indirect via de hypofyse een sterk anti verouderingsproces effect op t lichaam. Etc

 
@Janse,

Quote:
Brrrrr, wat ziet dat er toch lelijk uit. Ongeloofelijk dat mensen zoveel moeite doen om een misvormd lichaam te krijgen.. Wat moet je dan onzeker over je lichaam en jezelf zijn als je jezelf dit aandoet. En de prijs die ze betalen voor al die annabolen, kilo's supplementen, ongezonde voeding en extreme training is inderdaad een zeer kort leven..


Wat dat eerste betreft is een kwestie van smaak.

Ja, ik denk dat de meeste mannelijke bodybuilders meer onzeker zijn over hun lichaam, dan vrouwen die een avondje uit gaan...

Wat sommige bodybuilders weten te bereiken, heb ik grote bewondering voor. Ondanks de hulp van anabole steroiden, werken ze zich dagelijks in het zweet en sommigen worden zelfs filmsterren, zoals Arnold Schwarzenegger en Lou Ferrigno.

Ik heb ook bewondering voor mensen die ultra marathons lopen, en indien ze niet in de prijzen vallen, toch trots op zichzelf zijn, dat ze de wedstrijd hebben kunnen uitlopen.

Ongelooflijk, wat een wilskracht...

Gezond zal het vast niet zijn, maar die mensen zijn in andere opzichten wel heel bewust met hun gezondheid bezig...

Ze roken niet, en je komt ze ook niet bij Mc Donalds tegen...

Bodybuilding is 10% steroiden.

Bodybuilding is 10% training.

Bodybuilding is 80% dieet.

Het eerste zorgt er voor dat de meesten er niet oud mee worden en/of zich niet meer kunnen voortplanten.

Maar de gedrevenheid, de wilskracht, en het vermogen om daarmee hun lichaam te transformeren naar een uiterlijk van spieren en weinig vet, vind ik toch echt wel knap.

Gezond zal het nogmaals niet zijn, maar ik denk dat die bodybuilders meer plezier in hun leven hebben, alsmede meer doelstellingen, dan iemand die elke avond onderuitgezakt op de bank zit films te kijken, met een zak chips of bak patat.

 
Je traint je spieren bij maximale belasting. Dus je perst er 5 herhalingen uit en de 6e lukt niet meer. De sets daarvoor zijn eigenlijk overbodig. (warm-up buiten beschouwing gelaten) Je kunt dus binnen het half uur klaar zijn met een goeie training, die je maar 1 tot 2 keer per week hoeft te doen.

Langer en vooral langdurige cardio werkt alleen maar als stress.

Buiten fietsen daar zal je inderdaad echt geen last van hebben. Maar of 3 uur fietsen nou zo veel beter is dan een half uurtje krachttraining vraag ik me af.

 
Ik ben persoonlijk overtuigd dat veel langzame beweging (rustig lopen) af en toe korte krachttraining en af en ong 1x per week een paar sprintjes trekken geen kwaad kan

 
Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie op het volgende filmpje!

Een klein kind wat er uit ziet en traint als een bodybuilder.

Vinden jullie dit nu beter of slechter dan een kind wat zich elke schoolpauze volgooit met frikandellen en dropjes??



Na het starten van het fimpje even 20 seconden geduld hebben, voor de 6 jarige bodybuilder in beeld komt...

 
Volgens mij is een extreem nooit goed. En als ik zie hoe oud de meeste body builders worden mag dit kind blij zijn als hij de 20 haalt. Volgend mij is er ook een reden dat je in te sportschool pas aan kracht training mag doen als je 15 bent.

 
Wat een vergelijkingen. Beide zijn ronduit slecht en ik begrijp niet waarom je het één af wilt zetten tegen het andere ufo, slaat nergens op.

Dat kinderen sporten is prima maar geen krachttraining! Het moet spel zijn, dat is goed voor de ontwikkeling. Lekker stoeien, voetballen of achter elkaar aan rennen voor tikkertje of iets dergelijks.

 
Quote:
Kindermishandeling...


Daar zit wat in. Zeker als het kind hiertoe gedwongen word door de ouders.

Maar als het kind er nu zelf veel plezier aan beleeft?

Dagelijks zie ik om me heen, dat kinderen roken, de hele dag redbull en cola drinken, en vervolgens een half uurtje voor het avondeten nog een zakje chips leegeten.

En de ouders vinden het allemaal prima. Dat vind ik kindermishandeling.

 
Kindermishandeling want:

Permanente schade aan de groeischijven, dat is ook de reden dat je pas mag gaan krachttrainen als je uitgegroeid bent.

Hormonaal gaat hier natuurlijk ook veel fout en dan heb ik het nog niet over eventuele kunstmatige middelen en troep supplementen.

Kindermishandeling is wat de overheid doet door middel van (niet) voorlichten. De meeste ouders weten best dat redbull en cola niet zo gezond zijn, maar hebben geen idee hoe slecht het echt is.

 
Bodybuilding, met name hardcore-bodybuilding is een way of life, een machocultuur. Eten als een varken en trainen (zo zwaar mogelijk) als een waanzinnige is het devies en dit in combinatie met de (brood)nodige doping. Al eet je nog zo uitgebalanceerd tegen doping kan niets op, tenminste als je echt groot en breed wilt worden. Biggarexia. Het lichaam wordt dus iedere dag getrakteerd op een stress cocktail van heb ik jou daar en dus mede daarom een zeer ongezonde bezigheid. De klachten die (hardcore)bodybuilders hebben zijn legio maar worden onder het tapijt geschoven, ze doen alles voor een groot en gespierd lichaam. Net zo goed dat Lance Armstrong alles deed om nr.1 te worden in de Tour de France. Een pot nat.

 
Maar zie je ook dat ze absoluut niet mager, dun en tenger zijn en geen platte buik hebben? Ze hebben deze spieren op natuurlijke wijze verkregen in de buitenlucht, een groot verschil met jezelf afbeulen in een zuurstofarme sportschool!

Mike

 
Quote:
Eten als een varken


Daar ben ik het niet mee eens.Een varken eet bijna alles wat eetbaar is. Maar als er een sport is, waar men zich heel serieus bezig houdt met voeding, dan is het wel bodybuilding!

Bodybuilders proberen juist heel gezond te eten. Ze hebben een doelstelling, en voeding maakt voor een heel groot deel uit van die doelstelling. Helaas hebben ze ook nog veel onwetendheid op het gebied van voeding. Maar een echte bodybuilder kom je niet in de snackbar tegen, en die eet ook geen snoep en koek vol suikers.

Een bodybuilder die ik persoonlijk kende at 12 eieren op een dag!

Bij hem hoefde je niet aan te komen met een mars, een nuts, een snickers of cola.

Quote:
een groot verschil met jezelf afbeulen in een zuurstofarme sportschool!


Hier ben ik het wel mee eens.

Op de fitnessschool waar ik lid ben, was recent meer dan de helft van het personeel ziek thuis met flinke griep. Die lucht daar is echt niet gezond.

Een sporter bevindt zich elke dag, of om de paar dagen maar 1 uurtje in die lucht, maar de instructeurs, bevinden zich vele uren per dag in die ongezonde lucht.

Lijkt me geen gezond beroep, net als een zweminstructeur, die de hele dag in chloordampen moet werken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan