Krachttraining en heel veel eten

Hij weet ook dat krachttraining stress is. Hij beschrijft het zo dat je als het ware een "stresstaart" hebt, en dat als deze taart op is dat je lichaam de kracht van je organen gaat halen. Maar dat als je zo weinig stress in je leven hebt je wel krachttraining kan doen omdat de taart niet op raakt. Hij heeft ook heel veel videos hoe je stress kan verminderen.

 
@Gadsie

Ik heb niet de hele discussie gelezen hier maar ik volg zelf sinds een maand een Amerikaanse gast die eet en leeft volgens paleo/WAPF principes en is zelf een enorme gast. Hij heeft een eigen gym en coached mensen die ook trainen. Hij zegt echt interessante dingen en heeft nog een ander kanaal waar hij andere topics van het leven behandeld, ook zaken die hier op het forum langskomen.

Het is op een echt amerikaanse direct no-nonsense style en dat kan ik juist enorm waarderen.

Misschien ook interessant om te volgen.

Hij heeft ook overigens een hele eigen training programma, echt op een WAPF/Paleo manier. Rauwe melk en gefermenteerde levertraan vind hij ook erg belangrijk om als voorbeeld te noemen. Hij legt de mechanismen van je lichaam en spieropbouw uit etc etc.... kortom, erg interessant :)

YO!Elliot - Strenghtcamp

EDIT: Sorry, daarom moet ik dus het topic eerst goed doornemen hahahaha :D

 
Ik moest even aan Elliott wennen, maar wat is hij geweldig leuk en zegt hij interessante dingen. Het gaat niet alleen om het muscle builden, het gaat om een manier van leven. Het leven van de aarde en daar dankbaar voor zijn. Erg inspirerend!

 
deze vond ik ook interessant: .

Marriage is slavery!

Ik dacht even, nou krijgen we het hoor, WAPFers moeten niet trouwen volgens Elliott,

maar het blijkt heel anders, kijk maar even

 
Mike,

Ik heb 2 vragen.

Ik heb op internet gezicht naar de nadelen van krachttraining zoals zuurstoftekort, stress etc. Ik heb echter niks kunnen vinden, alleen over cardio. Heb je bronnen of is het jou theorie?

Ook vraag ik me af, aangezien jij tegen de calorieën-theorie bent, hoe het zit met aankomen in spiermassa. Ik weet dat je sowieso niet voor krachttraining bent maar ik ben nieuwsgierig naar jou kijk. Als je dus traint, dan moet je eten om je spieren te herstellen en meer massa te kweken. Je moet meer eten dan je verbrandt.

Mijn vraag is heeft het volgens jou nut om over je hongergrens heen te eten om aan te komen (in vetvrije massa)? Of regelt je lichaam dit ook allemaal zelf?

 
Ik doe totaal niet aan krachttraining, maar heb meer spiermassa gekregen, meer uithoudingsvermogen en meer kracht. Lees mijn verslag over mijn vakantie in Cornwall maar eens:

Quote:
Uiteraard heb ik daar meer gedaan dan alleen eten en drinken. Ik ben daar fysiek zeer actief geweest door samen met mijn vriendin naar markante punten te rijden en heuvels te beklimmen en natuurwandelingen te maken. Het beklimmen van steile heuvels ging ons verrassend makkelijk af! We hebben geen spierpijn gehad, noch hoefden we uit te hijgen of voelden we ons vermoeid en bovendien bleven ons energieniveau en onze bloedsuikerspiegel, ook na fysieke inspanning, constant. Vooral indrukwekkend om te zien is hoe goed ter been de oudjes daar zijn (ik heb geen enkele persoon op leeftijd daar gezien met overgewicht, helaas wel jongere personen met overgewicht, vooral in de wat grotere plaatsen) en hoe goed ze kunnen klimmen. Dankzij ons voedingspatroon hoefden wij daar niet voor onder te doen. Ik ben uiterlijk afgevallen, maar de weegschaal vertelde me thuis dat ik juist was aangekomen. Dit betekent dat ik meer spiermassa heb aangemaakt tijdens deze week.


https://www.fatsforum.nl/topic/cornwall

Geen spierpijn (melkzuur) betekent geen zuurstoftekort in de cellen. Niet buiten adem zijn betekent meer zuurstof in de cellen.

Mike

 
ik heb gister enorme spierpijn na het hardlopen gehad, maar meer een heel pijnlijk/zwak gevoel, niet zoals normale spierpijn. Kan dat eraan liggen dat m'n lichaam nog niet in de vetverbranding zit?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan