Quote:
Ik ben steeds meer geïnteresseerd in de "mc Guff" methode van krachttraining
Hoe komt dat zo?
Als ik mensen in mijn omgeving enthousiast probeer te maken voor krachttraining (ik ben zelf onlangs ook weer begonnen) dan is het grootste excuus dat ze liever iets doen om vet te verliezen, ze hebben dan geen tijd om ook nog eens drie keer per week kracht training te gaan doen.
Dus deze methode waarbij je maar 1 keer per week traint is dan een uitkomst. Alleen is het erg moeilijk om mensen ervan te overtuigen dat dit net zo goed zo niet beter werkt, zelfs voor vetverbranding.
Het idee is dan misschien wel oud maar ik vind het wel revolutionair. Al dat zinloze geloop of getrap op die cardiomachines levert vaak zo weinig op. Die mensen zouden veel meer rendement halen uit zo'n HIT krachttraining in letterlijk een fractie van de tijd die ze nu besteden aan sport.
Daarbij komen nog al die andere voordelen van, goed uitgevoerde, krachttraining.
Maar goed, daar zijn de meeste mensen absoluut niet van te overtuigen. Ze willen het niet eens proberen, zeker de vrouwen niet terwijl het voor hun nog meer voordelen schijnt te hebben.
Quote:
En dan ook mijn vraag....wat bedoel je met
als het echt werkt
Ik geloof zeker dat het werkt maar ik bedoel meer hoe goed het werkt.
Vertel aan de gemiddelde Nederlander maar eens dat eenmaal per week 15 min HIT meer voordelen heeft dan die 3 a 4 uur cardio die sommige mensen doen. Geen hond geloofd dat.
Quote:
Ps. wanneer je bij mij in de buurt bent/komt ben je welkom voor een training.
Bedankt, zal ik zeker doen. Helaas woon je wel erg ver weg.
Weet jij toevallig ook trainers in Oost Nederland die volgens deze methode trainen?