Laag oestrogeen

@ L-lady: Dit schrijft Indigo bij het onderwerp Overgang:
Quote:
[...] insuline neemt de receptoren van 17ß oestradiol in bezit, waardoor de oestrogenen spiegel juist daalt. Dit veroorzaakt veel klachten.

https://www.fatsforum.nl/topic/overgang-1

Bron citaat van Indigo uit het boek: "de kracht van vrouwelijke hormonen" van Sylvia Demers.

 
In jouw geval zou ik je zeker willen adviseren om de "de kracht van vrouwelijke hormonen" eens te lezen. Voor mij ging er een nieuwe wereld open, maar zeker als je al het nodige gelezen hebt hierover, dan krijg je een heel helder beeld van de mythes, de feiten en de aannames die nog onderzocht moeten worden.

In het boek vind je ook een tabel met de gezonde waardenranges van oestrogeen en progesteron.

Wat me ook heel belangrijk lijkt is het grote verschil tussen de niet-bioicentieke hormonen en de bio-identieke hormonen.

Sylvia Demers legt grote nadruk op het in balans en op niveau brengen van de vrouweljjke hormonen bij vrouwen op basis van bio-identieke hormonen omdat dit de basis legt voor een gezond en vitaal leven. Je moet er bij voorkeur ook op tijd bij zijn. In ieder geval vanaf het begin van de pre-menopauze.

Natuurlijk kun je ook helen door de weg van gezonde voeding te volgen, maar bij ernstige klachten kun je met de ondersteuning van vrouwelijke hormonen weer je bijnieren helen zodat je de negatieve spiraal kunt doorbreken.

 
Dat lijkt mij ook erg interessant, ik vind het ook het beste om het op de natuurlijke manier te doen, maar als de klachten maar niet willen verbeteren is zo'n ondersteuning welkom.

 
Bij herhaling hoor ik van vrouwen dat ze zich goed kunnen helpen tegen overgangsklachten met fyto oestrogenen of met het blijven doorslikken van de pil.

Hoe is dat mogelijk als je bedenkt dat overgangsklachten te maken hebben met een tekort aan progesteron?

 
De complete farmaceutische benadering is er een van het lichaam overweldigen. Hoe verklaar je bijv. dat een of ander 'medicijn' ook werkt als paardenmiddel? Simpel: je vergiftigt het lichaam zo heftig dat het immuunysteem onmiddellijk zijn pijlen richt op de nieuwe indringer i.p.v. de oude weg te werken. De kwaal verdwijnt als sneeuw voor de zon, maar op de lange termijn krijg je er veel ernstigere problematiek voor terug. Zo ook met hormonen. Overspeol het systeem met oestrogeen en de klachten gaan (ogenschijnlijk) weg. Dat je er overmatige weefselgroei (tumoren, cysten, vleesbomen) voor terug krijgt, ach, kniesoor die daar op let.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan