leuke filmpjes, berichtjes e.d.

@ iklustvet:

Daar heb ik eigenlijk niets tegen in te brengen.

Ik ben dan misschien wel een voorstander van TVP, maar ik zie technologie als niets meer dan iets (potentieels) moois, wat ons kan helpen.

Die tendens naar transhumanisme vind ik om van te kotsen.

Zijn ook altijd van die enge mensen die dat voorstellen.

Quote:
@Pike:

Beetje kort door de bocht, niet? Hoe je op TVP reageert...

Ik vind het overduidelijk de beste oplossing die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Overigens werkt het juist decentralisatie in de hand, zeker op lange termijn.

(te)kort samengevat wel ja maar kort door de bocht vind ik niet.

Overduidelijk de beste oplossing? Dus als dit systeem op dit moment zou kunnen worden ingevoerd ben jij daar voor?

Op welke manier werkt het decentralisatie in de hand dan?

Ja, als dit nu ingevoerd kan worden (en dat kan) dan zou ik absoluut voorstander zijn. Al hoeft het wat mij betreft echt niet precies zoals Fresco het graag ziet. Maar in grote lijnen, zeker.

Het werkt decentralisatie in de hand omdat de controle vanuit instituten zal verdwijnen. Als jij ergens in een hutje op de weide zou willen wonen, dan kan dat.

Quote:
Ja, als dit nu ingevoerd kan worden (en dat kan) dan zou ik absoluut voorstander zijn. Al hoeft het wat mij betreft echt niet precies zoals Fresco het graag ziet. Maar in grote lijnen, zeker.

Het werkt decentralisatie in de hand omdat de controle vanuit instituten zal verdwijnen. Als jij ergens in een hutje op de weide zou willen wonen, dan kan dat.

Ik denk eigenlijk ook dat het systeem op zich decentralisatie in de hand werkt. Als je geld afschaft en alles gratis toegankelijk maakt zijn de immigratieproblemen en economische vluchten opgelost. Waarom zou je dan nog ergens anders heen gaan? voor het mooie weer misschien maar ik denk dat de meeste mensen toch het gelukkigst zijn in het land waar ze geboren zijn. Je zou dan terug hechte gemeenschappen krijgen zoals ze er vroeger eigenlijk ook waren, die op hun eigen manier hun gemeenschap runnen, zonder bemoeienis van regeringen en overheidsinstellingen. Bovendien zou het best eens kunnen dat mensen beter gaan eten, als er geen bloedhonden van bedrijven als nestle en unilever meer hun rommel promoten.

Door het afschaffen van geld en het vrij toegankelijk maken van goederen los je een hoop misdaden op (het tegenovergestelde van wat er nu gebeurt, criminaliteit verhogen door het maken van absurd veel wetten). Ik vind het wel wat vergezocht om er vanuit te gaan dat we middels techniek zo goed zullen kunnen produceren dat we goederen gratis kunnen uitdelen, iemand zal die techniek ook moeten onderhouden en dat zal dan allemaal op vrijwillige basis moeten. Aan de andere kant denk ik dat er best mensen zijn die vrijwillig van alles willen doen, mensen zijn van oorsprong niet lui en onwillig van aard. En ik denk ook dat als geld niet bestaat, alleen goederen, de huidige consumptiemaatschappij meteen opgelost is. Nu zijn we op zoek naar status en merken, we zoeken eigenlijk naar ongelijkheid. Zonder geld kun je back to basic, wat maakt het uit hoeveel en welke gratis goederen je hebt? Je kunt hetzelfde hebben als eender wie.

En ergens kan ik me de opmerking van heropvoedingskampen nog wel voorstellen. Stel dat zon revolutionaire hervorming van de wereld er ooit komt, op wat voor manier dan ook. Ik denk dat ik wel een aantal personen kan bedenken die daar niet aan mee willen doen, als je echt niet te redden bent, wat dan? Als je die mensen de boel laat verpesten ben je dan niet weer een soort democratie aan het maken? Ik weet niet wie er dan over moet beslissen, en op basis van wat. Kortom, lastig allemaal maar wel heel interessant vind ik.

Jezus zeg, ik krijg ook zin in zelfmoord van die film :wink: Hij is wel heel intens. Hij zit wel erg met climate change en dat we met te veel volk zijn. Vanaf 56 min wordt het echt de moeite.

Ik ken hem een beetje en ik denk wel dat het best eens zelfmoord kan zijn.

Als men zou willen voorkomen dat zijn "boodschap" naar buiten zou komen zijn ze iig een beetje te laat

Hij doet me heel erg denken aan James Ellroy, ook een politieman. Na die doc begrijp ik niet dat er zoveel mensen twijfelen of het zelfmoord zou kunnen zijn. Hij zegt het letterlijk zelf, en idd, moord was een jaar of 15 te laat.

Quote:
Vrouwen werden als menselijk schild naar voren geschoven

Niet waar! Er zijn daar uitsluitend gewapende MANNEN te zien. Dit is een subtiele verwijzing naar een onverantwoorde actie van Bundy en zijn aanhangers. Ook die titel dat Bundy een 'held van gewapend rechts' is, is suggestief en typisch voor een krant als de Volkskrant, die pretendeert links te zijn.

Mike

Het recht van de Amerikaanse burger om wapens te hebben, het zgn 2e amendement, blijkt al die tijd een misinterpretatie te zijn geweest van hoe de founding fathers het bedoeld hebben! 8O

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan