leuke filmpjes, berichtjes e.d.

Ik ben 17 en ik kwam uit op 29... tsja... xD ik hecht er maar niet teveel waarde aan ;)

Quote:
http://www.fullcirclenow.net/ Project van Max Igan, het zou een template moeten zijn of worden, dat over de hele wereld kan gebruikt worden om het systeem waar in we leven te hervormen. Ipv petities en acties te houden tegen de corrupte overheden, je er van afkeren en zelf lokaal opnieuw beginnen.

Bedankt, dit ziet er goed uit, ze zijn nog maar twee maanden bezig. Het komt duidelijk van Max Igan en niet van een of andere denktank - ook een forum aan verbonden met goede dingen, dit is wat we bedoelen als we zeggen dat er een hoop gaande is. Uiteindelijk moeten mensen iets doen, en niet alleen reageren op hoe ziek het controlesysteem is. Ik houd ook het upcoming project "The Core" van Neil Kramer in de gaten.

30ipv38 8O

Van Facebook:
Quote:
Regarding your comments on the Empire's education system, this past Saturday I had the pleasure of having a chat with an eight year old boy from the local sailing club. His parents are a fine couple, they have 4 boys ranging from 5 to 15 years. What struck me most about my discussion with the eight year old was his knowledge, command of the language, and excellent ability to stay focused and listen. He and his brothers are home schooled. The impact of his parents commitment was a beautiful experience for me. The boys are all well mannered and genuinely enjoy each others company. In addition to the home schooling, their television, computer usage and video game time is limited by their parents. They regularly spend time in the outdoors, whether it be sailing, or simply hiking through local parks and forests. Their diet consists of whole foods, raw milk, and I suspect pure, non-fluoridated water. I would not label the parents as wealthy, but very middle class. Rather than extravagant cars, clothes or homes, the parents have clearly applied their time and resources into properly educating and nourishing their children. What a wonderful experience it was indeed.

Homeschooling heeft de toekomst, en die begint.. alweer.. in de VS.

Quote:
Bedankt, dit ziet er goed uit, ze zijn nog maar twee maanden bezig. Het komt duidelijk van Max Igan en niet van een of andere denktank - ook een forum aan verbonden met goede dingen, dit is wat we bedoelen als we zeggen dat er een hoop gaande is. Uiteindelijk moeten mensen iets doen, en niet alleen reageren op hoe ziek het controlesysteem is. Ik houd ook het upcoming project "The Core" van Neil Kramer in de gaten.

Ga ik eens opzoeken! Er is ook nog the venus project, ziet er ook goed uit alleen begrijp ik die futuristische stijl niet zo. Aan de andere kant, het is es wat anders als de land van laaf/hobbit/wortelsap-achtige dingen die je vaak ziet als mensen zich afzetten tegen de maatschappij :D

Quote:
Er is ook nog the venus project, ziet er ook goed uit alleen begrijp ik die futuristische stijl niet zo.

The venus project is een idee om alle resources op aarde in beslag te nemen en deze dan door een super AI computer te laten verdelen onder de mensen.

Alles laten beheersen door 1 super computer ? Deze absurde centralisatie van de macht lijkt mij een absolute nachtmerrie. En wie programmeert de computer?

Volgens de oprichter van the venus project zal iedereen dit fantastisch vinden, maar als er gevraagd wordt wat er met mensen gebeurd die dit toch niet zo'n goed idee vinden (het werkt nl alleen als iedereen onder deze AI valt) dan wordt het al wat sinister.

Deze mensen worden dan namelijk naar "heropvoedingskampen" gestuurd.

Ik weet het, en er zijn nog wel meer dingen die me niet aanstaan. De hele gedachte dat computers zichzelf kunnen gaan schrijven, en dat eten wellicht gemaakt kan worden door technologie, bijv. Die hele hoogtechnologische inslag spreekt mij totaal niet aan en ik vind die futuristische (maar toch jaren 70) huizen ook gewoon lelijk :wink:

Maar als denkoefening vind ik het al heel wat, wat zou er kunnen bestaan na het kapitalisme? Zo´n systeem is er nog lang niet, moesten we zo ver zijn dat we zoiets gaan installeren wie zegt dat we dan niet zo ver geevolueerd zijn in ons bewustzijn dat wel iedereen het gaat zien zitten of dat we een andere oplossing vinden? Het is een aanzet tot iets waar mensen zelf op verder moeten gaan. Althans, zo zie ik het. We hebben allemaal geleerd dat de mens een oorlogszuchtig lui beest is dat een criminele regering nodig heeft. Vanuit dat kader is zo´n venus project wel een heel andere kijk. Hier de FAQ als iemand het wil lezen http://www.thevenusproject.com/extras/faq#faqnoanchor

Quote:
wat zou er kunnen bestaan na het kapitalisme?

Dat wat wij nu hebben is fascisme, geen kapitalisme.

Een gecentraliseerd systeem, min of meer wat er nu met de EU etc wordt geprobeerd, is het probleem en niet de oplossing. In geen enkel geval.

Decentralisatie is de oplossing.

Eigenlijk is het heel simpel, het tegenovergestelde van dat wat er door de psychopathische "elite" wordt voorgestaan is de oplossing.

Quote:
Dat wat wij nu hebben is fascisme, geen kapitalisme.

Kleine correctie: het is marxisme, of met een ander woord 'corporatisme'.

De elite zet in op een technocratie, waarbij technologie de plaats inneemt van spiritualiteit.

Mike

Quote:
waarbij technologie de plaats inneemt van spiritualiteit.

Daarmee dat die technologie in de venus project me helemaal niet aanspreekt, volgens mij draagt dat alleen maar bij tot nog meer onthechting.

27 met een mental age van 25. Omschreven als zorgeloos.

Afijn.

@Pike:

Beetje kort door de bocht, niet? Hoe je op TVP reageert...

Ik vind het overduidelijk de beste oplossing die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Overigens werkt het juist decentralisatie in de hand, zeker op lange termijn.

@iklustvet:

Waarom zo bang voor technologie? Ben je dan ook bang voor natuur?

Het is er gewoon. Aan ons de keuze wat er mee te doen.

Quote:
@iklustvet:

Waarom zo bang voor technologie? Ben je dan ook bang voor natuur?

Het is er gewoon. Aan ons de keuze wat er mee te doen.

Nee, ik ben niet bang voor de natuur. Wel van computers die zichzelf gaan verbeteren en mensen die zeggen dat een hoogtechnologische mens gewoon de volgende natuurlijke stap in de menselijke evolutie is (van aap naar machine :| ). Hoe meer ik weet en lees hoe meer behoefte ik krijg aan terug naar de natuur en terug naar waar we vandaan komen. Ik denk ook niet dat het zomaar is dat we nu al als samenleving richting technologie geduwd worden, daar kan niks goeds van komen. In derde wereld landen zitten mensen met een dure nieuwe gsm in een sloppenwijk. Die mensen daar denken dat wij gelukkig zijn omdat we zoveel technologie hebben, ze geven er alles voor op en raken zo ook onthecht. Het is een manier om mensen te laten vergeten wie ze zijn.

Quote:
Ik denk ook niet dat het zomaar is dat we nu al als samenleving richting technologie geduwd worden, daar kan niks goeds van komen. In derde wereld landen zitten mensen met een dure nieuwe gsm in een sloppenwijk. Die mensen daar denken dat wij gelukkig zijn omdat we zoveel technologie hebben, ze geven er alles voor op en raken zo ook onthecht. Het is een manier om mensen te laten vergeten wie ze zijn.

Mee eens! 8)

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan