Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Thanks! Dan wordt het een lekkere salade zalm of tonijn!

Mmmm heb er al zin in!

Dat van vetvrij had ik eigenlijk nooit zo begrepen, dacht dat dat alleen over dierlijke vetten ging. Ik bereid bijna al mijn groentes met flink wat olijfolie is dat ook beter omdat deze week niet te doen?

Las nu ergens een variant dat iemand in de week ervoor adviseert om elke ochtend eerst 2 glazen warm water te drinken en dan 10 minuten later 1 eetlepel olijfolie met 1 eetlepel citroen of grapefruitsap...

Heeft iemand ervaring met deze voorbereiding op de daadwerkelijke lever-gal reiniging?

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en hoop op wat meer informatie na mijn 2e lever reiniging.

Ik heb net alle 23 pagina's doorgelezen maar loop nog tegen wat vragen aan, ik hoop dat iemand me kan helpen.

* Kan je het citroen in alle gevallen ook vervangen door grapefruit (dat gaat er beter in bij me)?

* Ik heb nu vannacht mijn 2e reiniging gedaan, de eerste keer had ik honderden groene stenen, nu helemaal niets.. alleen vocht, beetje gelig met wat zaadjes erin (lijkt wel op resten van mijn brood) Zou dat betekenen dat nog een keer reiniging geen zin heeft?

Of is het handig om meteen die shake met ei, citroen en olie er nog na te doen?

* Ik lees ook van de kleinere reiniging met citroen, eigeel en olie. Kan je dat dan ook de week voor de grote reiniging gewoon doen? Dan neem je wel de hele week ei en olie, die dingen hoor je toch te laten staan de week voor de reinigingsdag?

* en ik kwam nog ergens iets tegen over bitterzout capsules, kan je daarmee het bitterzout vervangen? Ik zit er zo tegen op te hikken, weet niet of me dat nog een keer lukt....

* en die kleine reiniging, ik lees dat je daar geen bitterzout en appelsap bij nodig hebt maar dat er wel gal/lever stenen kunnen vrijkomen, doet dat dan geen zeer...

Ik hoop dat iemand met meer ervaring me kan helpen met deze vragen.

Groeten Jaap

Hallo Jaap,

Die zaadjes herken ik wel, soms lijken het net pitjes als uit een kiwi, alleen ik eet geen granen en kiwi. Het is bij mij dus zeker een ontgiftend, andere soort steen. Ik verwacht bij jou ook.

Wat bedoel je met alle citroen vervangen voor grapefruit? Ik neem het mengsel van 22.00 uur met grapefruit. De citroen bij het bitterzout is voor de smaak en kan volgens mij ook worden vervangen door grapefruit. Ik wil het ook weleens vervangen door appelazijn, vindt ik vaak beter te doen.

Ik doe iedere dag de milde reiniging met olie, eigeel en grapefruit (ipv citroen). Ook in de week van de zuivering. Ik eet heel de week gewoon, pas alleen mijn eten aan op de dag van de reiniging.

Appelsap gebruik ik niet meer na de eerste keer. Ik krijg het gewoon echt niet meer weg! Bitterzout zeer zeker wel, want ik zit niet te wachten op die stenen die verschuiven en de last die ik er dan van heb. Ik zou het niet aandurven zonder bitterzout.

Citrusvruchten in het algemeen hebben een loswekende functie en knijpen de lever uit. I.p.v. citroen kun je grapefruit gebruiken of andersom.

Mike

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik blijf dan ook wel elke morgen een watertje met bitterzout drinken, voor de zekerheid

En lekker dat ik de citroen in de bitterzout mengsels ook kan vervangen door een grapefruit.

Kan het zijn dat ik deze keer geen echte stenen heb geloodst omdat ik het olie mengsel niet heb afgemeten? Dat is het enige wat ik anders heb gedaan. Wel 125 ml olie maar ik heb er gewoon 2 grapefruits doorheen geperst, denk dat dat veel meer is dan 3/4 glas.

Zal dat een negatief gevolg hebben?

Heb nu vanmorgen en gister avond de ei/olie/citroen combi gedronken maar merk er eigenlijk niets van... Hiervan ga je dus niet snel naar de wc?

Jaap,

Nog een keer reinigen heeft wel zin, hoor. Ik had de eerst keer veel stenen, de tweede keer

hetzelfde als wat jij beschrijft maar geen stenen, maar de derde keer weer vollop stenen, dus ze zitten er nog wel.

Appelsap gebruik ik niet, wel elke dag een theelepel appelazijn/sole en water voor het eten.

Ik neem elke morgen (dus ook de week voor de grote reiniging) het ei/olie/citroen mengsel (als ontbijt). Ik merk hier niet van dat ik eerder/vaker naar het toilet moet, en stenen komen er bij mij dan ook niet uit bij de kleine reiniging. En bij mij doet het nooit zeer als ik geen appelazijn en bitterzout gebruik.

De reiniging werkt op basis van 4 principes, die allenaal gevolgd moeten worden:

1. Appelzuur om de stenen los te weken.

2. Bitterzout om de kanalen open te zetten.

3. Citrussap vanwege de 'uitknijpende' werking.

4. Olijfolie vanwege de 'stuwende' werking.

Je hebt dus een cruciaal onderdeel van de reiniging weggelaten.

Mike

Hallo Mike,

Wat heb ik dan weg gelaten?

Ik heb de hele week appelsap gedronken, mijn porties bitterzout en citroen genomen op de dag zelf en de ochtend erna. En ook de olijfolie met grapefruit sap om 22.00

Het enige wat ik niet gedaan heb is de grapefruit sap afmeten, daar heb ik misschien iets meer van door de olijfolie gedaan.

Wat zie ik over het hoofd?

Groeten Jaap

Je wekte de indruk dat je de olijfolie had weggelaten, maar kennelijk niet. Volgens Andreas Moritz moet je minimaal twee leverreinigingen doen, maar hij benadrukt ook dat het verstandig is om er zoveel te doen als nodig is. In zijn boek schrijft hij dat het mogelijk is dat je de eerste keer geen zichtbare resultaten ziet. Toch zal er een en ander aan het schuiven zijn gegaan. Daarnaast is het van belang om zo onstpannen mogelijk de reiniging te doen, omdat je anders vanuit stress (een ander woord is, heel toepasselijk: spanning) e.e.a. vasthoudt i.p.v. loslaat.

Mike

O gelukkig, dan ga ik het gewoon nog een keer doen over een paar weken.

En misschien wat meer ontspannen, ik was nu beste druk met werk etc...

bitterzoutis dit wat?

ze hebben meer producten zoals kokosolie, krill olie.

iemand nog een goed adres voor bijnierextract?

ik zal het wel weer elders hier kunnen vinden,maar na een halve ochtend lezen op wpf heb ik het wel gehad met zoeken ;-)

hellup...............

ratel

@Marijan Dankjewel!!

ik sta op de lijst van wachtende, zodra het er is krijg ik mail.

Ik had net andere suplementen en zout besteld, dus ff wachten komt goed uit met de portemoniks ;-)

Wij hebben inmiddels onze 10e leverreiniging achter de rug.

We kunnen nog steeds geen stenen ontdekken maar onze ontlasting is nu stukken verbeterd.

We gaan nu elke dag met gemak naar de wc. Soms meerdere keren.

Dat is iig een hele verbetering.

We gaan dus nog even door met reinigen.

Lia

Goedemiddag,

Ik heb vandaag mijn zesde leverreiniging achter de rug en ik heb bij de laatste twee reinigingen in de loop van de ochtend enorme zware hoofdpijn gekregen.

Er komt tot op heden bij elke reiniging veel rommel uit mijn lijf dus ga ik er van uit dat de hoofdpijn komt van achtergebleven galstenen. Na mijn vijfde reiniging heb ik bijna elke dag wel lichte hoofdpijn gehad. Ik doe alles volgens het boekje (Moritz) dus ik vraag mij af wat ik over het hoofd zie of fout doe.

Ik weet niet of het eventueel aan de nieren kan leggen dit omdat ik geen gepast middel/drankje kon vinden om te reinigen.

Groeten Frank

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan