Opvallend is dat alle landen in jouw lijst niet-westers zijn. Van mij hoeft er geen onderdrukking van homoseksualiteit bij wet worden vastgelegd. Maar als we die vrijheid beschouwen als een groot goed hier in het wesren, dan is de andere kant van diezelfde vrijheid om het oneens te zijn met deze levensstijl. Vrijheid moet immers absoluut en onvoorwaardelijk zijn. Als wij homo's geen wettelijk dictaat willen opleggen, moeten we dat ook niet doen bij hetero's die een andere mening zijn toegedaan.
Eigenlijk ligt het nog subtieler. Als ik voor mezelf mag spreken, kan het mij geen reet schelen met wie je samen bent en seks hebt, zolang het maar geen kinderen of dieren betreft. Ik eigen mij echter de vrijheid toe om het oneens te zijn met een maatschappelijke politieke correctheid die het hele LBGTQ-gebeuren voortdurend aan ons opdringt en, erger nog, aan onze kinderen.
Wat dat betreft kan ik mij prima vinden in de Russische wetgeving: doe wat je niet laten kunt, maar dan wel prive en propageer dat niet in het openbaar in obscene varianten, vooral niet in het nabijzijn van kinderen.
Mike