Kori Doty is een “transgender” ouder, die er voor vecht dat haar/zijn kind een geboortebewijs krijgt waar niet het geslacht op staat vermeld. Ook niet later op andere overheidsdocumenten. “Ik weet het niet en heb er ook geen haast mee om dit kindje een ´etiket´ op te plakken”, antwoordt zij/hij als er gevraagd wordt naar het geslacht van het kind. De Canadese transgender heeft ’t leven geschonken aan een nakomeling in het huis van een naast familielid in november 2016 en heeft het kind niet laten registreren.
Toen er op aangedrongen werd, heeft hij/zij bij het geslacht laten invullen: “ONBEKEND” in plaats van M of V. De Burgelijke Stand weigerde een geboortecertificaat af te geven. Maar een “Burger Service Card” werd wel afgegeven. Bij “Sex” werd een “U” [van unknown], neergezet (zie foto).
De ouder van het kind is in beroep gegaan tegen deze beslissing. “Ik zou niet weten hoe het geslacht van m’n kind te bepalen”, zo zei zij/hij in haar/zijn verweer. Het zal aan m’n kind zijn om later zijn/haar identiteit zelf te bepalen, als de tijd daar rijp voor is. Ik wil dat niet doen door op papier te onthullen wat voor “soort” geslachtsdelen hij/zij heeft”, zo eindigde zij/hij haar/zijn betoog.
https://ejbron.wordpress.com/2017/07/02/canada-geslacht-onbekend-op-burger-service-card/
Mike