Kan het niet laten, moest dit toch even weer met jullie delen, jullie zijn de famillie en ja zeg het keer op keer.Kan Weston Price, Mike en jullie nooit genoeg bedanken voor altijd goede tips en ideeën.
Bak tegenwoordig mijn eigen zuurdesem boekweit en andere varianten brood met Keltisch zeezout, rauwmelkse gefermenteerde boter en ghee als basis ingrediënten en alles met de hand gekneed. Geen broodbakmachine. Je wordt gewoon één met het eten en gewoon met de handen kneden, ik doe niet aan die kwats dat mensen zogenaamd hygiënisch bezig zijn en dan plastice handschoenen gebruiken en niet beseffen dat ze meer kwaad als goed doen.
Één:monomeren en de rest in plastic migreren in het deeg
Twee:je hebt geen contact meer met het eten, er zit een isolatie laag tussen dus minder gevoel.
Drie
oor de zuurtegraad van je handen waar je bloot mee kneed heeft dit ook zijn voordelen bij het eten en vooral bij deeg en voor de smaak. Geloof het of niet.
Het liefst zou ik een stenen oven willen hebben met hout eronder, dan is het brood nog gezonder en nog veel lekkerder. Steen, klei, leem voedt.
Ik krijg alleen maar positieve reacties van mijn brood, niet om arrogant te klinken maar ik vindt het lekkerder smaken als biologische zuurdesem bakkersbrood.
Ik gegruik ook alleen maar volkoren granen en met molensteen gemalen.
Bij bakkersbrood, hoe bio en Demeter het ook moge zijn, ze gebruiken altijd geraffineerde zeezout en geen Keltisch zeezout ook al zijn de andere ingrediënten wel biologisch.Als ik het zelf maak heb ik ook total control over de ingrediënten en vooral over de bewerking wat naar mijn mening ook net zo belangrijk is en helaas staat de mate en manier van bewerking nooit op de verpakking.
Heel veel mensen weten niet eens dat brood ook gepasteuriseerd wordt om zogenaamd bacteriën te doden.Wat een onzin. De echte grote one and only bacterie is de voedingsindustrie.Ze killen het brood net als melk ook om zeep wordt geholpen.