Ze lossen het zout ondergronds op in water en pompen dat dan weer omhoog
Precies, ze spuiten loeiheet waterde grond in en dan lost het op. Dat is dan de magnesium olie die verkocht wordt voor 60 euro per liter.
Dan drogen ze ook nog een gedeelte van deze 'brine' bij 160 graden waardoor de vlokken ontstaan.
Door het verwarmingsproces zal een kleine hoeveelheid MgCl2 (magnesium) ontleden tot MgOHCl (magnesiumhydroxide chloride), MgCO3 (magnesiumcarbonaat) en HCl (zoutzuur). De verkregen verbindingen zijn verantwoordelijk voor de troebelheid die kan optreden na het oplossen van de vlokken in water
De verkregen verbindingen zijn verantwoordelijk voor de troebelheid? Mooi, die slaat na verloop van tijd neer dus daar heb je geen last meer van.
Ze zijn niet gevaarlijk, maar het zijn bijproducten van de nodige stappen om de magnesiumchloride vlokken te maken.
Gelukkig niet gevaarlijk.
Door de hoge concentratie en onzuiverheden zijn magnesiumvlokken mits zeer sterk verdunt
(maar dan heeft het niet het effect van magnesiumolie) niet aan te raden
Dus voetbaden en gewone baden met vlokken zou dus geen enkele zin hebben want dat heeft niet het effect van magnesiumolie.
Door het verwarmingsproces zal een kleine hoeveelheid MgCl2 (magnesium) ontleden tot MgOHCl (magnesiumhydroxide chloride), MgCO3 (magnesiumcarbonaat) en HCl (zoutzuur
Een ZEER kleine hoeveelheid:
MgC03, kalk dus. Lijkt mij zeker in die zeer kleine hoeveelheden en dan opgelost in water echt ongelooflijk onwaarschijnlijk dat dat enig negatief effect zou kunnen hebben.
Als je daar bang voor bent moet je denk ik niet eens meer naar naar buiten gaan vanwege de chemtrails, Fukushima en de zure regen. (hoor je niks meer van sinds begin jaren 90 trouwens
)
Zoutzuur? Nou dat merk je wel hoor.
MgOhcl, Niet veel van kunnen vinden. Zal wel een afgeleide zijn van zoutzuur of zo. Maak ik mij echt niet druk om.
Mar goed, het is dus volgens de magnesiumchloride boeren een zeer klein gedeelte dat omgezet wordt in deze op het oog ongevaarlijke stoffen die dan ook nog eens een keer neerslaan zodat je daar weer 90 % van zou kunnen weghalen en vreemd genoeg zijn die vlokken dan wel uitstekend om voetenbaden en gewone baden van te nemen. Maar dat heeft dan niet dezelfde werking ( welke werking dan wel? ) van de magnesium olie want dan zou de concentratie van die zeer kleine hoeveelheid ongevaarlijk stoffen toch echt te hoog worden.
Ze moeten bij mij echt wel met een overtuigender verhaal komen voordat ik die olie van hun koop voor 50 euro per liter die ze zelf inkopen voor 1 euro per liter.