Mandela geopereerd van galstenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik zeg niet dat hij een heilige is, dat voorop.

Maar dit artikel haalt een voorbeeld aan van een terroristische aanslag uit 1983, en veroordeelt hem daar om. In 1983 zat Mandela nog lang en breed in de gevangenis!

Vervolgens wordt hij vergeleken met Pinochet en Hitler!

Dat raakt kant noch wal.

Tuurlijk, als je in de politiek zit, kan je nauwelijks eerlijk zijn/blijven,

maar om hem met massa-moordenaars die groepen mensen wilden uitroeien, te vergelijken,

doet me de vraag rijzen wat voor gefrustreerde mensen dit soort artikelen schrijven.

Vergeet niet wat het ANC allemaal heeft gedaan en waar hij zich van heeft gedistansieerd nadat hij vrij is gekomen. Maar ik kan me niet voorstellen dat zijn toenmalige vrouw alles zonder zijn medeweten heeft gedaan.

Hitler bouwde autobanen en daar rijden we nog over als we in Duitsland zijn. De romeinen bouwden aquaducten en daar hebben we nu nog heel veel aan. Maakt dat het regime van Hitler en van de romeinen daarmee OK? Nee! Saddam Hoessein creeerde een Irak waar vrouwenrechten het verst gevorderd waren. Maakt dat Hoessein tot een toffe peer? Nee! Mandela heeft goede dingen gedaan, maar moeten we dan maar voorbij gaan aan zijn absoluut foute marxistiche basisfilisofie? Nee!

Mike

Wat was voor Zuid-Afrika een realistisch alternatief?

Een 2e Ivoorkust met nog veel meer bloeddiamanten?

ps. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Dat is het hele punt, jp! Afrika wordt al eeuwenlang gegijzeld, niet door de Afrikanen, maar door de Europeanen en islamieten!

Mike

Mee eens, maar om nou Mandela dat aan te rekenen.

Mandela heeft wat mij betreft meer goed dan kwaad gedaan.

(hoewel het veel beter zou kunnen, maar ook heel veel slechter)

Er zijn ook Afrikaanse landen waar ze wel kansen kregen, zonder er wat van te maken.

o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwe (resultaat: hongersnood)

Of zit daar ook weer iets achter?

Natuurlijk zit daar iets achter. Mandela was een van de minst schadelijke regeringsleiders van Afrika, maar laten we hem niet ophemelen en de andere kant opkijken als het gaat om zijn politieke visie.

Mike

Quote:
Vergeet niet wat het ANC allemaal heeft gedaan en waar hij zich van heeft gedistantieerd nadat hij vrij is gekomen.

Mandela heeft nooit excuses gemaakt voor de bomaanslagen. Nooit. Het idee was dat zulke dingen nu eenmaal nodig waren.

"Ach ja, zo is dat nu eenmaal, soms is het gewoon nodig om onschuldigen om te brengen voor een hoger doel."

Goh, hij maakte zich ook sterk voor een onderwijssysteem wereldwijd, 'het meest krachtige wapen om de wereld te veranderen'. Onderwijs. Precies wat we niet willen lijkt me. We weten toch wat er gebeurt in het onderwijs? Zulke mensen zijn helemaal niet authentiek, die praten gewoon de VN na.

Ja, die hoort ook in het rijtje thuis. Je kunt niet vriendjes zijn met iedereen. Natuurvolkeren hebben dit geprobeerd en zijn verraden. Klinkt allemaal wel mooi spiritueel en lief, maar alle oude religies waarschuwen voor valse profeten!

Mike

Quote:
Mandela heeft nooit excuses gemaakt voor de bomaanslagen.

Als jouw volk als slaven gehouden wordt heb ik daar weinig problemen mee.

Daarnaast was het grootste deel van de blanke Zuid-Afrikanen racistisch en het grootste deel van de rest deed niks tegen Apartheid, dus zo onschuldig was het grootste deel van de blanke slachtoffers niet.

Ter vergelijking:

Zou je er moeite mee hebben als bij aanslagen tegen het bouwen van een Monsanto fabriek doden vallen?

Quote:
Ter vergelijking:

Zou je er moeite mee hebben als bij aanslagen tegen het bouwen van een Monsanto fabriek doden vallen?

Ja. Wie vuur met vuur bestrijdt, creeert steeds meer brand.

Mike

Quote:
Ter vergelijking:

Als je deze situatie niet zou veroordelen omdat het je toevallig schikt dat er een aanslag wordt gepleegd op een fabriek van Monsanto ben je zelf geen haar beter dan Monsanto.

Misschien lijkt het je in eerste instantie goed, omdat je zogenaamd 'de goede kant' kiest, maar dat zou je er eigenlijk juist los van moeten zien.

Dus iets of iemand waarvan je weet dat ie moord en blijft moorden mag je niet doden als je geen andere opties denkt te hebben?

Ik heb het over deze case waar hele gebieden vergiftigd worden en baby's mismaakt geboren worden.

Quote:
Dus iets of iemand waarvan je weet dat ie moord en blijft moorden mag je niet doden als je geen andere opties denkt te hebben?

Dat is inderdaad wat ik vind.

Wat maakt jou beter dan diegene die je vermoord omdat hij moord wanneer je hem vermoord? Lees deze zin maar totdat je hem snapt.

Keur jij dan vanuit het perspectief van Volkert van der Graaf ook goed wat hij gedaan heeft? Weliswaar stond Pim Fortuyn niet op het punt om mensen te vermoorden, maar het gaat wel om het principe dat Volkert het vermoorden van Pim Fortuyn als enige oplossing zag tegen 'het kwaad'.

Ik vind best wel dat we elke CEO van o.a. Monsanto voor de rest van hun leven in een kooi mogen zetten en op een 100%gmo-rantsoen mogen zetten. Om het niet te onmenselijk te maken ben ik er ook een voorstander van om zodra ze tumoren krijgen, ze levensreddende chemo's aan te bieden.

De fabrieken van hun platbombarderen is denk ik tactisch niet slim

Monsanto vergiftigd miljoenen en doodt daarmee ??

Heb je een betere optie voor dat stadje? Een stille tocht?

Als je zeker weet dat een moordenaar nog een moord gaat plegen en je dus een moord stopt: Je mag kiezen tussen een moordenaar en een onschuldige..

(geen andere opties, niet kiezen betekend ook dat er maar één blijft leven)

VvdG had optie. (hoewel dat een lastig voorbeeld is, gaat wat verder dan alleen VvdG. Daarnaast heeft Pim Fortyun naar mij weten geen doden op zijn geweten.)

@naief: dan vind ik doden menselijker dan een kooi, tumoren en chemo..

@Jp, daarom bewaren we dat alleen voor dat soort 'mensen'. Trouwens wat is nu erg aan GMO-voer? dat gaat de wereld redden toch? Wij en zij weten dat het mishandeling is. Volgens het rode kruis zijn we juist heel menselijk. Modern eten en moderne medicijnen. Niks mis mee.

Trouwens heel misschien is het juist wel menselijker, dan hebben ze nog de kans om aan hun karma te werken voor ze dood gaan.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan