March against Monsanto 25 mei

Stem ook met je portemonnee: Koop alleen producten die absoluut MonsanToxico Free zijn (MTF).

 
Hoe heeft Monsanto de EU veroverd? Nou zo en er is geen woord gelogen bij: http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buit...rps-voerde-agressieve-lobby-gengewassen.dhtml Het grootste lobbykantoor in Brussel is van de Amerikanen. Rarara hoe kan dat? Men lobbiet daar de EU helemaal murw om gmo-troep ok te vinden, de voorzorgsmaatregel van de agenda te gooien (de voorzorgsmaatregel zegt dat consumenten geen proefkonijnen zijn) en om gevaarlijke chemische stoffen van de zwarte lijst te schrappen.

 
Ik ga er ook heen en ik neem een vriend mee. Ik ga ook wat folders maken voor voorbijgangers die niet weten wat er aan de hand is :)

 
@kaaskanlekkerzijn: ik heb inderdaad je mailtje gemist! Ik zal zo nog even kijken. heb ook 2 mailadressen, misschien dat hij in de spam is beland?

@Gadsie: goed zo! Ik dacht er ook al aan een spandoek te me maken :-D

 
Lobbyisme stat haaks op democratie. Het is schandalig dat dit toegelaten wordt. Elke politicus die zich hiermee inlaat maakt zich voorgoed ongeloofwaardig.

 
Gaat protesteren helpen? Ik vraag het me af. Zal de gemiddelde Nederlander zich ineens in de materie gaan verdiepen als ze een protestmars zien? Ik denk het niet. Geloofsovertuigingen zijn hardnekkig. Ik denk dat er buiten jezelf en je directe omgeving niets te veranderen valt. Sterker nog, protesteren zou weleens averechts kunnen werken, omdat protesten alleen maar bepaalde beeldvorming zal bevestigen i.p.v. ontkrachten. Kortom.....zinloos. Stap niet in de valkuil dat je de wereld wil veranderen, de wereld is prima zoals deze is. Wees zelf een lichtend voorbeeld en inspireer daarmee anderen als ze eraan toe zijn!

 
Wat een positieve noot Moondust :-D Van tevoren weten we niet of dit gaat helpen. Maar wereldwijd lopen mensen de 25ste tegen Monsanto. Thuis zitten zal nog minder helpen denk ik!

 
Weerstand ergens tegen moet je herkennen en erkennen als weerstand in jezelf en niet als probleem op de wereld projecteren, dan mis je het (leer)punt. Zo'n protestmars bevestigt enkel dat er tegen Monsanto gevochten moet worden. Dergelijke weerstand houdt de situatie JUIST in stand. Als het menselijk bewustzijn laag genoeg is voor Monsanto om overal voet aan de grond te krijgen met hun GM troep, dan helpt zo'n protestmars geen moer. De enige redding is een hoger menselijk bewustzijn (dat mensen voor zichzelf gaan denken en zich gaan informeren). Een hogere bewustzijn werkt aanstekelijk. Het enige dat je hoeft te doen is het zelf ten volle leven en je zal zien dat mensen op je heen door jou geinspireerd worden en hun gedrag gaan veranderen. Cliché, maar je moet zelf de verandering zijn die je wil zien in de wereld. Ik ga mijn tijd dus beter besteden en mijn eerste stoofpotje met mijn ouders delen. ;-)

 
Dit kreeg ik via Juglen: toch wel weer zorgwekkend. Wat vind jij Mike?

Beste lezer,

Het eten van genetisch gemanipuleerde voedingsmiddelen is op dit moment een grootschalig medisch experiment op de bevolking, zonder dat de gevolgen op de lange termijn duidelijk zijn. Veel mensen beseffen dit en willen dat dit stopt. Een van de bedrijven die een grote vinger in de pap heeft, als het om genetisch gemanipuleerde voeding gaat is Monsanto. Als je meer wilt weten over de achtergrond van Monsanto, dan raad ik dit YouTube filmpje aan.

Het eten van genetisch gemanipuleerde voedingsmiddelen is op dit moment een grootschalig medisch experiment op de bevolking, zonder dat de gevolgen op de lange termijn duidelijk zijn. Veel mensen beseffen dit en willen dat dit stopt, nu er recent een aantal wetten zijn aangenomen die Monsanto vrijstellen van juridische vervolging.

Monsanto is een chemiebedrijf dat vroeger gif produceerde voor in de oorlog. Het ontbladeringsmiddel “Agent Orange”, dat is gebruikt in de oorlog met Vietnam, komt uit hun koker. Toen de oorlog voorbij was, is het bedrijf maar bestrijdingsmiddelen gaan maken van dezelfde bestanddelen als het gifgas in de oorlog. Alles gaat door het gif dat dit bedrijf produceert dood en daarom zijn ze op de proppen gekomen met genetische manipulatie. Via genetische manipulatie kunnen gewassen resistent worden voor gif en blijven hierdoor overeind staan, terwijl onkruid en insecten zoals onze lieve bijen, het loodje leggen. Er is al heel wat onderzoek gedaan naar GM gewassen en de risico’s liegen er niet om, zo zijn er tumoren, onvruchtbaarheid en geboorteafwijkingen vastgesteld na een GM dieet bij ratten.

Ook produceert Monstanto zelfmoordzaad, dat na één jaar automatisch zichzelf vernietigt, zodat boeren afhankelijk worden. Mocht het zo zijn dat Monsanto’s GM zaden van deze planten uitwaaien naar een nabij gelegen weiland, dan kan de onschuldige boer een proces verwachten omdat er geen licentiekosten zijn afgedragen aan Monsanto.

Op 25 maart dit jaar is er door Obama een wet getekend, genaamd de Monsanto Protection Act, die het bedrijf beschermt tegen juridische claims. Ook in Europa wordt er steeds meer gelobbyd en mag er inmiddels alleen nog maar zaaigoed gebruikt worden dat door de EU is goedgekeurd.

Er zitten bij de EFSA (European Food Safety Authority) en op het ministerie in Brussel erg veel mensen die afkomstig zijn uit het bedrijfsleven. Deze mensen helpen graag hun ex-werkgever zoals Monsanto aan meer voet aan de grond in Europa. Als het zo doorgaat is onze directe voeding niet veilig meer en zullen we worden gedicteerd door een chemisch zadenconcern zonder moraal.

Op 25 mei zal er wereldwijd in meer dan 250 steden geprotesteerd worden om dit een halt toe te roepen. Doe mee en geef je op in één van de facebook groepen Amsterdam, Den Haag of Wageningen.

 
Allemaal feiten die mij bekend zijn. Het complete Monsanto-imperium zal dus duidelijk niet van bovenaf worden afgebroken. Maar van onderuit wel! Het is heel simpel: als wij stoppen met hun rommel te eten, is het gedaan met ze.

Het feit dat er in 250 steden wereldwijd tegen dit monster wordt geprotesteerd is een teken van een groeiend wereldwijd bewustzijn dat het begin van het einde is voor Mount Satan. Laat je dus niet gek maken door wat een kleine elite van bovenaf allemaal over ons uitstort. Bedenk dat WIJ de macht hebben, want we zijn in de meerderheid. Strength in numbers, daar het om!

Mike

 
San, Ik heb je net nog een e-mail gestuurd, nu je het weet kan je makkelijker mijn e-mail misschien herkennen.

En aan iedereen wil ik nog een keer vragen of jullie het leuk lijkt om op een bepaalde herkenbare plek af te spreken en dan samen te lopen. Ik heb van sommige alleen foto's gezien en jullie van mij helemaal niks dus we hebben wel een afspreekpunt nodig om elkaar te ontmoeten. Het lijkt mij heel erg leuk om eens wat mensen van het forum te ontmoeten, ik ben namelijk niet in de waard geweest en kan ook niet naar lezingen van

Mike komen omdat ik geen auto heb. Maar dat is absoluut niet de reden waarom ik mee ga lopen.

Maar waarom niet samen lopen als we toch allemaal gaan? We hebben nog maar een paar dagen om dit aftespreken.

 
De mars wordt nu in drie steden tegelijkertijd gehouden. Het epicentrum zal misschien in Wageningen moeten liggen, maar ik fiets eigenlijk liever naar de Dam. Lievergezond, ik ben vrij zaterdag, stuur me even een mailtje als je het leuk vindt.

 
ik ga zaterdag in Wageningen lopen met wat mensen waar ik o.a. ook de melk voor meeneem.

Mijn man denkt dat het niet veel voeten in de aarde heeft maar niet geschoten is altijd mis denk ik dan maar...

 
Dennis en andere die in Wageningen mee lopen,

Lijkt het jullie leuk om samen te lopen? Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken en een paar mensen van het forum ontmoeten. Ik kom ook naar Wageningen.

 
Hier zie je waar wereldwijd de marsen tegen monsanto zijn: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ah7h2ApbBPnpdGhOMElaSVg1QUQtRlJQWm1FaUZISlE#gid=0

 
Ik vind het best om elkaar daar te ontmoeten, maar ik ga al met een groepje van 6, dus ik weet niet zo goed hoe de dag valt met z'n allen. Hoe kunnen we elkaar handig vinden daar. Als je FB hebt kan je op mijn naam klikken en zien hoe ik eruit zie. Mijn baard is een heel stuk kleiner dan op de foto, maar verder klopt het wel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan