meer koolhydraten + meer vlees = vetvertering en eiwitvertering op z'n gat, wat gebeurt hier???

IJzer: non-heem ijzer zit in ijzerbevattende vegetarische voeding en wordt slecht opgenomen, resultaat kan bloedarmoede zijn, dus te kort aan zuurstoftransport in het bloed.

Heemijzer zit in dierlijke producten en wordt goed opgenomen, dus geen kans op bloedarmoede door ijzergebrek, dus wel voldoende zuurstoftransport, dus minder kans op kanker.

Er moet een andere factor zijn die de onderzoekers niet hebben gepubliceerd, bijvoorbeeld hoeveel groeihormonen, antibiotica en andere troep het onderzochte vlees bevatten. Als iets kanker helpt veroorzaken dan zijn dat de anti-biotica, omdat die de gezondheid ondermijnen door de darmflora te beïnvloedden.

Vergeet onderzoeken; je hebt er NIETS aan! (daar kan ik een hele rij redenen voor opnoemen, maar het is nu zaterdag, ik ga lekker uitrusten)

 
Hier is het dinsdag hoor Gerard. Maar rust vooral lekker uit, is goed voor je bijnieren!

De huisarts was verbaasd over mijn ijzergehalte, dat was hoog (erg goed), zeker voor een vrouw. Komt vast door al dat rode vlees dat ik eet, grasgvevoerd :)

 
Je hebt gelijk, maar op 1 of andere manier voelt het als zaterdag, heerlijk rustig en een panorama van weidsheid als vooruitzicht. Something is going on! Het lijkt wel of er rust begint te komen.

Naast rood vlees gebruik ik nu B-12 Complex 5 mg, dat is een erg hoge dosering. Samen met zink en selenium heeft dit goed effect op de bloedarmoede die er lang geweest is. Ik slaap nu ook ineens stukken beter (diepe slaap, nu vaak zo'n 6 uur achtereen). Goed ik ga maar weer verder met de dinsdag, jammer dat die zaterdagillusie nu weer weg is. :wink:

 
Kajsa, het komt bij mij over dat je je in een moeilijke en machteloze situatie bevindt. Veel sterkte! maar ook veel plezier met je kind(eren)!

Dat je je ziek voelt kan een teken zijn dat er op allerlei vlakken: lichamelijk emotioneel geestelijk een ommezwaai van je wordt verlangd. Dit is geen makkelijke weg maar kan wel een mooie weg zijn. Wat je lijf betreft is mijn advies om eerst te overleggen met je " witte jas" je huisarts, beschrijf je klachten en vertel dat je geen pillen wil maar meer een medische onderbouwing van wat er mogelijk aan de hand kan zijn (om ernstige acute zaken uit te sluiten). Daarna kan je op zoek gaan naar een deskundige complementaire genezer bij jou in de buurt. Zelf onderzoek is belangrijk, zoals je nu met onderzoek bezig bent (mag ik je ook James Wilson's boek aanraden? in de titel is het woord "bijnieruitputting") Maar soms is zelfonderzoek vermoeiend en kan je met vermoeidsheid klachten juist de behoefte hebben om even "los" te komen. Even de verantwoording bij een deskundige te leggen, tot je weer op adem bent. Dit ontslaat je niet van je eigen verantwoording maar kan even rust brengen om een rode lijn in je ziekte te ontdekken, vergis je niet in de invloed van emotie op je lijf.

Veel kracht en wijsheid gewenst!

 
Quote:
Zelf weet ik dat deze personen relatief veel rood vlees (ook van grasgevoerde dieren afkomstig) aten om de reden dat ze eieren en vis qua voedingswaarde te flauw vonden.


Daar hadden ze helemaal gelijk in en ervaar ik precies hetzelfde. Ik mag wel uitkijken dat ik geen darmkanker krijg!

Het komt op mij over dat je uit angst voor darmkanker in al die rare studies bent gaan geloven. Nu kom je weer aan met het Wereld Kanker Fonds. Ik zal je 1 ding vertellen: als je met 'gezondhieds'instanties aankomt die beginnen met 'Wereld' dan steek ik al mijn vingers in mijn oren. Denk aan de Wereld 'Gezondheids' Organisatie die homeopathie als kwakzalverij beschouwt en die enkele jaren geleden nog een 'pandemie' van 'Mexicaanse griep' uitriep, waardoor wij hier sportzalen vol met ouders en kinderen hadden (compleet met clowns!) die in allerlijl hun kinderen lieten vaccineren. En waar was deze pandemie dan? een van de verschijnselen van het vaccin is wel slaapziekte!

Ik ga het nog 1 keer luid en duidelijk zeggen: JE KUNT NOOIT EEN OUD VOEDINGSMIDDEL DE SCHULD GEVEN VAN MODERNE KWALEN!

Vervolgens noem je de 'industrie' die gebruik maakt van o.a. GMO's en daarmee herhaal je mijn argument. Verder heeft Gerard je al duidelijk gemaakt dat heem-ijzer de best opneembare vorm van ijzer is. Ik word zelfs kwaad als ik lees dat heem-ijzer de darmwand zou beschadigen, wat een totale flauwekul!

Ik ben het helemaal met Alexandra eens:

Quote:
Lijkt me een onderzoek met als doel ons van het gezonde, rode vlees af te krijgen. Gevolg? Onder andere kanker.


Mijn 'diagnose' is nog steeds: witte jassen-syndroom.

Mike

 
"Rood vlees is verantwoordelijk voor 1 op de tien doden!"

http://www.telegraph.co.uk/health/h...eat-is-blamed-for-one-in-10-early-deaths.html
Quote:
The study found that cutting the amount of red meat in peoples’ diets to 1.5 ounces (42 grams) a day, equivalent to one large steak a week, could prevent almost one in 10 early deaths in men and one in 13 in women.

The scientists said that the government’s current advice that people should eat no more than 2.5 ounces (70 grams) a day, around the level the average Briton already consumes, was “generous



Dus je zou geen 500 gram per week moeten eten maar max 300 gram!

Quote:
Scientists added that people who eat a diet high in red meat were also likely to be generally unhealthier because they were more likely to smoke, be overweight and not exercise



Aha!

Mensen die en beetje met hun gezondheid bezig zijn gaan bijna allemaal minder of geen rood vlees eten. Maar deze mensen roken ook minder gaan niet elke dag bij de Mac langs en eten veel minder suiker en andere supermarkt rotzooi.

Het overgrote deel van de mensen die nog wel veel rood vlees eten valt in de groep "het interesseert mij geen reet". Dus ook roken, suikerrijke bagger, chips, transvetten, frankenstijn vlees van de Mac enz.

Maar het rode vlees is dan de schuldige. Tuurlijk.

Zorgt dat heemijzer ook voor darmkanker bij leeuwen, wolven en tijgers?

Nee natuurlijk niet, deze dieren eten hun natuurlijke dieet.

Dus deze hele rood vlees is slecht theorie zou gewoon betekenen dat mensen gewoon niet gemaakt zijn om vlees te eten!

Of moeten tijgers ook oppassen met rood vlees en zorgen dat ze niet boven een bepaalde hoeveelheid per week uitkomen anders gaat zich dat tegen ze werken?

Trouwens "ze" hebben ook "onderzocht" dat eieren eten net zo slecht is als roken!

"Eet maximaal twee eieren per week, het zijn ware cholesterol bommen"!

Er is ook "onderzocht" dat verzadigd vet in je aderen blijft plakken.

"Eet zo min mogelijk verzadigd vet, vervang deze zoveel mogelijk door gezonde plantaardige oliën" (die we nu voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid zijn gaan eten)

Ook "onderzocht":

"Meer dan 6 gram zout per dag zorgt voor een stijging in het risico op maagkanker!"

 
@ Kajsa

Er is een weg terug. Misschien kom je tot het inzicht dat je goed reageert op bereidingen van gefermenteerde melk of geitenmelk of kokosmelk. Binnen ons gezin was dit de sleutel van de oplossing. Alles heeft trouwens een betere en pure smaak.

@ iedereen

Quote:
Er moet een andere factor zijn die de onderzoekers niet hebben gepubliceerd, bijvoorbeeld hoeveel groeihormonen, antibiotica en andere troep het onderzochte vlees bevatten. Als iets kanker helpt veroorzaken dan zijn dat de antibiotica, omdat die de gezondheid ondermijnen door de darmflora te beïnvloedden.


Over de effecten van biologische voeding wordt in de algemene medische wetenschap inderdaad vaak gezwegen of geen genezende werking toegeschreven. Naar het vleesonderzoek had ik trouwens niet bewust gezocht maar ik liep er tegenaan.

Wellicht mede om de reden dat een zeer gerespecteerd familielid van ons die de diagnose van ongeneeslijke vorm van kanker kreeg en dit momenteel moet verwerken. We hopen een therapie te vinden die alles nog kan keren. In mijn zoektocht heb ik verhalen gelezen van mensen die al meerdere jaren met hun ziekte leven, terwijl er medisch gezien van enkele maanden gesproken werd.

Quote:
JE KUNT NOOIT EEN OUD VOEDINGSMIDDEL DE SCHULD GEVEN VAN MODERNE KWALEN!



Gaan we hier zeker niet doen. Gewoon back to basics gaan : grondstoffen halen bij pure leveranciers en met een grote boog rondom bewerkte voeding, gemaksvoeding en de Mc Donalds lopen. Doen we al lang en zullen we blijven doen. Hier wordt alles zelf gekozen uit het aanbod van leveranciers van pure grondstoffen en met liefde gekookt. Mijn grootvader is op deze manier trouwens heel oud geworden.

 
@ Viviane

Quote:
Er is een weg terug. Misschien kom je tot het inzicht dat je goed reageert op bereidingen van gefermenteerde melk of geitenmelk of kokosmelk.


Al die dingen heb ik al geprobeerd. En ik vrees dat het niet echt een weg terug moet zijn maar een heel andere weg. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik nog nooit gezond geweest ben...

 
Quote:
Al snel viel rood vlees niet meer lekker. En toen ineens was ik standaard weer doodmoe. Voelde spanning in de leverstreek.


Quote:
Al die dingen heb ik al geprobeerd. En ik vrees dat het niet echt een weg terug moet zijn maar een heel andere weg. Ik ben er ondertussen wel achter dat ik nog nooit gezond geweest ben...


Kajsa,

Jouw beschrijving hield me hier enorm bezig en vandaar dat ik de gezondheidsboeken hier geraadpleegd heb.

Uit al je beschrijvingen kan ik afleiden dat je gevoelig bent voor bepaalde melkeiwitten. Te weten koemelk en geitenmelk. Hier bovenop komt momenteel het gevoel van ongemak bij rood vlees (waar ik voor alle duidelijkheid op zich niets tegen heb).

Eerste mogelijkheid is dat je in een kort tijdsbestek op advies van de diëtiste drastisch meer rood vlees bent gaan eten en dat je lichaam er moet aan wennen. Dan is geleidelijk aan opbouwen de boodschap en de eerste dagen vooral niet overdrijven. Een botten bouillion met gehaktballetjes erin is dan de eerste stap alvorens naar enkele stukjes stoofvlees en geleidelijk aan naar een half biefstukje te gaan. Ik ga ervan uit dat dit het geval is.

In een beperkt aantal gevallen (10 % van de gevallen van melkeiwit overgevoeligheden in totaal) kan in combinatie met een overgevoeligheid voor (koe)melkeiwit een overgevoeligheid voor rundvleeseiwit optreden. Dit wordt kruisreactie genoemd. Mijn advies is om na te gaan of de door je gemelde klachten enkel optreden in het geval je een vlees- en melkproduct tijdens een maaltijd met elkaar combineert.

Wij zijn hier benieuwd naar je ervaringen.

 
Ik heb inderdaad ook de indruk dat ik na het advies van de diëtiste over mijn max. toelaatbare hoeveelheid rood vlees ben gegaan, op de een of andere manier de boel ermee heb overbelast en er daarom nu niet meer tegen kan. Vanmiddag met de lunch uitgeprobeerd. Ik heb maar een klein beetje op, maar het viel reuze slecht, ben de hele middag vreselijk moe geweest.

Nee, dat klopt trouwens niet, want ik heb een poosje geleden een periode gehad dat ik een aantal dagen per week wel 200 tot 300 gram at. Alsof ik wat in te halen had.

Ik gebruik op dit moment geen melkprodukten. Maar dat zou ontstaan kunnen zijn op het moment dat ik dat wel deed als ik je goed begrijp?

 
Zo bedoel ik het niet, het gaat om de reactie na het combineren van beide eiwitten tijdens de maaltijd. In het geval je teveel van iets eet of de onjuiste combinatie van voeding maakt dan kan de lever uit balans raken en dan wordt je inderdaad enorm moe.

Uit jouw verhaal blijkt de vermoeidheid ook enkel na het gebruik van het rundvleeseiwit op te treden.

Overgevoeligheid voor rundvleeseiwit is geen allergie op zich maar een vorm van overbelasting van de darm na het nuttigen van dierlijk eiwit. Geringe hoeveelheden nuttigen leidt trouwens in veel gevallen tot geen klachten. Gerapporteerde klachten bij een te overtollig gebruik zijn geen eetlust en slapeloosheid. Zie boek Eetwaar = eetbaar ? van J. Kamsteeg.

Koemelkallergie daarentegen is in veel gevallen erfelijk en wordt overgedragen van moeder op kind. Dit kan ik bevestigen om de reden dat mijn zoontje hier ook mee te maken heeft. Klachten die bij koemelkallergie kunnen optreden - (meestal is / zijn er maar 1 of enkele zichtbaar) zijn klachten aan het maagdarmkanaal (darmkrampen, voedselweigering en bolle buik), ademhaling (allergische astma en rhinitis) en huidklachten zoals eczeem.

 
Quote:
Overgevoeligheid voor rundvleeseiwit is geen allergie op zich maar een vorm van overbelasting van de darm na het nuttigen van dierlijk eiwit.


Dat is wel hardnekkig bij jou, of niet, Vivianne, het idee dat rood vlees de darm belast? En dan Kamsteeg aanhalen, een orthomoleculair arts die, zoals zoveel vakgenoten, de foutieve zuur-basetheorie aanhangt.

Ik ga het nog 1 keer zeggen: geef NOOIT een oud voedingsmiddel de schuld van moderne klachten!

Nu 10 keer voor jezelf herhalen voor de spiegel en zeg het alsof je het meent!

Mike

 
@ Amancay

Bedankt voor je uitgebreide reactie met lading links. Ik heb ze nog niet allemaal gelezen, maar er staat bruikbare info in.

 
@ Kajsa

Zou het kunnen dat jij met een slechte eiwitvertering zit om de reden dat je te weinig maagzuur aanmaakt ?

In dat geval kan Betaïne HCL je een oplossing bieden.

 
Als het insulineniveau in je bloed continu hoog is, verhindert dat het verbruik van vet als energiebron. Dus insuline zorgt dat je vet vasthoudt. Verder zorgt te veel insuline ervoor dat testosteron (mannelijk hormoon) wordt omgezet in oestrogeen (vrouwelijk hormoon). Zo krijgen mannen (nog) meer buikvet en de roemruchte ‘man boobs’. Bij vrouwen gebeurt onder invloed van insuline het tegenovergestelde; oestrogeen wordt omgezet in testosteron. Dit heeft overtollige haargroei en acne tot gevolg en je borsten worden er nog kleiner van ook.
Het moge duidelijk zijn, insuline is een hormoon waarvan je het liefst niet al te veel van in je bloed rond wil hebben hangen. Gelukkig is de oplossing simpel. http://jenaidavanwijk.com/hormonen-die-je-dik-maken-deel-i/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan