Ze at bijna geen vlees en dacht dus dat dat goed was. Ook toen ik het over rauwe melk had, zei ze dat ze geen melk dronk en de natuurarts had haar dat ook zo aangeraden. Bijna geen vlees en geen melk.
Zucht, 'natuur'artsen. Helaas is het vegetarische denken nog steeds epidemisch in die wereld.
Laatst vertelde iemand me dat ze helemaal vegan is gegaan en haar voedingswijze is zo’n beetje 100% het tegenovergestelde van wat Weston Price vond.
Maar ze voelde zich veel beter, dus wie ben ik dan om te zeggen dat ze het fout doet?
Los van of jij haar dat moet vertellen, komt ze vanzelf een keer aan de beurt. Raw foodists voelen zich het eerste half jaar fantastisch, kan niet beter. Totdat ze zichzelf helemaal suf hebben gejuicet, gecleanst en gevast en cruciale bouwstoffen tekort zijn gekomen, waardoor ze als een pudding in elkaar zakken. Ze voelt zich beter door wat ze niet eet, nl. allerlei suikers, koolhydraten en zetmeelproducten met chemische toevoegingen, maar ze denkt dat het komt door wat ze wel eet.
Iedereen moet het voor zichzelf ondervinden en misschien heeft iemand op een bepaald moment meer baat bij een plantaardig dieet. Veel kankertherapieën werken tenslotte ook succesvol op een compleet plantaardig dieet.
je hoeft niet spartaans te eten om te genezen van chronische ziektes. Nogmaals, het zit hem in wat je NIET eet. Ondertussen kom je op de lange termijn op basis van dergelijke 'voeding' belangrijke bouwstoffen tekort. Deze zitten toch echt in verzadigde vetzuren en complete eiwitten uit dierlijke bron. Daarom kwam Weston Price ook geen vegetariers tegen bij geen enkele van de 14 natuurvolkeren die hij in 10 jaar tijd bezocht. Sterker nog, in de wilde natuur kun je je geen vegetarisme permitteren, dat is een luxe die je alleen in de westerse beschaving kunt veroorloven!
Je lichaam geeft zelf aan waar het behoefte aan heeft.
Niet dus. Het kan je volledig voor de gek houden. Bedenk ook dat het in de vegetarische/veganistische denkwijze stikt van de foutieve dogma's. Dat zijn allemaal BEDENKSELS die je weg houden van waar je lichaam werkelijk behoefte aan heeft. Het 'goed voelen' berust dan ook meer op een placebo-effect dan op werkelijke voeding.
Onthoud de volgende stelregel, die gebaseerd is op eeuwenlange kennis en wijsheid:
Planten helen, dieren voeden. Er is een eeuwenlange traditie van dierlijke voeding en plantaardige geneeskunst. Planten helen, dieren voeden. Zeg me na: planten helen, dieren voeden. Nog een keer: planten helen, dieren voeden. En nu alsof je het meent: PLANTEN HELEN, DIEREN VOEDEN! Dus nooit meer denken dat planten voeden, goed? Als dat zo was hoefde een gemiddelde grazer niet dagelijks 16 uur of langer plantaardig voedsel naar binnen te werken. Dat noem ik nu niet bepaald voedzaam, jij?
Mike