Melk toch niet zo gezond?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum
Nee, het is niet hun natuurlijk dieet, net zoals granen niet voor ons natuurlijk is. Ze zijn in de natuur niet instaat aan melk te komen en te drinken. Logisch toch. Dat ze het lekker vinden is wat anders.

Ze hebben nooit geleerd om koeien te melken, dat klopt, maar gezonde rauwe melk drinkt elk dier, van vogels tot honden, katten en varkens. En het doet de dieren een wereld van goed, zoals ook de kattenstudie van Pottenger uitwijst.

Mike
 
Als het toch geen kwaad kan, dan geef ik het aan m'n katten. Vlees hoeven ze niet en brokjes is niet ideaal, melk is dan misschien een goede aanvulling.
 
Onze kat was een halfjaar geleden bijna dood gereden hij kon niet eten en kreeg de eerste weken alleen rauwe melk. Misschien heeft de melk wel zijn leven gered.
 
Weet iemand hoe het nou zit met igf-1 en oestrogenen? Google geeft alleen maar sites met melk haters en wetenschappelijke artikelen.
 
Gisteren was ik op de bruiloft van mijn beste vriendin. Er was een dame aanwezig die al tegen de 80 liep. En we kwamen aan de praat. Ze vertelde dan ook dat ze geen medicijnen nam en biologisch leefde. Ze had van een natuurarts druppeltjes en dat deed haar goed. Nou prima toch. Maar...toen bestelden we het eten. Ik nam biefstuk (het was een goed restaurant dus ik hoop dat het goed vlees was). Toen kwamen we op het thema vlees en melk. Ze at bijna geen vlees en dacht dus dat dat goed was. Ook toen ik het over rauwe melk had, zei ze dat ze geen melk dronk en de natuurarts had haar dat ook zo aangeraden. Bijna geen vlees en geen melk.
Ja, wat ga je daar op zeggen. Ik wil niet betweterig overkomen en de heersende mening over vlees zit zo diepgeworteld bij iedereen, dat je daar niet tegenop kunt. Ook over de melk heeft iedereen een mening klaar en de mensen die denken dat ze gezond leven mijden de melk.
Jammer toch. Ik kan daar niet tegenin gaan, probeer het wel, maar men kijkt mij dan aan alsof ik denk wel gezond te leven, maar het dus in hun ogen niet doe.
Wanneer zal deze opvatting eens verdwijnen - iedereen denkt zo. Alleen de paleo's zijn dan pro vlees, maar voor de rest heb je het dan wel gehad en melk wordt door iedereen verguist. Jammer en ik voel me daar ook niet zo goed onder als ik als die vastgeroeste meningen hoor. Men geeft mij het gevoel dat zij het weten en ik toch jammer genoeg niet.
 
Alan, als je je kat lang genoeg onthoudt van voeding (ik heb zo'n oude kater) gaan ze vanzelf vlees eten, je zal maar honger hebben. Deze kater is op zijn elfde jaar dus vlees gaan eten en in het begin wist ie niet wat er mee moest. Ik gaf hem toen nog een heel klein handje brokjes, 3 stukjes of zo, omdat hij dat gewend was bij mijn moeder. Toen ze overleed is de kat bij ons komen wonen en had een heel moeilijke start. Slecht/plukkerig in het haar,agressief en angstig. Onze andere veel jongere kater heb hem een keer helemaal "afgepeld" in een vechtpartij. En nu 2 jaar later heeft hij een dikke glanzende vacht en is super lief en aanhankelijk. Hij is niet heel gek op melk, mijn andere katten wel, en hij krijgt zeker al een halfjaar dagelijks een paar druppeltjes thc en cbd en is ook niet meer schram.
Mijn andere 2 katten hadden in het begin nog wel eens wormpjes en dan gaf ik ze colloid.zilver (hielp heel goed) en ze kregen toen ook nog brokken, nu al zo'n 3 jaar samen met de vangst van muizen, ratten en konijnen zie ik bijna nooit meer lastige wormpjes. Deze 2 krijgen geen wietolie en om met het onderwerp van het topic te eindigen, ze zijn stapelgek op melk.
 
@Dorothe
Laatst vertelde iemand me dat ze helemaal vegan is gegaan en haar voedingswijze is zo'n beetje 100% het tegenovergestelde van wat Weston Price vond.
Maar ze voelde zich veel beter, dus wie ben ik dan om te zeggen dat ze het fout doet?

Iedereen moet het voor zichzelf ondervinden en misschien heeft iemand op een bepaald moment meer baat bij een plantaardig dieet. Veel kankertherapieën werken tenslotte ook succesvol op een compleet plantaardig dieet.

Je lichaam geeft zelf aan waar het behoefte aan heeft.

Mark
 
Ze at bijna geen vlees en dacht dus dat dat goed was. Ook toen ik het over rauwe melk had, zei ze dat ze geen melk dronk en de natuurarts had haar dat ook zo aangeraden. Bijna geen vlees en geen melk.

Zucht, 'natuur'artsen. Helaas is het vegetarische denken nog steeds epidemisch in die wereld.



Laatst vertelde iemand me dat ze helemaal vegan is gegaan en haar voedingswijze is zo’n beetje 100% het tegenovergestelde van wat Weston Price vond.
Maar ze voelde zich veel beter, dus wie ben ik dan om te zeggen dat ze het fout doet?

Los van of jij haar dat moet vertellen, komt ze vanzelf een keer aan de beurt. Raw foodists voelen zich het eerste half jaar fantastisch, kan niet beter. Totdat ze zichzelf helemaal suf hebben gejuicet, gecleanst en gevast en cruciale bouwstoffen tekort zijn gekomen, waardoor ze als een pudding in elkaar zakken. Ze voelt zich beter door wat ze niet eet, nl. allerlei suikers, koolhydraten en zetmeelproducten met chemische toevoegingen, maar ze denkt dat het komt door wat ze wel eet.



Iedereen moet het voor zichzelf ondervinden en misschien heeft iemand op een bepaald moment meer baat bij een plantaardig dieet. Veel kankertherapieën werken tenslotte ook succesvol op een compleet plantaardig dieet.

je hoeft niet spartaans te eten om te genezen van chronische ziektes. Nogmaals, het zit hem in wat je NIET eet. Ondertussen kom je op de lange termijn op basis van dergelijke 'voeding' belangrijke bouwstoffen tekort. Deze zitten toch echt in verzadigde vetzuren en complete eiwitten uit dierlijke bron. Daarom kwam Weston Price ook geen vegetariers tegen bij geen enkele van de 14 natuurvolkeren die hij in 10 jaar tijd bezocht. Sterker nog, in de wilde natuur kun je je geen vegetarisme permitteren, dat is een luxe die je alleen in de westerse beschaving kunt veroorloven!



Je lichaam geeft zelf aan waar het behoefte aan heeft.

Niet dus. Het kan je volledig voor de gek houden. Bedenk ook dat het in de vegetarische/veganistische denkwijze stikt van de foutieve dogma's. Dat zijn allemaal BEDENKSELS die je weg houden van waar je lichaam werkelijk behoefte aan heeft. Het 'goed voelen' berust dan ook meer op een placebo-effect dan op werkelijke voeding.

Onthoud de volgende stelregel, die gebaseerd is op eeuwenlange kennis en wijsheid:

Planten helen, dieren voeden. Er is een eeuwenlange traditie van dierlijke voeding en plantaardige geneeskunst. Planten helen, dieren voeden. Zeg me na: planten helen, dieren voeden. Nog een keer: planten helen, dieren voeden. En nu alsof je het meent: PLANTEN HELEN, DIEREN VOEDEN! Dus nooit meer denken dat planten voeden, goed? Als dat zo was hoefde een gemiddelde grazer niet dagelijks 16 uur of langer plantaardig voedsel naar binnen te werken. Dat noem ik nu niet bepaald voedzaam, jij?

Mike
 
Ja, deze tekst zou ik me eens eigen kunnen maken en dan zoiets tegen de mensen zeggen, zonder te willen prediken. Ik hoef niemand te veranderen als ze daar niet om vragen, maar dit is wel een goed stuk tekst.
Dank je.
 
Uit de nieuwsbrief van Juglen Zwaan d.d. 30 augustus 2015:

Melk
Het weglaten van zuivel is ook een nodige stap voor kankerpatiënten. De eiwitten in melk, zoals caseïne, worden in diverse onderzoeken met tumorgroei in verband gebracht. Volgens Dr. Kelly Turner gaat dit zo ver dat onderzoekers kanker aan en uit kunnen zetten door ze wel of geen caseïne te voeren. Een ander probleem is dat koemelk vaak de ontstekingsbevorderende omega 6 vetzuren bevat, terwijl we juist de omega 3 vetzuren nodig hebben. Mocht je toch voor melkproducten of vlees kiezen: ga dan altijd voor de biologische kwaliteit van vrije-uitloopdieren. De kans dat er een hoog gehalte aan omega 3 vetzuren in zit is dan het grootst.

 
Melk
Het weglaten van zuivel is ook een nodige stap voor kankerpatiënten. De eiwitten in melk, zoals caseïne, worden in diverse onderzoeken met tumorgroei in verband gebracht. Volgens Dr. Kelly Turner gaat dit zo ver dat onderzoekers kanker aan en uit kunnen zetten door ze wel of geen caseïne te voeren. Een ander probleem is dat koemelk vaak de ontstekingsbevorderende omega 6 vetzuren bevat, terwijl we juist de omega 3 vetzuren nodig hebben. Mocht je toch voor melkproducten of vlees kiezen: ga dan altijd voor de biologische kwaliteit van vrije-uitloopdieren. De kans dat er een hoog gehalte aan omega 3 vetzuren in zit is dan het grootst.
 
In zijn nieuwsbrief van 30 augustus 2015 over spontane genezing heeft Juglen Zwaan geschreven dat het voor kankerpatienten belangrijk is om melk te laten staan. Hij verwijst daarbij naar dit artikel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4166373/
Hij schrijft: Volgens Dr. Kelly Turner gaat dit zo ver dat onderzoekers kanker aan en uit kunnen zetten door ze wel of geen caseïne te voeren.


 
prachtig van Juglen, ik ken persoonlijk iemand die door rauwe melk aan het genezen is van een ongeneselijke kanker. Ik ga voor het verhaal uit 1e hand.
 
Dat is dezelfde wetenschappelijke fraude die Colin T. Campbell heeft gepleegd. Hij voerde geisoleerde caseine aan ratten en de ratten kregen kanker. Had hij geisoleerde wei aan de ratten gegeven, dan was hij tot de conclusie gekomen dat dit andere melkeiwit kankerremmend is. Wat blijkt? Melk bevat ALLEBEI! Wie drinkt er nou geisoleerde en geconcentreerde caseine? Opnieuw frauduleuze veganistische 'wetenschap'. Conclusie: wanneer een veganist begint te praten, stop je vingers in je oren!

Mike
 
Is er eigenlijk bewijs voor dat rauwe melk ontgiftigend is?
Heb wat gehaald bij een melktap, vind het naar normale supermarkt melk smaken, niks bijzonders, en deze keer geen hoofdpijn.
 
Heb wat gehaald bij een melktap, vind het naar normale supermarkt melk smaken, niks bijzonders

Dan is er iets serieus mis met jouw smaak of met de melk, 1 van de 2.




deze keer geen hoofdpijn

Als rauwe melk vaker dit positieve effect op je heeft, weet je dat er een duidelijk verschil is met gepasteureerd, ook al proef je het verschil niet.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan