Melk toch niet zo gezond?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum
Ik zie in mijn praktijk dat gepasteuriseerde melk verzwakkend test en rauwe melk meestal versterkend. Echter ik kom ook veel mensen tegen die verzwakkend testen op rauwe melk. ( dat betekent dat je lichaam het niet kan verdragen/ verteren)
Dan heb je onvoldoende DPPIV enzym in je lichaam en kan deze de exorfinen (caseïne) uit melk niet of onvoldoende afbreken en gaan deze naar je hersenen waar ze als valse neuro transmitters fungeren. Je kan dit enzym als supplement nemen.

Meer info in dit draadje:https://www.fatsforum.nl/topic/tekort-test-bij-marijn-in-amsterdam/page/20/

Ja, zowieso test in het algemeen geiten en schapenmelk ( A2) beter dan koemelk ( A1) En de remeker kaas (A2) test vaak versterkend. (uiteraard zijn er altijd uitzonderingen)

Is ook logisch de A2 melk komt van dieren die niet doorgefokt zijn en minder melk geven.

Ook hier weer valt het samen met de waarde van je DPPIV enzym : dit enzym breekt de exorfinen in je lichaam af (gliadorphin, caso morphin, soy morphin en rubisculin)

@Mike, haha, wat een geweldig expiriment! Was deze post nog niet eerder tegen gekomen.

@Alan: Hier drinken van de 4 katten 3 rauwe melk, waarvan 2 het liefst 2x per dag. Een kat van een vriend van ons drinkt ook deze bio-dynamische melk en als zijn baasje het in huis heeft dan drinkt hij dat alleen, hij weigert dan brokken. Als de melk op is dan moet hij brokken eten maar gelukkig voor het beestje is dat maar 1 of 2 dagen per week. De katten glanzen allen en doen het er prima op. Er zijn hier andere topics over, even zoeken dus.

Kun je meteen ook even googlen op toverdrank voor katten, 1 liter water met 1 tl sole en aantal zuurstofdruppels. Dan drinken je katten liever binnen dan vers regenwater buiten Alan. Succes!

En misschien kan Alan zich ook voorstellen? ik kan nl geen voorsteltopic vinden met wat hij nu allemaal eet. Ik denk dat de voedingsvoorstellen die gegeven zijn (gaps en aiv) hem zeker goed kunnen helpen.

Onze katten zijn er niet dol op, paar slokjes en dat was het, de andere nog minder :)

De melk komt van deze boerderij, lijkt me uitstekende melk www.ajreclamestudio.nl/onsverlangen/

Uit de nieuwsbrief van Juglen van afgelopen zondag:

Vorige week berichtte ik dat je met de geïsoleerde eiwitfractie caseïne uit melk kanker aan en uit kunt zetten. Deze onderzoeken zijn er genoeg te vinden. Interessant genoeg meldde een lezer dat de wei uit melk volgens onderzoek juist kanker voorkomt en hiermee neutraliseert. Dit klopt niet! Nu bestaat melk voor 80% uit caseïne en 20% wei-eiwit. Je zou kunnen zeggen 80% kankerbevorderend en 20% kankerremmend. Toch is dat niet helemaal het verhaal. Caseïne vergroot het risico op met name prostaatkanker, terwijl wei het risico vermindert op tumoren aan de dikke darm. Het blijft dus aanvoelen wat voor jou goed is. Het beste kun je rauwmelkse producten eten die zijn gefermenteerd. Denk hierbij aan kefir of kaas. De caseïne van geiten en schapen is ook veel milder, want deze lijken meer op de eiwitten in moedermelk. Gepasteuriseerde melk is verhit en hierdoor veranderen de eiwitten van structuur. Misschien is het dus niet de caseïne die kanker veroorzaakt, maar de verhitte caseïne. Onderzoek zal dit moeten uitwijzen.

Zijn die onderzoeken dan alleen gedaan met gepasteuriseerde melk?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan