Mijn broer overleden psychose /schizofrenie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Debsy
  • Startdatum Startdatum
Therapie is prachtig, maar dan moet degene wel eerst erkennen dat deze een probleem heeft. Bij een categorie mensen ontbreekt dat inzicht. Zij zijn in ontkenning en willen niet behandeld worden, omdat zij niet zien dat zij zelf een probleem hebben. Daar zitten ook mensen tussen die een gevaar zijn voor zichzelf en hun omgeving. De meest naasten moeten het dan vaak ontgelden (ouders, vrouw, kinderen).

Bij sommige mensen met zulke problemen spelen nog andere zaken, bijvoorbeeld narcisme. Niet vreemd ook, als je bekijkt hoe narcisme zich ontwikkelt. Het past in dat beeld om zichzelf te bestempelen als oké en de buitenwereld als niet oké en zelfs als de katalysator van bv hun agressie.

Ik vraag me af wie de moeite gaat nemen om zulke mensen er van te overtuigen dat ze een probleem hebben en hoe ze dat gaan doen.

hoi Alethea, wat je hier beschrijft, daar wilde ik nog op reageren: het is inderdaad zo dat de mensen met de zwaarste stoornissen het minst vaak op eigen initiatief naar een psycholoog of psychiater zullen stappen. Problemen tussen hen en naasten zien zij standaard als het probleem van anderen, niet als dat van zichzelf.
 
Ouders, man, kinderen. Het woord 'partner' is heel vaak een indicatie dat we te maken hebben met gays. Ze moeten doen wat ze niet laten kunnen, maar een goed voorbeeld voor kinderen is dit m.i. niet.

Mike
 
Hey Debsy,

Gecondoleerd met je broer, hoop dat je in je directe sociale omgeving ook de nodig steun krijgt, want het is niet niks.

in 1995 raakte mijn beste vriend, Marokkaanse jongen van 16, ook in een psychose ikzelf was 18 jaar oud. En een maand geleden is een broer van m'n oma overleden en die zat al sinds 1977 in een inrichting.

Eerder heeft member sampjes al over haar broertje hier geschreven, maar omdat het topic toen al snel ging over reptilians en djins en dingen meer, heb ik toen niet gereageerd.

Vind het ook moeilijk wanneer er onzorgvuldige dingen worden gezegd over dit onderwerp. M'n emoties zijn sterk verbonden met het onderwerp en die zijn voor mij te waardevol om zomaar aan onzorgvuldigheden van onbekende mensen bloot te stellen.

Reageer ik om te melden dat ik wel een mening heb maar die liever voor mezelf houd, nee. Ik wil je gewoon sterkte wensen omdat ik me ergens wel betrokken voel. Dus bij deze heel veel sterkte.
 
Bedankt Alethea voor je bijdrage!

Ik herken mijn broer alleen helemaal niet in de beschrijving die jij geeft. Ik denk persoonlijk dat mijn broer wel heel geschikt was voor zoiets als Soteria. Hij was helemaal niet agressief en een hele sociale jongen die hield van gezelligheid. Maar ik ben met je eens dat niet iedereen zo is als hij zoiets meemaakt en dat agressie ook mee kan spelen.

@Gadsie, ik denk bijna zeker dat het emotionele ontgifting is, net als een burnout enzo. Eigenlijk een soort genezingsfase.

@Simon-G Ik ben nu wel heel benieuwd wat je nou eigenlijk wil zeggen, maar begrijp dat je dat liever voor je houdt.
 
Hallo Debsy,

Gecondoleerd en heel erg veel sterkte gewenst, ik vind het moedig dat je dit met ons deelt! En het motiveert mij des te meer om door te zetten en van de seroxat af te komen, dankjewel.
 
Hoi Debsy gecondoleerd met je verlies en heel veel sterkte voor jou en je familie! Ik geloof sterk in wat jij schrijft over de psychose als boodschapper.
 
Zolang echter twee conflicten (rechts- en links-corticaal) beide actief zijn,is de patiënt in een schizofrene constellatie. Een patiënt, die slechts één conflict met DHS heeft te overwinnen, kan zijn bootje nog zo op koers houden, zodat zijn omgeving weinig of helemaal niets van zijn conflict merkt. Heeft een patiënt echter twee conflicten met DHS gelijktijdig te verwerken, dan is hij zonder zich dat werkelijk bewust te zijn zelf met de verwerking van zijn beide conflicten in conflict. Hij is daarmee absoluut overbelast en zijn computer "hersenen" schakelen over op het zinvolle constellatie-noodprogramma (combinatie). Zolang de patiënt in deze constellatie is, bouwt hij ook nagenoeg geen conflictmassa op. De schizofrenie is als het ware een "noodreactie van het organisme", als deze geen mogelijkheid meer ziet, de conflicten te verwerken. Enkele hebben al vermoed, dat de schizofrenie, vertaald "het gespleten denken" misschien daarvan zou kunnen afstammen, dat de hemisferen niet in het "gelijke ritme" denken. Maar dat dit door twee verschillende actieve Biologische Conflicten tot stand zou kunnen komen, op die gedachten is tot nu toe niemand gekomen, hoewel het achteraf zo voor de hand ligt. Bijna alle psychiatrische inrichtingen hebben tegenwoordig een computer-tomograaf. Maar nog nooit is er iemand iets opgevallen, omdat de psychiaters normaal gesproken niets van hersen-CT's begrijpen en de neuroradiologen zich niet voor (biologische) conflicten interesseren. Dat bovendien de constellatie van twee SBSen in het territoriumbereik ook een biologische zin heeft, dus een zinvol combinatie-programma in de natuur voorstelt, dat zal iedere psychiater tot waanzin drijven. Want wij tovernaarsleerlingen van de geneeskunde hadden toch geloofd, dat het allemaal "zinloze gekken" waren. We spraken van zinloze ziekelijke paranoia, terwijl we nu moeten inzien, dat moeder natuur met deze combinatie van SBSen wel zeker een telkens hoogst zinvolle bedoeling gevolgd heeft. De enige zinloze domkoppen waren wij arrogante tovernaarsleerlingen.Bij 99% van de zogenaamde schizofrene patiënten wordt in het geheel geen CT gemaakt, omdat er geen "neurologische opvallende feiten" bestaan. p. 57 https://www.scribd.com/doc/124759064/37/Hersentumor
 
Dus het risico bestaat echt. Toch maar die bloedonderzoek doen. Ik word ook gescreend voor metabool syndroom, maar ik ben te lui om bloed te laten tappen.
M'n psychiater zegt dat mb een symptoom is van de ziekte, niet van de medicijnen.

Alsnog gecondoleerd Debsy
 
Dat is Hamer zijn visie erop toch Liever Gezond?

Hoi Debsy, ja Hamer ja.
Voor je broer maakt het niet meer uit, deze info.
Daarom twijfelde ik wel of de info hier neer zou zetten.
Ik kan jouw tekst niet lezen voor je broer op facebook.
Misschien omdat ik geen facebookaccount heb?
Wel raar dat zijn persoonlijke account nog actief is terwijl hij niet meer onder ons is...
Ik vind het persoonlijk wel interessant hoe mensen reageren op dingen.
Waarom de 1 lichamelijke klachten krijgt bij psychologische problemen en waarom de ander bijv. psychotisch/schizofreen wordt.
Hamer heeft daarvoor een verklaring: als mensen twee wat hij noemt biologische conflicten tegelijk heeft lopen, dan wordt die person schizofreen.
 
Af en toe 5mg zyprexa.
6 jaar geleden 'probeerden' ze iets van 500mg serokwel, ik vond het weinig doen en voelde me moe "geef het een kans", standaard riedeltje dat ze moeten zeggen. Dat middel kwam nog in de actualiteit omdat ze bijwerkingen achterhielden, maar toch is het de fabrikant gelukt het door te drukken naar de klant.
 
is het een antipsychotica?

hoi Debsy, jawel, dat is het. Inclusief uiteraard ook de bijbehorende neuronen verwoestende (bij-)werking.
 
Ik vind het wel vreemd dat ze hun klanten (kan je het nog patiënt noemen? ) wel screenen op metabool syndroom, maar er blijkbaar niks aan doen, anders was het je broer niet fataal geworden. Waarom screenen ze dan? Voor administratie, wie er weg kan vallen als klant? Beetje cynisch.
 
hoi Debsy, de theorie van Hamer rijmt volgens met wat daar geschreven staat.

Schizofrenie bestaat niet.
Wat wel bestaat is psychosegevoeligheid. En daar kun je met de juiste hulp en ondersteuning vaak goed mee leren omgaan.
Veel medici en hulpverleners lopen anno 2015 achter in hun kennis van psychosegevoeligheid. Ze geloven nog steeds dat er een verwoestende hersenziekte bestaat die schizofrenie heet, waar je niet aan kunt ontsnappen als je hem eenmaal hebt. Maar dat is onjuist. Er is geen enkelvoudige oorzaak voor psychoses en 80% van de mensen herstelt.

Zover ik het zie is schizofrenie een langdurige staat van psychose.
En een psychose is een overlevingsmechanisme: daaraan hoeft -vanuit de gezondheid van de psychoticus gerekend- niets te worden toegevoegd door een psychiatrie wat mij betreft, al helemaal niet in de vorm van pillen!
Het is zeker geen verwoestende hersenziekte: wat de hersenen zeker wel verwoest zijn die zogeheten antipsychotica.
Het enige dat hierboven staat waar de theorie van Hamer anders over denkt is dat er geen enkelvoudige oorzaak zou zijn voor schizofrenie.
Volgens Hamer is er in elk geval wel meer duidelijkheid over wat schizofrenie is, op CT-scans te zien aan de hersenen: daar zie je bij mensen met "schizofrenie" twee gebieden van zoals hij dat noemt hamerse haarden: conflictgebieden.
De plek van zo'n inslag geeft weer welke biologische conflicten het betreft.
Bij schizofrenen gaat het volgens Hamer kennelijk om 2 conflicten tegelijk in tegenstelling tot mensen met sec alleen lichamelijke klachten zoals bij kanker.
Hamer zegt ook dat kankerpatienten gevoelig zijn voor schizofrenie: omdat ze al 1 conflictinslag (Hamerse Haard) in de hersenen hebben.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan