Mijn broer overleden psychose /schizofrenie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Debsy
  • Startdatum Startdatum
Ok mooi uitgelegd dank.

Hamer zegt ook dat kankerpatienten gevoelig zijn voor schizofrenie: omdat ze al 1 conflictinslag (Hamerse Haard) in de hersenen hebben.

Schizofrenie openbaart zich vaak bij jongens tot hun 25 en bij vrouwen tot hun 35e. Wat me ook opvalt dat het meer mannen overkomt en dat het bij mannen vaak erger is. Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat kankerpatienten schizofrenie kregen. Kan me wel voorstellen dat sommige kankerpatienten extreem angstig worden. (Goed inlezen in Hamer dus).

Ik denk ook dat het nature en nurture is. Mijn broer was al een beetje een angstig jongetje toen hij klein was. Als je daarbij ook niet leert je emotioneel goed te uiten. En daarboven op nog eens dat mannen stoer moeten zijn.

Ook had ik het met mijn coach erover...als voorgaande generaties dingen niet uitgewerkt hebben slaat dat over op volgende generaties en sommigen zijn gewoon extreem belast met dat.

Mijn broer zijn psychosen was zeker weten allerlei onderdrukte angsten en emoties die er gewoon uit moesten. Misschien was hij daarna gewoon hersteld...who knows...maar je hebt inderdaad ook hangende genezing volgens Hamer. Maar mijn broer had geen extreme wanen kwam voor anderen ook over als gewone jongen.
 
En daarboven op nog eens dat mannen stoer moeten zijn.

Ja dat is denk ik ook een probleem Debsy: dat als mannen angstig zijn, dat dat niet of minder wordt gepikt dan van vrouwen en dat het dan misschien sneller een eigen leven gaat leiden (of: lijden) als angsten niet bespreekbaar zijn. Het zou mij niet verbazen dat mannen daarom sneller schizofreen worden, als het zo is dat mannen vaker als schizofreen te boeken staan dan vrouwen.
Plus misschien dat men mannen sneller labelt als schizofreen dan vrouwen.
Ik heb het ook gehoord dat schizofrenie meer in bepaalde families voorkomt. Hangende genezing: ja tuurlijk. Laat het dan lekker hangen zou ik zeggen, zolang iemand niet gewelddadig is naar zichzelf of anderen (daar zit hem soms de kneep, maar lang niet altijd).
Ik had een psychotische buurman die in het park naakt ging lopen.
Nou niet direct echt iets om gelijk van wakker te liggen op zich.
 
http://jereisnaarhuis.nl/psychisch/psychose-behandelen-zonder.html



Psychose behandelen zonder medicijnen

Je hoort stemmen en/of hebt gevoelens die niet van jou zijn. Er zijn veel mensen die al een leven lang last hebben van stemmen en soms zelfs het gevoel hebben dat ze niet alleen in hun lichaam wonen. Vaak is het iets vriendelijks en geeft de 'ander' alleen maar "goede" raad. Daar lijkt niets mis mee, maar het kan ook verkeerd uitpakken als de 'adviezen' letterlijk worden opgevolgd. Bij sommige mensen neemt dit extreme vormen aan en dan verwoest de "stem" of "ander" letterlijk je leven.

Wat is een psychose?

In essentie is de psychose het logische gevolg van een biologische oplossing van een spanning die zich lang heeft opgehoopt en nu ineens tot ontlading komt. De kern van de spanning moet zich bevinden op twee gebieden.
woman-565132 180

Ten eerste moet het te maken hebben met jezelf. Je kon zelf iets niet ondernemen en je wilde het echt heel graag.

Ten tweede moet het te maken hebben met iemand om wie je veel geeft. Meestal is het je moeder of kind, of wat je als je kind (je bedrijf bijvoorbeeld) beschouwd.

Als deze situatie lang duurt, dan gaat dit meestal ook gepaard met traumatische ervaringen. Deze veroorzaken een vriesreactie in je hersenen en lichaam.
Fotolia 57194388 XS

De mens


Op het moment dat spanning afneemt en het probleem aan beide zijden van het verstand oplost, dan komt je in een psychose terecht. We maken ze vaak mee, maar niet zo heftig als degene die we vaak zien in de krant of waarvoor je opgenomen moet worden. Kleine spanningen op beide vlakken lossen meestal ook snel op. Een psychose is dus feitelijk geen ziekte of stoornis maar een logisch gevolg van een genezingsproces. Een reactie op een heel lange en heftige stress.

De beide hersendelen reageren anders op stress. Het linkerdeel meer op het analytisch vlak en het rechterdeel meer gevoelsmatig en vanuit verbondenheid. Zo blijkt in de praktijk dat je op sommige mensen meer reageert vanuit je analytische kant en op anderen meer vanuit je gevoelskant. Een heftige ervaring met je moeder bijvoorbeeld zal je meer raken aan je gevoels- en rechterkant en een heftige ervaring met je vader meer aan je analytische linkerkant. Als je ouders gaan scheiden geeft dat spanning aan beide kanten van je hersenen. Als je de spanning oplost aan beide zijden dan zal je je mogelijk verward voelen of, in uitzonderlijke gevallen, zal je in een psychose raken. Het is maar hoe sterk de spanning in je hersenen is opgebouwd en hoe goed je het loslaat.

In de hersenen zal vocht ontstaan op de plaats waar de spanning zich ontlaadt. Net als je je arm stoot en daar een bult, een zwelling ontstaat, zal dit ook bij je hersenen gebeuren. De zwelling komt altijd als de klap voorbij is. Je krijgt dan heel lokaal hoofdpijn.

In uitzonderlijke gevallen loopt de spanning jaren op en komt de oplossing heel plotseling op. Dan heb je grote kans op een psychose. Normaal gesproken duurt dit hoogstens 15 minuten behalve als je meteen weer een schokkende ervaring opdoet en je daardoor weer verlamd voelt. Dan herhaalt het proces zich en kan je in de psychose blijven hangen.

Medicatie heeft de bedoeling om mensen rustig (verlamd) te houden. Met als gevolg dat ze niet uit deze situatie komen. De anti-psychotica is dus feitelijk een psychotisch makend middel. Wanneer je kijkt naar de molecuulstructuur zie je dat er vaak flink wat fluor in zit. Dat stofje maakt je lekker mak. Fluor werd ook gebruikt in de strafkampen van Siberië.

Een voorbeeld van hoe je psychotisch wordt.

Een jongeman is verliefd en hij wil graag een relatie met een meisje (voor zichzelf belangrijk). Maar de hele familie (zijn moeder vooral) is erop tegen. De verliefdheid gaat niet over en hij spreekt stiekem af, dit gaat jaren zo door. Op een dag besluit hij om tegen alle weerstand in, het toch te vertellen aan zijn familie en hij verwacht veel weerstand.

In eerste instantie is iedereen boos op hem. De volgende dag is iedereen plotseling van mening veranderd. Iedereen wenst hem veel succes met zijn geliefde. Alsof er helemaal niets aan de hand is geweest.

Drie dagen later is hij ineens psychotisch. En niemand begrijpt waarom. Afhankelijk van hoeveel spanning er zich heeft opgebouwd in de hersenen van de jongeman kan de psychose binnen enkele minuten over zijn. Wanneer er veel spanning is opgebouwd blijft de psychose wat langer aanhouden. De reactie van de omgeving is dan van cruciaal belang. Reageert men met angst en controle, dan verergert de zaak aanzienlijk en is herstel moeilijker. De vertrouwensband tussen moeder en zoon is dan zeer ernstig beschadigd en dit heeft direct ook veel invloed op het verloop van de ziekte.

Mijn ervaring met psychose.

Mijn ervaring met een broer die psychotisch was, heeft mij geleerd dat als je maar rustig blijft en meepraat, het meestal na een uur weer zakt en de psychose verdwijnt. Helaas zonder de juiste oplossing kwam het weer terug. Dit was een proces van komen en gaan heeft zich jaren voortgesleept. Ik wist toen nog niet hoe ik het met hem kon oplossen.

Na circa 30 jaar in een inrichting gezeten te hebben is hij uiteindelijk overleden aan heel veel medicijnen per dag en botontkalking. De botontkalking wordt veroorzaakt door de anti-psychotica die hij kreeg. Hij wilde het ook niet meer oplossen. Hij zei: ”Wat moet ik buiten de inrichting doen? Mijn vrouw krijg ik niet terug. Werken kan ik niet. Ik kom alleen te zitten op een flat met vijf kratten bier”.

Toen besefte ik dat er niet alleen een armoede-val is maar ook een psychiatrie-val. Eenmaal daarin gekomen, dan is het heel moeilijk om je aan de greep van de „dokter” te onttrekken.

De oorzaak van zijn denken is de medicatie geweest. Door de medicatie gaan je lange zenuwcellen kapot en kan je niet meer vooruit denken, niet meer plannen. Je wordt achterdochtiger en je beseft dat je niet meer kan denken. Het is de meest walgelijke gevangenis ooit bedacht. Na iedere dosis gaan je hersenen een beetje meer kapot. Als je ermee ophoudt dan komt alles terug in hevige mate. Mensen die oxacepam of andere “pammetjes” slikken melden altijd hetzelfde: "Als ik het niet op tijd inneem dan word ik heel gespannen en nerveus. Veel meer dan ik voorheen had!". Gevolg is dat de meeste mensen snel weer teruggrijpen op de "medicatie”. Hopend op een pijnloos einde lijkt het wel.
prison-589020 180

Medicatie is niet verslavend?

Op veel websites van doktoren en farmaceuten komen we de teksten tegen dat anti-depressiva en anti-psychotica niet verslavend zijn. Zelfs de bijsluiter vermeld het expliciet. Dit is woordelijk juist. Je hebt niet de behoefte om er meer van in te nemen. Maar zuurstof is ook niet verslavend. Als ik minder zuurstof binnen krijg dan krijg ik het toch echt heel benauwd en voel ik me heel beroerd. Met deze middelen is het voor (naar mijn eigen schatting) 25-40% van de mensen precies hetzelfde. Ze worden er heel beroerd van als ze minderen. Dus het maakt je heel erg afhankelijk.

Hieronder vind je een filmpje van de BBC over Seroxat/ Paroxitine. Een vrouw die probeert van deze medicijnen te komen. In mijn praktijk kom ik dit probleem ook tegen en heel langzaam wordt duidelijker hoe je wel kan afbouwen. Sommige mensen die paroxitine beginnen te slikken, krijgen onmiddelijk zelfmoordneigingen. Anderen die er mee willen stoppen (bij de laatste 5 mg) krijgen dan zelfmoordgedachten. De psychiater vertelt je dat niet of hij zegt dat hij het nog nooit in de praktijk heeft gezien. Jij bent echt de eerste. Als ik in mijn “kleine” praktijk al veel mensen tegenkom met deze ervaringen, hoeveel moeten er dan bij de psychiaters zijn?
dodelijk medicijn

Het is buitengewoon vreemd dat dit soort middelen nog steeds simpel voorgeschreven wordt.

Meestal wordt de combinatie van een anti-psychoticum met een angstremmer voorgeschreven. Is die angstremmer er nu voor dat je niet bang wordt van jezelf nadat je de paroxitine hebt ingenomen? Of hebben ze er een echte verklaring voor?


De door mij gebruikte methode werkt heel effectief en natuurlijk. Als de angsten en spanningen eenmaal uit je lichaam zijn verwijderd, dan geeft dat een gevoel van HEEL zijn. Eindelijk thuisgekomen en rust. Het gebruik van medicijnen of therapie van de reguliere gezondheidszorg heeft wel invloed op onze methode.

De medicatie verstoord je emotionele systeem en daardoor voel je niet goed wat er in je lichaam gebeurt. Vooral de ontlading van de pijn is geblokkeerd. De spanning ineens losmaken gaat niet. Dan komen alle spanningen en emoties er ineens uit. We bouwen de medicatie rustig af, beetje bij beetje, ontladen de ervaringen die ertoe geleid hebben dat je zo in de problemen kwam. De mens maakt zichzelf ziek door zijn onwetendheid. Door je bewuster te maken wie je bent en hoe alles hoort te functioneren in jezelf heb je ook geen last meer van spanningen.

Daarnaast gaan we de stress die je lichaam heeft vastgehouden ontladen op zes niveaus:

1. Lichamelijk. Je gaat trillen. Net zoals een dier dat doet nadat het is ontsnapt aan de roofdieren.

2. Geestelijk. Je krijgt les in hoe werken trauma’s en ziekte en genezing.

3. Psychisch. Je gaat elke angst omzetten in boosheid en later verdriet.

4. Spiritueel. Begrip en inzicht en wijsheid aanbrengen in je leven.

5. Somatisch. De spanning in je zenuwen trek je zelf eruit en je herstelt je eigen kracht.

6. Actie. Als je niet anders gaat doen dan je voorheen deed, dan blijf je ziek.


 
Cholesterolmiddelen als in verlagers?! Hoop het toch niet, een van de symptomen van metabool syndroom is een verlaagde cholesterol. Straks zijn zij verantwoordelijk omdat ze zijn cholesterol tot een fataal niveau hebben verlaagd.
 
hoi Debsy, fluor in je antipsychotica: lekker dan!
Die zwellingen in de hersenen waar het in je aangehaalde stuk over gaat: daarover heeft Hamer het ook.
En ook dat die komen in de genezingsfase (tenminste jouw stuk zegt dat die zwelling in de hersenen komt na de klap).
Fascinerend als het niet een heel moeilijk ding was tegelijk: dat totaal niet goed begrepen noch begeleid wordt.
Wel fijn dat die behandelaar zich inspant om mensen te helpen ontwennen van die destructieve pillen wat een zeer moeilijke kwestie is omdat mensen vaak niet meer zonder die troep blijken te kunnen.
 
Bevindingen prof. Michael Maes:

Zijn internationaal gepubliceerde ontdekkingen:
Een depressie is een ontstekingsziekte
Een depressie is niet zozeer het gevolg van stoornissen in de serotonine als wel van stoornissen in het afweersysteem waardoor de werking van de serotonine verstoord wordt
Schizofrenie is een ontstekingsziekte
Psychologische stress veroorzaakt ontstekingen in de witte bloedcellen
De posttraumatische stressstoornis is het gevolg van stoornissen in
het afweersysteem en in het serotoninesysteem
Autisme is het gevolg van een stoornis in het evenwicht in het serotoninesysteem en een ontsteking in de witte bloedcellen
Fibromyalgie wordt gekenmerkt door specifieke stoornissen in het afweersysteem
ME/CVS is een ontstekingsziekte, veroorzaakt door specifieke ontstekingen in de cel, reacties van het afweersysteem tegen beschadigingen van vetten en eiwitten en een lekke darm
Verband tussen omega3 vetzuren en depressie, autisme, ADHD,.. http://tinyurl.com/nftvg6h via http://tinyurl.com/pofper7

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan