Mike Vitamine D tekort

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Riney,

Dat is inderdaad aan de hoge kant die LDL.

Genoeg T4 zegt in principe niets over wel of geen schildklier aandoening omdat het om T3 gaat. Als de omzetting van T4 naar T3 niet goed loopt dan heb je ook een probleem.

Is er ook T3 getest en anti stoffen tegen de schildklier? Laag D kan verband houden met en auto-immuun ziekte namelijk.

 
Het ldl is iets aan de hoge kant maar moet altijd gezien worden in de gehele context van waarden. Het hdl is net van een goed niveau maar de trigs. moeten wel lager worden. Vaak komt dit door een verhoogde suiker inname en juist niet door het eten van vet.

Schildklier hormoon heeft een uitwerking op iedere cel en dus ook op de lever die via receptoren het ldl weer op moet nemen. Loopt dit niet snel genoeg dan heb je dus ook een verhoogd ldl. wanneer er inderdaad teveel trigs. gemaakt worden krijg je dus ook nog eens meer ldl deeltjes in je systeem.

Het kan dus zijn dat je voeding niet optimaal is, of je lever receptoren niet goed hun werk kunnen doen door evt. tekort aan schildklier hormoon maar het kan ook zijn dat door een teveel aan trigs. de vorm v/h ldl dusdanig veranderd is dat de receptoren de ldl deeltjes niet goed kunnen opnemen. Daarnaast zijn er nog tig andere mogelijkheden die de verhoging verklaren kunnen.

ad

 
Dank jullie wel voor alle tips. Eerlijkgezegd weet ik niet goed wat ik nu zal doen.

Ben wel begonnen wat zeewier door mijn soepjes te doen om m'n jodium wat te verhogen (voor de schildklier).

Ben de laatste tijd best wat aangekomen, ondanks dat ik niet abnormaal eet. Ook slaap ik nu langer dan voorheen. Zou dus kunnen duiden op een tragere schildklier.

Ik ga de komende tijd wat extra letten op suiker en verkeerde vetten. Heb nu al bijna 2 maanden geen alcohol meer gedronken, en heb de vit. D kuur achter de rug.

Denk dat ik over een paar maanden nog weer even mijn bloed laat checken op vit. D (actief en inactief?), en ook magnesium.

(Eerder kon ik iets aanvinken om melding van reacties te krijgen. Kan dat niet meer?)

 
Ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat LDL helemaal geen slecht cholesterol is maar een transporteur van het HDL >

 
LDL is geen cholesterol en het is op zich ook niet slecht, maar bij teveel van deze deeltjes kunnen er vasculaire problemen ontstaan. Het feit dat er bv. veel van deze deeltjes zijn geeft dan ook aan dat er onderliggende oorzaken zijn.

Slecht cholesterol bestaat niet.

ad

 
New study reports 96% of adolescents in Saudi Arabia are vitamin D deficient
Posted on September 2, 2015 by Vitamin D Council

The largest study on adolescent health in Saudi Arabia reported a shockingly high prevalence of vitamin D deficiency.

Childhood and adolescence are viewed as an opportune time to practice healthy living habits and prevent future health complications. Studies have found that maintaining vitamin D status during childhood and adolescence may reduce one’s risk of developing various diseases, such as atherosclerosis and dental caries, as well as reducing fracture risk.

Researchers recently conducted a study of over 12,000 adolescents from Saudi Arabia to identify health risk behaviors and the health status in this population. Their main findings included the following:

28% of the adolescents reported having a chronic health condition.
3% reported symptoms of depression.
30% were considered overweight or obese.
96% were vitamin D deficient, defined by levels less than 20 ng/ml (50 nmol/L).

The researchers stated,

“Further analysis to identify the determinants of vitamin D levels is necessary, as are studies to explore optimal levels for our local adolescent population.”

This study illustrates the necessity to increase awareness and knowledge on vitamin D.

Source

AlBuhairan, F. et al. Time for an Adolescent Health Surveillance System in Saudi Arabia: Findings From “Jeeluna.” Journal of Adolescent Health, 2015. http://tinyurl.com/p4u2gs8 via http://tinyurl.com/nw8bosj



 
Het zou interessant zijn hoeveel procent vrouwen betreft. Met die burka's is het vragen om een vitamine-D tekort. Ook hier kampen die mensen met ernstige vitamine D tekorten.
 
hoi Alethea, opmerkelijk gegeven toch? Dat massale vitamine-d-tekort in zo´n zonovergoten land?! De mannen daar lopen ook redelijk met kleding bedekt rond: http://tinyurl.com/ne6sh6j
 
Zou het massale vitamine d-tekort in een land als Saudi-arabie (misschien niet alleen daar) te maken kunnen hebben met vaccinaties?

[...] geen kat staat erbij stil dat de explosie van kankers (ook de laatste halve eeuw?) een gevolg is van het chronisch en in een ijltempo antistoffen te maken, en dan nog in voor een steeds maar groter wordende variëteit van patroontjes.
In 2009 liep zelfs een experiment om met genanoniseerd squaleen een ergosterol- en vitamine D-depletie te veroorzaken bij de gevaccineerde patiënten, onder het voorwendsel van een anti-griepvaccin. http://www.adhdfraude.net/pdf/NB927.pdf

Eerder hebben we ook op dit forum de berichten kunnen lezen over de stof nagalase als toevoeging in vaccins die de opname van vitamine d stopt in ons lichaam.
 
Ik vind het frapant dat 10 jaar geleden nog vrijwel niemand het over vitamine-D tekort had. Nu krijgen we het standaard in de wintermaanden voorgeschreven bij de huisarts en wordt je gebombardeerd met artikelen over het belang van Vitamine D. Volgens mij was dat vroeger niet zo. Zoals alles lijkt dit ook het gevolg te zijn van de moderen levensstijl (vaccinaties inderdaad, maar ook: wat hangt er allemaal in de lucht dat maakt dat zelfs mensen in zulke zonnige landen niet meer voldoende binnen krijgen - hun kleding daargelaten). In bv Afghanistan en Iran liepen de vrouwen in de jaren '60 qua emancipatie ver voor op Europa. Dat bedekken met een burka is iets van de laatste decennia, maar ook de achteruitgang van onze voeding, toename van vaccinaties, luchtvervuiling etc.

In mijn geval hangt het vitamine D tekort zeker weten samen met een opnameprobleem. Het punt is dat vitamine D juist nodig is voor opname van andere vitaminen en mineralen en voor een goede cholesterol. Sinds ik naast de ampullen van de huisarts nog 6000 IU vitamine D per dag bij ben gaan nemen schieten andere dubieuze waardes in mijn bloed ook weer de goede kant op.
 
Dat komt omdat we traditioneel geen levertraan meer innemen tijdens de maanden waar de 'r' in zit. In het noordelijk halfrond is de zon simpelweg geen toereikende bron van vit. D en zijn we aangewezen op voedselbronnen. Vroeger aten we organen als de lever en later zijn we ze geconcentreerd gaan nemen in de vorm van levertraan. Dat is allemaal verdwenen, met alle gevolgen vandien.

Mike
 
hoi Alethea, zeker goed om te horen dat je totale gezondheid beter wordt met vitamine d-suppletie.
Moet je nagaan.
Ik las ook eerder via de website van dr. Mercola dat je puur door vitamine d-suppletie te gebruiken (uiteraard de goede dosis dan): dat je de kans op het krijgen van kanker met de helft kan verminderen: dit is de grootste slag die een mens kan maken om makkelijk kanker te voorkomen.
Hierboven in het citaat van Fernand Haesbroek wordt ook die link gelegd (Haesbroek is een apotheker van huis uit).

Mike: uit mijn herinnering was bij jou bij na je ziekenhuisavontuur ook een vitamine d-tekort gemeten. Dat staat me bij. Misschien heb ik het mis, maar ik dacht dat ik dat las: dus toen dacht ik: dat tekort heb je dan ondanks dat je een levertraangebruiker bent. Als hetgeen ik las klopt: hoe ben jij met dat gegeven omgegaan?
 
Iets wat ik me al heel lang afvraag is of de chemtrails ook nog invloed hebben op ons vitamine D gehalte. Weet iemand daar iets over?
 
Mike: uit mijn herinnering was bij jou bij na je ziekenhuisavontuur ook een vitamine d-tekort gemeten. Dat staat me bij. Misschien heb ik het mis, maar ik dacht dat ik dat las: dus toen dacht ik: dat tekort heb je dan ondanks dat je een levertraangebruiker bent. Als hetgeen ik las klopt: hoe ben jij met dat gegeven omgegaan?

Ik nam helemaal geen levertraan in de maanden voorafgaand aan mijn ziekenhuisopname. Ik streef ernaar om geen enkel supplement, hoe natuurlijk ook, in te hoeven nemen en het puur met de voeding te doen. Misschien is dat wel te naief geweest en heb ik hierdoor juist een tekort aan vit. D opgelopen.

Mike
 
Dank voor je antwoord Mike.
Bedoel je bijv. dat je dacht het met rauwe melkprodukten af te kunnen waar ook vitamine d inzit?
Naief: tja, een mens probeert eens wat.
Ik vraag me ook vaak genoeg af waarom het kennelijk zo is dat mensen nu hun vitamine d kennelijk alleen op orde krijgen door bewust daarop levertraan te gebruiken of suppletie.
Hele volksstammen doen dit niet eens.
 
Hele volksstammen lijden ook aan D-tekort. Vandaar de vele kanker, MS en vele andere ziektes. Zoals gezegd is op het noordelijk halfrond een voedingsbron vam vit. D absolute noodzaak.

Mike
 
Ik zou ook het liefste uitkomen met alleen goede voeding. Ik heb al eens vaker gevraagd over supplementatie en wat dan het beste was. Toch heb ik steeds weer ervoor gekozen om het alleen met de voeding te doen. Dus geen Vit C (ASCORBYLPALMITAAT), geen H2O2, geen cannabisolie, geen gelatinepoeder, geen Bijnierextract, geen Schildklierextract, geen etc. Ik heb jullie hier het hoofd van het lijf gevraagd en de beste middelen aangeraden gekregen. Maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Ik herinner me nog de tijd dat ik vanwege Anti-Aging 28 suppl. op een dag nam en allerlei sappen. Ik had een heel schema opgezet.

Ja, wat ik wel neem is de levertraan/boterolie caps omdat ik dit een heilig voedingsmiddel vind en Lugol's, omdat ik bang ben voor Jodiumgebrek.

Ik hoop dat ik er goed aan doe om de rest niet te nemen.
Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan