Multivitamine

-B.arr

New member
Ik heb een tijdje de multipro gluco van Bonusan gebruikt. Dit ook n.a.v. een stukje uit het ebook van Mike.

Echter stuit ik nu op deze post

Multivitamines zijn volkomen onnodig. Volledige en volwaardige voeding is je ‘multivitamine’.

Mike

toen ik aan het denken was of ik weer een nieuw potje zou bestellen.
Slikken jullie een multivitamine? Zoja, welke?

OKE ik heb het gelezen.
Ik zie dat Mike keltisch zeezout gebruikt en het gevoel heeft dat daar alles in zit, sommigen hebben het over lever. De conclusie is dat het toch het beste uit de voeding (en het kz te halen valt), denk ik. En niet uit een pilletje of poedertje...
maargoed dit supplement wordt wel aangeraden in het ebook over bijnieruitputting...

in de multi pro gluco zit ook magnesiumstereaat trouwens.

Wat verdrietig Dorothé..heel veel sterkte. Gebruik de tijd die jullie nog hebben.

Zelf ben ik wel voor aanvullen omdat er veel minder in het eten zit dan vroeger door de intensieve akkerbouw.
Ik gebruik nu producten op kruidenbasis van Sunrider. Deze voeden en reinigen en werken met het hele concept van de planten en niet de geïsoleerde stoffen zoals bijv in medicijnen. Zo heb je ook de natuurlijke hulpstoffen van de plant binnen. De planten cheleren de mineralen en vitaminen zodat wij ze beter op kunnen nemen. Ik denk dat ziektes wel voort komen uit tekorten.

Jeetje Dorothé, jij ook heel veel sterkte en een knuffel voor jou en je familie. Ik kan helaas je vraag niet beantwoorden.

Hey D. Ik had je post gelezen, weet ook niet waar hij is gebleven. Proteolitische enzymen zijn heel handig in te zetten bij versnellen van genezing en bij opruimen van littekenweefsel en andere “verstoorde” eiwitstructuren/verklevingen, werkt ontstekingsremmend en ik vermoed dat het ook goed in te zetten is bij AGE’s en uiteraard gezonde vaten, doorbloeding. Ik zou het zelf niet perse preventief inzetten, maar kan vast geen kwaad.
Proteolitische zymen zitten ook in papaya en ananas, mocht je het liever uit de voeding halen. En vissaus, omdat daar de altvleesklier van de vis in meerot ?
Gefermenteerde voeding is enzymrijk, daarom gebruik ik die zelf graag.

Sterkte met je moeder.

Tanja, geloof jij net als Mike ook niet in verzuring van het lichaam ? Ik word zo heen en weer geslingerd tussen wel of niet vlees/vis eten als eiwitbron.... Dietiste beschouwd vlees en vis als verzurend en daarom ontstekingsbevorderend ... Daarom is haar advies ( voor zover ik het goed begrepen heb ) vlees en vis wel te gebruiken maar beperkt en dan als eiwit b.v. peulvruchten te gebruiken.

Hoi Tanja,

Dank je voor het advies. Ja, ik haal het natuurlijk veel liever uit de voeding. We halen nu wel vaker ananas op de bio markt. Lekker. Dan drink ik veel kefir en eet elke dag trouw mijn potje rauw melkse kefir hangop. Op het werk weten ze dit al, ik val daar wel een beetje mee op, maar ach wat zou het.

Van die vissaus wist ik niet. Welke vissaus is dat? Zit het niet ook dan in de levertraan, ook een gefermenteerd product, maar dan lever en geen pancreas? En rauwe melk?

Ik neem liever geen suppl meer, want neem nu al 8 levertraan caps per dag, 6 chlorella en 3 spirulina. Eigenlijk is me dat al genoeg. Dus liever de voeding.

Dorothé

Dorothe, maar zou dat wel werken zo ? Ananas levert die enzymen , maar dan mag je er niet bij eten verder ??

Ik weet het ook niet. Tanja, weet jij het antwoord???

Ik heb eens gekeken naar vissaus. Dat vind ik wel zeer interessant.

Hier een leuk artikel. (mag ik dat nog wel zo plaatsen?)
https://www.onnokleyn.nl/vissaus-geproefd-wat-de-beste/

Dus Tanja, ook mijn vraag over welke vissaus jij gebruikt vind ik interessant. Maak je hem zelf?

Dorothé

Ik kreeg zelf altijd mega buikpijn van ananas. Moest altijd meteen rennen naar de toilet. Zou dat een verband hebben met de enzymen die ze leveren? In die zin bedoel ik, voor enzymen heb je voldoende maagzuur nodig. En het enige wat mij gied doet is betaine hcl. En nog beter, met de combinatie van ossegal en pancreas.

Als je enzymen los van de maaltijd neemt hebben ze inderdaad een andere werking dan alleen helpen bij de spijsvertering. Papaya en ananas(sap) tussen de maaltijden zou als onderhoud prima moeten werken. Maar als je echt een stootkuur nodig hebt Zonne, dan red je het daar wellicht niet mee. Maar D wil het preventief inzetten, ze heeft geen klachten. Dan kies ik zelf liever voor Food-based. Ja kun je zelf maken, duurt alleen wel ff. Ik koop m bij de toko, en zoek naar een zonder rommel.

De levertraan zitten alleen de levers voor zover bij mij bekend. In vissaus gebruiken ze alle ingewanden en restjes incl de alvleesklier van de vissen.

Bij de toko. Oké. Dan ga ik daar eens kijken. Er zit er ene in de buurt van de natuurwinkel bij het station. Hebben ze zoiets dan niet bij de natuurwinkel???

Trouwens ananassap, dat heb ik toendertijd ook genomen in mijn anti-aging tijd, ook rode bietensap. Goh, ik weet het allemaal niet meer, maar ik was er exact zo door geïnspireerd dan nu door Wapf.

Misschien heeft het me toch niet geschaad.

Dorothé

Binc, was de ananas wel rijp? Dat kan ook een probleem zijn, maar idd door dezelfde enzymen kan ananas voor diarree zorgen. Zijn ook genoeg mensen die er een zere mond van krijgen. Ik vermoed door slechte toestand slijmvliezen.

Was zeker rijp idd. Sap liep eruit. Maar kon het niet verteren. Zwaar gevoel op mijn maag en hup rennen. Met sinaaappels exact hetzelfde. Ik denk dat die dingen te vlezig zijn voor mij. Pijn in mijn mond kreeg ik idd ook.

Ik zie dat er ook enzymen in mango zitten
https://www.menselijklichaam.nl/algemeen/enzymen/

Ik drink nogal eens een glaasje
https://www.rawmilkcompany.nl/producten/jus-de-lait/

Dorothé

Tanja, geloof jij net als Mike ook niet in verzuring van het lichaam ? Ik word zo heen en weer geslingerd tussen wel of niet vlees/vis eten als eiwitbron…. Dietiste beschouwd vlees en vis als verzurend en daarom ontstekingsbevorderend … Daarom is haar advies ( voor zover ik het goed begrepen heb ) vlees en vis wel te gebruiken maar beperkt en dan als eiwit b.v. peulvruchten te gebruike

Ik denk niet dat Tanja daarin geloofd Zonne. Eigenlijk laat je je nu plantaardig voedsel aanpraten door de diëtiste. Wellicht helpt het je tijdelijk. Maar je blijft jezelf dan toch tekort doen.

Dat heb ik even gemist Zonne. Ik denk niet echt dat de term verzuring de lading dekt. Het is eerder vervuiling te noemen. Als je eiwitten niet goed verteerd dan blijven er onverteerde eiwitresten achter. Of dat nu dierlijk of plantaardige eiwitten zijn maakt niet zoveel uit. Het is daarom eerder een spijsverteringsprobleem en zou je daaraan moeten werken, komen we weer uit bij maagzuur en enzymen. Dat en stressreductie, eten moet je parasympatisch zenuwstelsel voor ingeschakeld zijn, rest en digest.

Groenten en fruit zijn eerder reinigend en eiwitten opbouwend, beide hebben een functie en beide hebben we nodig. Samen met de vetten uiteraard.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan