Multivitamine

Zonne, als jij de voedingstoffen uit groenten wilt is het verstandiger om een goeie pan vol botten te hebben. Zeker voor de helft vullen met botten en de rest met groenten zoals uien, knoflook, prei, peterseliewortel, winterpeen, bleekselderij. Ik heb zelf een 6 liter pan.
het vult helemaal niet als je achteraf wat groenten mee kookt en bovendien heeft het dan ook totaal geen smaak. En bovendien, groenten vullen niet. Uiteraard kan je achteraf groenten erbij doen. Maar wel als je al een lading groenten mee hebt laten trekken met de botten en na het zeven. Dan kan je zelfs nog spekjes door je bouillon doen of wat gehaktballetjes maken.
Santen maakt het iets zachter van smaak.

Ik zou als ik jou was gaan verdiepen in goed koken. Want die stoofpotten zijn zeker goed voor je maag en darmen. Zeker als je het ook weer laat sudderen in de zelf gemaakte bouillon. Ik gebruik de botten 2 keer. Dus ik maak 1 keer 6 liter bouillon (in de praktijk wat minder omdat er veel verdampt) En dan na het zeven vul ik de pan weer een keer met water en opnieuw met groenten en ga weer bouillon maken. Die 2e keer is ie wat minder vet dus je kunt dan voor je stoofpotten evt een beetje van de eerste bouillon pakken die je al had gemaakt.

Volgens mij had ik al eens gezegd wat ik allemaal eet. Maar goed, even mijn vasten periode op alleen melk buiten beschouwing gelaten.

Voorbeeld menu van vandaag.

Ontbijt

2 zacht gekookte eieren
1 mok kefir
paar plakken leverworst
kop bouillon
schaaltje pannacotta

Tussendoor watermeloen

Lunch

Witlof blaadjes met daarop makreel spread (zelf gemaakt)
kop bottenbouillon erbij en 2 rijstwafels met dik boter en kaas en komkommer.

Tussendoor kersen

Avondeten

2 koppen courgettesoep (van bottenbouillon) met slagroom
Klein beetje pandan rijst met sucadevlees en het vocht waar het in gesudderd heeft gebonden met arrowroot. Daarna nog panacotta die ik zelf gemaakt heb met kefir en slagroom. De panacotta heb ik gemaakt met perzik.

Op alleen bouillon zou ik ook niet kunnen leven. En ik neem de bouillon ook niet als hoofdmaaltijd met alleen wat groenten erbij. Kortom, je eet echt veel te weinig! Of ben je aan de lijn? Anderzijds kan je ook zeggen dat ik misschien een vreetschuur ben of een lintworm heb ?
Maar ik merk momenteel aan mijn lijf dat ik moet eten ivm dat ijzer tekort. En zoals bovenstaande wat ik heb gegeten vandaag, dat is eten!
En daarnaast neem ik natuurlijk nog de lever glandulars en drink ik melk en/of kefir.

Nee, niet aan de lijn. Maar duidelijk nog zoekende naar wat ik het beste kan eten. Zeker met de lunch. Ik wilde morgen ofzo eens soep eten met een makreel erbij.
Boter,kaas, eieren, kefir vallen allemaal af voor mij.

Pannacotta moet ik me nog steeds ( oeps) in verdiepen om te maken misschien met kokos. Alleen ik ben niet zo'n zoetekauw, dus daarom nog niet verder naar gekeken.

Ik denk niet dat je probleem zit in de lactose. Ik denk dat je problemen hebt gekregen door te weinig en verkeerde manier van eten. In de bereiding van eten en dat je daardoor nu een probleem hebt met de vertering van eiwitten en idd vol zit met afvalstoffen. Alles wat jij noemt zoals eieren en room kon ik ook niet verteren. Maar ik kon het wel verteren als ik het door mijn vloeibare eten deed. Ik maakte een periode alleen maar soepen. Vette soepen zoals zalm avocado, komkommer soep. En daar ging ook slagroom in. Geen enkele moeite met vertering in combinatie met betaine hcl. Ik denk dat ook jij een te basische maagomgeving hebt waardoor die eiwitten niet verteerd kunnen worden.
Ik blijf het zeggen, boek geef je ogen de kost zou al een hele goeie basis zijn. Volgens mij als je het niet aan durft is er ook kokosroom die je kunt gebruiken iplv slagroom.
De pannacotta is niet zoet. Dit omdat ie gemaakt is van kefir met slagroom. Enige zoete is wat perzik en beetje honing. De watermeloen en kersen zijn voor mijn vochthuishouding.

Pannacotta van kokosroom zal wel een stuk zoeter zijn lijkt me ?! Ik weet ook niet of ik idd last heb van de lactose, want ook kefir en rauwmelkse kaas gaan niet meer. Maar aan de andere kant, kaas van minusL, dus met heeel weinig lactose gaat wel ...... Erg vreemd.
Betaine HCL wordt de volgende stap, nu eerst de enzymen en een probiotica.

Geen idee. Heb het nooit gebruikt daarvoor. Weet ook niet wat minus l is?

Maar jij hebt die lactose intolerantie toch niet al je hele leven? En ook je allergie eiwitten heb je niet je hele leven? Ligt dus denk ik idd toch aan de spijsvertering.

MinusL is een merk die melkproducten maakt zonder lactose. Dus lactose vrijekaas, melk, slagroom etc etc

Dan zou je dat toch evt (tijdelijk) kunnen gebruiken om vloeibaarder te eten? En dan na een poosje mondjesmaat gewoon slagroom erbij mixen.

Klopt. Zelfde als met kant en klare gluten vrije producten. Alternatief is dan het echte spul gebruiken. En met veel vet. Dan verteert het beter. Kokosroom is dan denk ik nog je andere gezonde alternatief.

Nu in ieder geval weer begonnen met kokosolie in mijn soep. Gaat totnutoe goed ( ik kreeg er de vorige keer hartkloppingen van ). Alleen ik dip nog teveel in energie, en dat krijg ik die dag dan niet meer hersteld.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan