Ik zet dit ook maar even hier neer, maar het was een andere test met 100-den vragen.
Deze keer heb ik niet meegedaan met de Myers-Briggs persoonlijkheidstest. Ik weet ondertussen wie ik ben en dat komt met alle mogelijk testen toch steeds overeen.
Laatst een mooie test gedaan via het UWV:
Kernkwaliteiten:
ACCURAAT
Zorgvuldig, secuur en punctueel.
Toelichting: Je bent zorgvuldig, secuur en punctueel. Je bent goed in dingen die om een precieze en nauwgezette aanpak vragen. Je houdt ervan om je werk stipt en foutloos af te leveren. Het maken van een planning of het nakijken van een werkstuk zijn dingen waar jij goed in bent. Je levert je werk graag op tijd, goed verzorgd en zonder spel- en rekenfouten af. Je werkt planmatig en geordend, je houdt je agenda nauwkeurig bij en je hebt een voorliefde voor schema’s, modellen, planningen en getallen. Bij het sporten werk je bijvoorbeeld graag met trainingsschema’s, een hartslagmeter of een trainingslogboek. Je cd’s zet je het liefst op alfabetische volgorde in de kast. Vaak geven accurate mensen aan dat ze enigszins perfectionistisch zijn. Ze willen kwaliteit leveren, zijn zorgvuldig in het uitvoeren van activiteiten en zorgen ervoor dat dingen goed geregeld zijn. Het zijn mensen die tijdens colleges vaak veel aantekeningen maken. Op financieel gebied houden ze van discipline. Ze betalen hun rekeningen op tijd en bij een project zullen ze zelden het budget overschrijden. Accurate mensen hebben vaak een voorliefde voor kunst waarin veel aandacht is besteed aan details. Ze houden van perfect werkende apparatuur en goed onderhouden materiaal.
BEHOEDZAAM
Bezonnen, bedachtzaam, voorzichtig en oppassend.
Toelichting: Je bent bezonnen, bedachtzaam, voorzichtig en oppassend. Je houdt ervan om zeker van je zaak te zijn voordat je iets onderneemt en je bent goed in activiteiten die een behoedzame aanpak vergen. Jij bent iemand die dingen zorgvuldig, voorzichtig en beheerst aanpakt. Je neemt dan ook de tijd om na te denken voordat je een beslissing neemt. Je overweegt van tevoren welke verschillende scenario’s er mogelijk zijn, zet alle voor- en nadelen op een rij en je wilt het liefst eerst de mening van een ander horen. Je vindt het belangrijk dat je je werk goed doet en dat mensen op je kunnen bouwen. Je bent ordelijk en gedisciplineerd en vaak vind je het prettig om zelfstandig te werken. Behoedzame mensen houden van activiteiten waarbij ze de risico’s kunnen beperken door een goede voorbereiding: plannen, het doen van vooronderzoek en uitvoeren van controlewerkzaamheden. Ze zijn vaak goed in strategische activiteiten, zoals voorbereiden van langetermijnprojecten.
CONTEMPLATIEF
Filosofisch, spiritueel, meditatief en diepzinnig.
Toelichting: Je bent filosofisch, spiritueel en meditatief ingesteld. Je bent iemand die diep over dingen nadenkt, je houdt ervan om te filosoferen en je kunt je goed verplaatsen in verschillende levensbeschouwelijke standpunten. Je beschikt over een levendig voorstellingsvermogen en bent in staat om op een originele manier naar de wereld te kijken. Je bent iemand die diep over dingen nadenkt en je hebt ideeën over de zin en de oorsprong van het leven. Je bent een geestkrachtig persoon, je bent geïnteresseerd in de wereld die achter de direct zichtbare feiten ligt en je verdiept je in de relatie tussen lichaam en geest en het universum. Je bent graag alleen om dingen te kunnen overdenken, maar je vindt het ook fijn om in goed gezelschap van gedachten te wisselen over ideeën en abstracte thema’s. Contemplatieve mensen houden van activiteiten die tot nadenken en reflectie stemmen of die inspireren: lezingen, bijvoorbeeld TED talks, reizen of het lezen van filosofische boeken. Sommigen houden van wandelen, om hun gedachten te kunnen laten gaan, of juist om te ervaren. Er zijn contemplatieve mensen die zich actief bezighouden met kerk en religie, anderen doen aan yoga en meditatie. Weer anderen houden van fantasy of esoterie.
VISIONAIR
Visionair en toekomstgericht.
Toelichting: Je bent visionair en toekomstgericht. Je houdt ervan om vooruit te kijken en je hebt veel ideeën over de toekomst. Je vindt het inspirerend om te bedenken hoe de wereld er over een aantal jaren uit zou kunnen zien. Je beschikt over het vermogen om een visie te ontwikkelen. Jij houdt ervan om langetermijnplannen te maken en te fantaseren over de ongekende mogelijkheden die de toekomst biedt. Je kijkt voortdurend vooruit, waarbij je gefascineerd bent door nieuwe kansen, nieuwe projecten, nieuwe plannen, kortom door alles wat er mogelijk is. Je hebt oorspronkelijke ideeën en je kunt goed dingen visualiseren. Visionaire mensen hebben allang nagedacht over wat ze volgend jaar willen gaan doen en hebben ook volop ideeën voor de jaren daarna. Ze zijn sterk geïnteresseerd in nieuwe mogelijkheden, nieuwe vindingen, nieuwe snufjes en nieuwe ontwikkelingen.
BETROUWBAAR
Betrouwbaar, plichtsgetrouw en verantwoordelijk.
Toelichting: Je bent betrouwbaar en plichtsgetrouw en je hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent iemand die zijn afspraken nakomt, je doet wat je hebt toegezegd en je bent goed in het dragen van verantwoordelijkheid. Je vindt het belangrijk om integer te handelen en je gaat zorgvuldig om met de belangen van een ander. Omdat je oprecht en eerlijk bent en je aan je woord houdt, zul je het vertrouwen dat iemand in je heeft gesteld, niet snel schaden. Je bent behulpzaam en meelevend en geheimen en privacygevoelige informatie zijn bij jou in goede handen. Omdat mensen dit van jou weten, vervul je vaak een vertrouwensfunctie en doet men graag een beroep op jou als steun en toeverlaat. Daarbij ben je emotioneel gezien een evenwichtig persoon die niet snel somber of humeurig is. Door hun houding spelen betrouwbare mensen vaak een belangrijke rol binnen een gemeenschap, een vriendenkring, de familie, clubs, teams en verenigingen. Het zijn de mensen die bestuursfuncties op zich nemen en die vaak worden gevraagd om activiteiten te organiseren. Anderen kunnen erop rekenen dat je een taak die je op je hebt genomen, naar behoren zult uitvoeren.
Klopt dus helemaal. Ik moest dan mijn valkuilen gaan bestemmen. De grootste is dat ik dus niet flexibel ben.
Tja, wat daarmee te gaan doen. Ik vind mijn kernkwaliteiten eigenlijk heel erg mooi.
Dorothé