*Zucht*
Je kijkt even anderhalve dag niet op het forum, en helaas zie je dan toch weer dat door Binc het hele topic dreigt te ontsporen.
Ik heb haar op 18 maart al aangesproken op dit gedrag.
Als verklaring voor haar constante aandacht trekken en ruis veroorzaken kwam dit:
Waarschijnlijk omdat ik de indruk heb dat ik aan een verwachting moet voldoen van anderen waar ik voor pas.
Daarnaast mocht het niet meer over personen zelf gaan op dit forum.
Dat is de reden. Met zo een test gaat het vooral over jexelf en dat telt niet. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken. Je bent daarvoor later binnen gekomen. Ik ga hier verder niet meer op in. Ik hoef geen eenzaam bestaan wanneer leiding gegeven moet worden. Niet mijn ding om daar bewust van te zijn.
Tja... Dit is gewoon complete onzin! Bullshit van de bovenste plank! Als Myers Briggs ergens nuttig voor kan zijn, is het: "Het creëren van wederzijds begrip". Wanneer je jezelf verdiept in de archetypes en de diepere betekenis erachter, krijg je een hoop opheldering over waarom je leven een bepaald soort verloop heeft gehad, en waarom bepaalde interacties zijn gegaan, zoals ze zijn gegaan. Het kan een hoop begrip creëren voor andere mensen die hele andere archetypes hebben.. Je kunt het beter duiden, en begint beter te begrijpen hoe andere karakters werken, en waarom ze bepaalde manieren van doen hebben. Het is natuurlijk niet helemaal in beton gegoten, maar de zelfreflectie, gecombineerd met andermans inzichten geven wat mij betreft iets heel waardevols, namelijk: "empathie"
En laat dat nou net een minder sterk punt zijn van mijn ETNJ type.
Maar hier leek het Binc allemaal niet om te doen.. Ze WILDE dit niet inzien en lijkt steeds maar weer te hebben geprobeerd om dit topic gewoon op te blazen.
Het enige wat ik daar heb gezien is een gekrenkt ego.. Deze materie kwam te dicht bij de kern van een heleboel dingen waar Binc duidelijk niet mee om kon gaan. Ik kreeg zelfs de indruk dat dit gewoon ronduit een soort trauma was. Feitelijk ging het topic niet genoeg over haar. Haar ego kreeg niet de aandacht die het in haar ogen zou hebben verdiend.. Misschien was Binc haar geval de uitkomst inderdaad wel een soort van singulariteit.. Iets dat ze gewoon liever niet onder ogen wil zien. Ze sprak van steeds maar veranderende archetypes en hoe dit alles complete onzin was. Ik heb dit soort kniereflex reacties wel vaker gezien in het echte leven, en de mensen waarbij hier sprake van is, hebben vaak dieper gezetelde mentale problematiek (Denk inderdaad aan Meervoudige Persoonlijkheidsstoornis die Mike ook al had genoemd of Borderline persoonlijkheidsstoornis of Schizofrenie.) Hoe het ook zij, dit zijn ernstige psychische aandoeningen dus als dit een factor is, dan vind ik dat oprecht heel vervelend voor de getroffen persoon.
Haar gedrag met betrekking tot dit topic is wel volledig irrationeel.
Logisch zou zijn geweest, dat als een onderwerp je niet aanspreekt, en je daarin ook geen rol wilt spelen, zoals ze meerdere keren zelf heeft gezegd hier, je dan vervolgens gewoon niet mee doet.
Het is niet alsof iemand haar onder schot hield en dwong om mee te doen aan dit topic.
Daarbij stond ze ook volledig vrij om zelfstandig andere topics te openen als ze daar echt behoefte aan had gehad. Kortom, de logica is ver te zoeken.