Advocaat INFJ-T en klopt ook wel in grote lijnen.
Interessant Sampjes, je behoort tot een nog zeldzamere groep mensen dan ik als logicus! We hebben met elkaar gemeen dat we anderen willen helpen om zichzelf te helpen, maar jij communiceert beter en 'menselijker' dan ik. Ik merk m'n hele leven lang al dat mijn zeer directe en rechtstreekse manier van communiceren mij in de problemen brengt, mensen zien mijn woorden als aanvallen. De logicus in mij zegt dat ze niet zo'n 'teer zieltje' moeten hebben en maar tegen een stootje moeten kunnen, maar tegelijkertijd moet ik accepteren dat het nu eenmaal zo werkt, vooral in de huidige gefeminiseerde slachtoffercultuur waarin mensen (ook hier op het forum) zich heel snel 'gekwetst' voelen door mijn 'gemene' woorden. Dit brengt me vooral bij vrouwen in de problemen.
Zoals ik al eerder schreef is Trump ook een INTP, hij loopt tegen hetzelfde aan en daardoor vinden zovelen hem een 'bullebak'. Zoete broodjes bakken, zachte heelmeesters, daar hebben we helemaal niets aan, denk ik dan. Maar jij als advocaat hebt iets wat ik mis: jij komt wel binnen bij mensen, terwijl mijn boodschap, hoe goed bedoeld dan ook, heel vaak niet overkomt vanwege mijn directheid. Koester deze eigenschap, eigenlijk zou ik bij jou een cursus communicatietechniek moeten volgen en misschien ook wel een cursus empathie, want in tegenstelling tot jou interesseren mij de gevoelens van anderen niet of nauwelijks!
Mike