Dennis:
Quote:
Toch vraag ik me af hoe het dan zit met een volk als de Hunza's. Zij aten toch ook veel granen en waren wel gezond?!?
Dat vraag ik mij nu ook af nadat ik erover heb
gelezen hoe gezond ze wel niet zijn/waren, ondanks een high carb/medium protein/low fat dieet!
Het is niet ongewoonlijk voor de Hunza's om 130 jaar oud te worden, 100 jaar is niet oud voor hen en werd gerapporteerd dat een zeker aantal van hen 145 jaar oud werd.
Hunza vrouwen van 80 jaar oud zien er niet ouder uit dan een 40jarige Westerse vrouw.
Ze eten weinig, maar twee keer per dag. Maar één keer per week vlees. Hun dieet bestaat voor een groot gedeelte uit graan. Ze eten ook veel noten, groente en fruit. Een belangrijke bron voor proteïne is melk en kaas. Yoghurt is een stapel. Het meeste van hun groente en fruit wordt rauw gegeten, sommige groente worden gekookt voor een korte tijd.
Ze zijn tuk op abrikozenpitten. Ze drinken een degelijke hoeveelheid 'glacial milk' wat een soort sole is denk ik.
Ze vasten iedere lente een paar dagen en 1 dag per week nog eens als ik goed heb gelezen. Ook veel lichaamsbeweging en yoga. Ze doen veel relaxatietechnieken, waaronder korte meditatiesessies meerdere keren per dag.
Ze staan op om 5u 's morgens en gaan slapen wanneer de nacht valt en eten enkel 2 keer per dag, beginnende op de middag.
Toch veel dingen die weerleggen wat op dit forum wordt verteld..misschien is het spirituele aspect hier wel een bewijs van hoe je eveneens heel gezond kunt zijn en misschien ook een manier om in ketose te geraken?