De aleppo zeep beviel me wel als shampoo alleen na een aantal weken veel jeuk op mn hoofdhuid. Met daarnaast het gebruik van verdunde appelazijn ging het wel goed. Nu aleppo zeep opgelost in gekookt water en deze verdunning in een sprayflesje net als Boterbloem, werkt veel handiger omdat de aleppo en ook de baking soda shampoo veel dunner is.
De bicarbonaat oplossing kan je ook gebruiken als deo. Werkt ook weer makkelijker dan de losse bicarbonaat onder je armen te doen. Een druppeltje etherische olie b.v. eucalyptus erbij en klaar is je deo en/of shampoo.
Als experiment nu de oplossingen (bicarbonaat, aleppo en appelazijn) dikker gemaakt met aardappelzetmeel. Zo heb je de structuur van ' gewone' shampoo meer. Ik merk bij mensen om me heen dat ze best wat willen proberen maar het wel zoveel mogelijk moet lijken op het oude
dus probeer ik dit eens.
Net zoals de standaard reactie op dat je zelf tandpasta maakt: "maar hoe kom je dan aan een tube." Hi hi nou een potje werkt ook prima. Zitten sommigen je glazig aan te kijken.
Voor tandpasta nu in gebruik: kokosolie met keltische zeezout door elkaar heen. Het keltisch zeezout maak ik met een vijzel fijner. Het maakt je tanden voelbaar schoner, heerlijk.
Wat ik veel lees is dat er pepermuntolie in word gedaan, ik heb verschillende geprobeerd maar vind het een rare bijsmaak geven.
Het keltisch zeezout vind ik persoonlijk lekkerder dan baking soda in tandpasta gebruiken. Ook is dit beter voor als je b.v. een kroon hebt. Het lost dan de verbinding niet op.
Als dag en nachtcreme gebruik ik nu Weleda maar wil als dit op is kokosolie gebruiken voor de nacht. Het lijkt me ook leuk om zelf te maken omdat kokos me overdag vrij vet lijkt. Heeft iemand hier ervaring mee dit te maken? Ik denk ook wel dat je zonder kan.......
oh ja nog een tip, wat druppels pepermuntolie door de verdunde appelazijn geeft een verfrissende geur aan het goedje, zo ruik je de azijn niet en pepermuntgeur geeft je een fris gevoel.