Nederlandse politiek

Er worden weer sfeertjes gecreeerd en stemming gemaakt. FAKE NEWS!

Wat is er precies fake aan? Het is namelijk echt geen geheim dat het echt een complete puinhoop is bij de politie. Dit gaat al jaren zo. Niks word serieus genomen en alles word afgeschoven totdat er werkelijk een keer iets escaleert. Het is 1 van de redenen dag ik er niet graag meer wil werken omdat het beleid serieus niet in orde is. Zie ik iets over het hoofd?

Je ziet zeker iets over het hoofd: FAKE 'racisme' bij de politie. Of, zoals GeenStijl het verwoordt:

Laffe haas gebruikt een anekdote om alle agenten bij zijn afscheid een trap na te geven en zelf de stralende ster van het policor universum te zijn.

Policor ophef du jour: Carel Boers, een "coach en adviseur" van de politie heeft een boze open brief (pdf) geschreven aan korpschef Erik Akerboom (en natuurlijk gecc't naar NRC Backstabblad, waar ze hem nog een 'klokkenluider' durven noemen ook), waarin hij agenten verraadt die onaardig taalgebruik over burgers & buitenlanders hebben gebruikt, en hen beschuldigt van racisme en "moslimfobie"

Mike

Dit kan toch gewoon niet waar zijn?

Peiling: Rutte III populairder dan ooit
Het kabinet-Rutte III is nog nooit zo populair geweest als nu. Door de recent bereikte akkoorden over pensioen en klimaat stijgt de tevredenheid over Rutte III naar recordhoogte. Toch geloven maar weinig Nederlanders dat alle klimaatmaatregelen voor iedereen betaalbaar zullen zijn.

https://www.ad.nl/dossier-instagram/peiling-rutte-iii-populairder-dan-ooit~aa55aaea/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Je ziet zeker iets over het hoofd: FAKE ‘racisme’ bij de politie. Of, zoals GeenStijl het verwoordt:

Deze man heeft het in zijn brief niet alleen over discriminatie naar buitenlanders. Zijn ergernis zit vooral ook in het falende leiderschap van de korpsleiding.
Wat ik in zijn brief lees is vooral de ergernis van ook andere interne problemen waarvoor de leiding geen verantwoordelijkheid neemt terwijl ze dat wel zouden moeten doen.

Het enige wat de korpsleiding heel goed kan is weer een nieuw programma of project opzetten waarvan al meermalen is gebleken dat dit alleen maar geld kost en het doel mist! Geld wat bij de burger vandaan moet komen. Dan heb ik het nog geen eens over de heersende vriendjespolitiek met top bedrijven die zonder enige moeite dik geld verdienen door bepaalde onnodige uitgaven vanuit het korps, met akkoord van de leiding. Ook wederom weer geld wat bij de burger vandaan komt. Het korps dient zich te houden aan de regelgeving. Hieronder kun je denken aan aanbestedingsprocedures, het aannemen van personeel, het aanschaffen van ICT waarvoor bepaalde regels van toepassing zijn en screenings.

Al die regels interesseert de korpsleiding niet. Maar de verantwoordelijkheid voor de fouten die op hogere hand worden gemaakt word wel in de schoenen van het personeel geschoven met desastreuze gevolgen.

Bij de politie is het zo dat juist gestimuleerd word om buitenlandse mensen en vrouwen aan te nemen. Daar is niet iedereen even blij mee en er zijn idd mensen binnen het korps die hun ergernis hierover niet onder stoelen of banken steken en ook duidelijk laten blijken. De Nationale Politie is een organisatie waar je stevig in je schoenen moet kunnen staan en je moet ook niet op je mondje gevallen zijn. Deze man heeft wel degelijk gelijk.

‘Ouders op vrije scholen hebben er vertrouwen in dat hun kind zijn weg vindt in de samenleving.’ Klopt. De ­ouders die ik ken zijn keurige GroenLinksers, hun hart klopt in hun portemonnee, hun vocabulaire ontstaat elke dag na het drinken van thee getrokken van een oud-Marxistisch pamflet. Ze verdienen samen vier keer modaal en huilen bij een foto van een aangespoeld kind. Ze huilen veel. Ze vinden tranen het identiteitsbewijs van de juiste moraal.

Anders gezegd: hun mond spreekt de woorden uit: ‘Leve de islamschool.’ Maar hun eigen kinderen sturen ze naar een witte school van Rudolf Steiner waar in 1997 nog rassenkunde werd onderwezen.

https://www.topics.nl/ze-vinden-tranen-het-identiteitsbewijs-van-de-juiste-moraal-a13095435parool/

Mike

@binc, je kunt niet verder van de waarheid af zitten. FAKE NEWS!

Sorry, maar ik zie het niet. Ik zie juist dat hij de waarheid spreekt!
Ik heb niet alleen het artikel van GS gelezen maar ook de volledige brief en de reactie van Akerboom! Wat zie ik dan over het hoofd?

Binc, toegeven dat je het mis hebt is niet jouw sterkste punt, heb ik al vaker gemerkt. Je zegt de volledige brief van dit heerschap te hebben gelezen. Lees hem nog eens en vertel me dan nog eens dat hij geen matennaaier is.

Mike

Binc, toegeven dat je het mis hebt is niet jouw sterkste punt, heb ik al vaker gemerkt. Je zegt de volledige brief van dit heerschap te hebben gelezen. Lees hem nog eens en vertel me dan nog eens dat hij geen matennaaier is.

Als ik ernaast zit wil ik dat best wel toegeven. Alleen in dit verhaal zie ik het gewoon niet.
Wat deze man zegt is exact wat ik zelf meegemaakt heb in de jaren dat ik binnen het korps werkzaam was.

Hij doelt echt niet alleen op het racisme wat idd wel gebeurd. Ik heb een poosje terug eens in het topic omvolking of hier toen een discussie gehad met Elkedageenei. Het exacte topic weet ik niet meer. Dit ging toen over stemgedrag en macrokanen waarvan ik vond dat die wel deugden omdat sommigen ook werkelijk iets toevoegde aan de maatschappij. Daarbij gaf ik aan dat ik het over directe collega's had. Dat was dus bij de Politie. Ik vind niet dat deze mensen die een functie binnen een korps bekleden zo delegerend behandeld hoeven worden. Daar is geen enkele reden voor aangezien ze zich net zo hard inzetten als elke andere werknemer.

Wat ik uit deze brief haal is zijn ergernis over het falende beleid van hogere hand. Ook dat is wel degelijk aan de orde. er word geen aandacht besteed aan dit soort dingen en dat vind ik schandalig.

Het is ook geen geheim dat er ongescreend personeel destijds binnen werd gehaald. Dit is destijds voordat dit in de media kwam aan de kaak gesteld maar werd niks mee gedaan. Ik was daar toen werkzaam en verantwoordelijk voor deze beruchte screenings.
Gevolg was wel dat in de media kwam dat een aantal agenten dus idd niet deugden en bekend werd dat het beleid niet deugde omtrent het binnen halen van personeel.

De korpsleiding houd zichzelf serieus liever bezig met hoe ze de burgers kunnen naaien op een bepaalde manieren om er als korps zelf beter van te worden. Denk hierbij aan het uitgeven van extra geld tegen de tijd dat de budgetten bijna op zijn. Dan moeten ze de focus leggen op het binnen halen van een bak externen tegen een uurtarief waar je steil van achterover slaat. Als die externen dan ook nog echt zouden werken, maar dat is niet het geval. Die zitten letterlijk niks te doen zodat het jaar erop meer geld beschikbaar is voor het korps. Daarnaast word er een bak aan apparatuur aangeschaft ook met als enig doel om te kunnen beargumenteren dat de budgetten op gegaan zijn. Niks daarvan word in gebruik genomen. Als je daarnaast dan geen aandacht hebt voor de incidenten die deze man aangeeft omdat de focus elders ligt zie ik niet in dat deze man de waarheid niet spreekt.

Ik vind het onverantwoord dat de korpsleiding de focus verlegt naar andere zaken. Als dat is waar je jezelf als korpsleiding mee bezig wilt houden iplv te kijken naar de werkelijke interne problematiek ben je als korps niet zo begaan met de burgers maar is er eerder sprake van hebzucht voor eigen belang.
Ik vraag mezelf dan ook af wie hier de boel loopt te naaien. In mijn beleving nog steeds niet deze man. En als ik dan nog steeds de big picture niet zie is dat niet omdat ik niet toe wil geven. Maar wel omdat ik niet zie wat een ander misschien anders ziet dan ik, wat niet gebaseerd is op onwil vanuit mijn kant.

Ik wist niet dat jij een werkverleden had bij de politie. Vanuit die ervaring kan ik begrijpen dat jij deze kritiek anders leest. Ook vind ik dat je elk individu op zijn/haar merites moet beoordelen. Niet alle moslims deugen niet en niet alle vrouwen deugen niet.

Toch zit er m.i. een luchtje aan deze brief. Hij noemt net iets teveel de politiek correcte punten die ons de laatste jaren door de strot geduwd worden. Hij suggereert dat er een sfeer van intolerantie heerst bij de politie en dat dit de korpsleiding te verwijten valt. Ik hoor hem niet over de veelgehoorde kritiek dat de politie juist te soft en te links is. Of dat allochtone agenten samenheulen met criminele Turken of Marokkanen.

Ook het lekken van de brief naar de linkse media stinkt. Ik lees dit als een leek en een buitenstaander, maar het klopt voor mij van geen kant!

Mike

Die reorganisatie om er 1 nationale van te maken is een bron van ergernis geweest. Ze moesten allemaal zomaar een heel andere job doen. Waterpolitie moest opeens aan de wal enz.
Aangifte mag je zelf op internet doen, voor een aanrijding of inbraak komen ze niet meer.
Aopende fietsers bekeuren kreeg blijkbaar prioriteit toen dat verboden werd.
Dineetjes met moslims zijn prio tegenwoordig.
Wat gaat hier nog wel goed?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.566
Leden
8.671
Nieuwste lid
Caliber
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan