Vandaag in het AD een gezellig en uitgebreid interview met Sigrid Kaag. Onze Palestijnen knuffelaar kwam eigenlijk niet met verrassende inzichten. Behalve het stokpaardje dat Nederland een vrouwelijke premier moet krijgen. Beste mevrouw Kaag laten we eerste maar eens gaan voor een goede premier, dan kijken we daarna wel of het nu een man of een vrouw is geworden.
,Ik wil niet vooruitlopen op duo’s of trio’s. Toen Pechtold vertrok heeft hij een team achtergelaten. En ik vind dat Rob Jetten dat leiderschap op een geweldige manier invult. Ik wil ook zeggen dat het goed is dat er een vrouwelijke minister-president komt. Dat we ook dat glazen plafond eens een keer doorbreken: dat er nu eens een keer serieus gekeken wordt naar een vrouwelijke premier! Alle partijen hebben supervrouwen. Maar nog steeds is de lijsttrekker een man. Dat automatisme in Nederland is een beetje achterhaald. Kijk ook vooral naar het vrouwelijk leiderschap wat we hebben, zou ik tegen alle partijen willen zeggen.’
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/08/d66-pipo-sigrid-kaag-ik-vind-dat-rob-jetten-dat-leiderschap-op-een-geweldige-manier-invult/