Het lijkt erop dat Jacob dus gelijk heeft met zijn verklaring over dit schilderij… We moeten echt oppassen dat we niet alles voor zoete koek slikken van wat mensen beweren…
Hier ben ik het mee eens, maar hiermee echter niet:
Op facebook geeft Ramon Walter aan met Jakob de Jonge te hebben gesproken en daar kwam dit verrassende verhaal uit. De schilderijen zouden kritiek op het kwaad in de maatschappij verbeelden. Waarmee hij dus aan de ‘goede kant’ zou kunnen staan…
Ik hen me al vaker kriitisch uitgelaten over Ramon Walter. Sowieso krijg ik 'bad vibes' van de alternatievelingen op Facebook. Het lijkt alsof hun functie is om het ene na het andere dwaalspoor uit te zetten. Eerst was FB het platform van de 'normies', maar sinds de coronacrisis verschijnen er ineens prominente stemmen op FB, zoals RW en Peter DG e.a., die van alles en nog wat beweren maar vrijwel nooit hun statements onderbouwen op basis van verifieerbaar bewijs. Dergelijke statements worden op Twitter meteen afgeschoten door veel beter onderlegde Twitteraars maar op FB kunnen ze ongehinderd een eigen leven gaan leiden. Daarom zie je ook dat RW, Peter DG e.a. zich helemaal niet op Twitter begeven, ze hebben geen schijn van kans daar. Twitter is en blijft de frontlinie voor de betere info, niet FB, pas op voor valse profeten!
Mike