Nederlandse politiek

We zijn al lang uitgeleverd aan Brussel, hooguit 5% wordt nog door onze regering bepaald. Het is een dure poppenkast in Den Haag. Kan beter afgeschaft worden.

Tkorohty44dfop7t7gyyw8xn0b9p7cdhw.jpg
van 'onze' cartoon tekenaar Will, verstuurd naar alle kamerleden door hem

van ‘onze’ cartoon tekenaar Will, verstuurd naar alle kamerleden door hem

Skitterend Henk! De man waarvan Mike telkens in slaap valt zoekt voor zijn nieuwe tijdschrift nog steeds een cartoontekenaar. Misschien iets voor Will?

Even een gedachtenspinsel : waarom benadrukte Rutte zo dat wij geen dictatuur kunnen worden omdat we daarvoor te weinig politie en een te klein leger hebben? Roept Rutte misschien, heel subtiel, indirect op tot een volksopstand...? Zinspeelt hij erop dat wanneer we echt met zn allen in opstand komen zij ons niet kunnen tegenhouden ?

Goed gedachte-experiment! Ik heb er nog 1 voor je: Rutte is al lang en breed gearresteerd en krijgt nu opdracht om dit te zeggen, net als Willem-Alexander zijn uitspraken moest doen.

Mike

Even een gedachtenspinsel : waarom benadrukte Rutte zo dat wij geen dictatuur kunnen worden omdat we daarvoor te weinig politie en een te klein leger hebben? Roept Rutte misschien, heel subtiel, indirect op tot een volksopstand…? Zinspeelt hij erop dat wanneer we echt met zn allen in opstand komen zij ons niet kunnen tegenhouden ?
Vanuit de andere invalshoek: kijkende naar naasten en andere mensen die sterk in het kabinet blijven geloven en enkel het nieuws van NU of het RTL over complotdenkers lezen - dus dat complotdenkers allemaal gekkies zijn die je ze moet negeren - bevestigd Rutte hiermee hun denkbeelden, dat al die mensen die roepen dat we in een politiestaat leven het compleet mis hebben en die complotten BS zijn en dat het aantal mensen dat in die complotten gelooft vrij klein is, immers had de regering dan allang omvergeworpen geweest. In ieder geval spreekt Rutte hier wel de waarheid: als we met zijn allen gaan demonstreren hebben hun geen 'menskracht' (lees gewoon mankracht natuurlijk) om dit te stoppen.

waarom benadrukte Rutte zo dat wij geen dictatuur kunnen worden

Idd dat ging ook door mijn hoofd, uit dat filmpje met Morry die daarin een beetje boos overkomt. Ik dacht nog dat ik wat doorsla om dat te denken.

Rutte zei het ook op zo'n manier dat hij gefrustreerd leek. Heel apart

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan