Nederlandse politiek

Ik heb nog eens nagedacht over het spelletje dat hier gespeeld wordt. Als het onderstaande waar is wordt wel hoog spel gespeeld en bestaat er een kans dat de Deep State zijn doel voorbij schiet!

Rutte wordt onder de bus gegooid, zijn positie wordt 'onhoudbaar' en hij stapt op. Hiermee stort de VVD in. Nieuwe verkenners gaan praten met de nr. 2, D666. Hierdoor stijgt de kans voor Kaag om premier te worden. Uiteindelijk ontstaat er een formatie rondom D666, uiteraard weer met de verliezers van de verkiezingen om FvD/PVV buiten de deur te houden, misschien wordt het wel een coalitie van 7 of 8 partijen. Hiervoor hebben ze echter CDA nodig. Wat gaat Hoekstra doen? Als Hoekstra een 'sleeper' is en hij weigert zaken te doen met deze club is het game over en krijgen we nieuwe verkiezingen. Doet Hoekstra wel mee, dan zou dit wel eens het plan kunnen zijn, dat dus gestoeld is op de gecontroleerde implosie van Rutte en de VVD.

Mike

Mike, allereerst bedankt voor de acceptatie.

Interessante benadering over deze kwestie. Als er echt nieuwe verkiezingen in aantocht zijn na deze kwestie komt daar wellicht een hele andere uitslag uit dan 2 weken geleden.

Een andere optie is dat iemand anders vanuit de VVD naar voren geschoven kan worden als premier. Kiezers stemmen niet op de persokn zelf maar op de partij las ik. Zoals het er nu allemaal voor staat is Rutte zijn positie niet houdbaar om te blijven. In dat geval bestaat de kans dat er alsnog een formatie kan komen met de 34 zetels die de VVD heeft.

Wanneer er idd iemand anders vanuit de VVD op Rutte zijn positie komt, wie zou dat kunnen zijn? Het kan ook iemand van buitenaf zijn. Voorlopig is het allemaal erg dubieus en het kan alle kanten op gaan.

Gaan ze Klaas Dijkhoff weer van stal halen? Hij is ook zo'n jolige clown. De CU wil iig niet met Rutte samenwerken.

Mike

Dijkhof heeft net de politiek verlaten. In de Volkskrant was te lezen:

Dat 1 van de vicepremiers Rutte kan vervangen. Ollongron schijnt niet meer in aanmerking te komen na de blamage eerder deze week. Hugo de Jonge is ook genoemd maar te druk met Corona. Zou hij het nog steeds zo druk hebben als de optie premier op tafel komt voor hem? En als de mogelijkheid bestaat dat iemand van buiten het mag doen, zou Omtzigt dan die functie op zich kunnen nemen?

Zo ja, hoe gaat de rest van de kamerleden om met iemand van buitenaf? Hoe acceptabel is het iemand van CDA op de positie van Rutte te zetten? Dat is eigenlijk geen VVD. Snap er echt niks meer van. Moeten de andere VVD kamerleden dat dan accepteren? Er komt nu geen nieuwe verkenner maar een informateur.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kamer-kan-demissionair-premier-wel-wegsturen-maar-daarmee-is-mark-rutte-nog-niet-weg~b9d59621/

Hè binc, welkom terug!

Ik zag de naam van Edith schippers ook voorbij komen, ook zo'n fijn type.... Lastig te voorspellen wat er nu precies gaat gebeuren, maar het is duidelijk dat er wat aan zit te komen.

@mike

Zou Johan Jorritsma of Pauline Krikken een optie zijn?

Ik denk dat als D66 in het kabinet komt, Kaag (vice)premier wordt en er eerst nog 3 a 4 mislukte formatieprocessen komen, waarvan 1 of  2 nog onder initiatief van Rutte gaan plaats vinden, maar dat Rutte niet plaats neemt in een nieuw kabinet.

Ik denk ook dat het volgende kabinet 4 jaar zit en wellicht de paar daaropvolgende ook niet.

Dankjewel o en o

Edith Schippers zeg je. Het word steeds spannender. Samen met Klaas Dijkhof kunnen we beiden dan beschouwen als mogelijke buitenstaanders. We moeten het maar gewoon afwachten voorlopig denk ik. Het ziet er niet naar uit dat Rutte uit zichzelf op gaat stappen.

Over Dijkhoff, hij heeft niets te zeggen. Als zijn 'dark overlords' besluiten dat hij als joker moet worden ingezet om Rutte op te volgen en daarmee de VVD te redden, dan zal dat gebeuren. Dat zijn de consequenties van het duistere pad dat hij heeft gekozen om te bewandelen. Dit is maffia en als je er eenmaal in zit kom je er nooit meer uit.

10 jaar lang heeft Rutte als lachende leugenaar een bepaald charisma gehad voor talloze Nederlanders. Zet even je eigen gevoelens opzij en je ziet dat zijn teflon-laag in het afgelopen decennium zo goed als onaangetast is gebleven. In het weekoverzicht van Willem Engel en Jeroen Pols van vrijdag noemt Willem hem ook een 'speciaal talent'.

De Deep State heef echter een imagoprobleem dat ze 10 jaar terug niet hadden. Net als Rutte heeft Merkel een soortgelijk charisna gehad voor vele Duitsers. Ook zij heeft geen opvolger van betekenis. Ze wees in 2019 AKK aan, een gezichtsloze versie van haarzelf, maar dat liep op niets uit. Geheel volgens plan had het een vrouw moeten worden, maar nu is het toch een man (Laschet) geworden en ook hij heeft nul uitstraling. Macron en Trudeau hebben ook geen charismatische opvolgers. Hun spirituele leegte komt nu tot uiting, want hun persoonlijkheid heeft geen vat meer op de massa.

Bij niemand is dat meer zichtbaar dan bij Rutte. Hij oogt al een flinke tijd moe en zijn gelieg en bedrieg werkt niet meer als voorheen. Er valt ook steeds minder te lachen bij Rutte, de joligheid is er definitief af. Kaag heeft nul charisma en is kil en harteloos, net als Ursula von der Leyen in Brussel. Bedenk 'the future is female', dus we moeten naar vrouwelijk leiderschap, want dat, zo maken ze ons wijs, is zachter en socialer. Daarom hebben ze na het vermoorden van de president van Tanzania nu ook een vrouw op zijn plaats gezet, een unicum voor Afrika. Het is ook de reden waarom Jesse Klaver als een soort Nederlandse Trudeau niet wordt ingezet. En ook zijn charme is volledig verdwenen!

Hier in NL kunnen ze momenteel niet om de VVD heen met hun al dan niet bij elkaar gestolen 34 zetels. Er zijn geen vrouwen binnen deze partij die de 'Rutte-factor' hebben. Maar Dijkhoff heeft dat wel! Enkele jaren terug tuinden ook sommige forumleden in zijn mooie praatjes. Ik waarschuwde toen al voor deze slang. Hij komt over als een nuchtere Brabander, een man van het volk. En net als Rutte is hij een jolige clown. Dijkhoff is het geheime wapen van de VVD, die na de val van Rutte de partij weer razendsnel uit het slop kan krijgen en smoel kan geven.

Ik denk dat dat kabinet Kaag er niet gaat konen, niet op dit moment. Ze moeten nu koste wat kost zien te voorkomen dat de formatie mislukt en we weer opnieuw gaan stemnen. Met Rutte komen ze niet meer verder, want zijn zwarte magie is uitgewerkt. Met Dijkhoff kan de VVD overleven, dan maar geen vrouw. Gaan ze toch door met Rutte, dan gaan we volgens mij het Biden-effect meemaken: totale desinteresse in wat er in Den Haag gebeurt, hoongelach om de zoveelste leugen van Rutre en in toenemende mate burgerlijke ongehoorzaamheid. Er zijn nu al burgemeesters die van het huidige politieke bestuursgat gebruik maken en aangeven dat ze de terrassen weer willen openen!

Er is maar 1 oplossing voor de Deep State: Rutte moet weg, hoe eerder hoe beter en de persoon met de meeste uitstraling moet zijn plaats innemen. Dat is niet de kille Kaag maar de dollende Dijkhoff.

Mike

Dit soort memes krijg ik van normies:

Tp748p907pmwxk68s71gd3o90h5z854hs.jpg

Mike

Dit soort memes krijg ik van normies:
Haha kan je nagaan!

Gister gezellig op bezoek bij mijn ouders en mijn jongste broertje en zijn vrouw waren er ook. Zij waren heel lang slapend, heb de nodige discussies gehad met ze, werken allebei in de zorg etc

Maar kon mijn oren niet geloven: mijn schoonzusje zegt: ik ga kappen met die klote mondkapje in winkels! Helemaal klaar mee! Ze vroeg wat mijn ervaring was enzo.

Ze zijn het spuugzat geworden, de corona leugens en de onderdrukking die plaatsvindt. Dit stopt alleen als wij het ZELF stoppen.

Ik zei stiekem tegen mijn zus: goh nou dat duurde dus een jaar om erachter te komen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Deze vijfpartijencoalities hebben ook in de Eerste Kamer een meerderheid:

VVD/D66/CDA/SP/PVDA

VVD/D66/CDA/SP/GL

VVD/D66/CDA/PVDA/GL

VVD/D66/CDA/PVDA/CU

VVD/D66/CDA/PVDA/JA21

VVD/D66/CDA/GL/CU

Er is geen enkele vierpartijencoalitie mogelijk die in beide Kamers de meerderheid haalt. Hierbij is rekening gehouden met uitsluitingen die bepaalde dictatoriale partijen hebben gedaan.

Enjoy the show, you're on the first row seat.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan