Nederlandse politiek

Dit is een extreem vrijheidsberovende wet en niemand weet waarom hij nu ingevoerd is​

Zo weinig ophef​

Hugo staat aan de deur en zegt: u moet hier weg want dit huis hebben we nodig voor andere dingen, ‘staat vrijwel letterlijk in de wettekst’. “Hugo de Jonge staat er niet letterlijk in, maar de rest wel,” zei Zwagerman in het radioprogramma Op z’n Kop. Ze begrijpt niet dat er zo weinig ophef is over de wet.

Ze vraagt zich daarnaast af waarom al die lege kantoorpanden die dan gevorderd zouden worden niet allang omgebouwd zijn voor al die twintigers die niks kunnen vinden. “Mensen die nu anti-kraak wonen, moeten hun huis uit omdat daar Oekraïners in moeten.”

Mijn modem heeft het gisteren met een knal begeven dus zat ik iets meer dan een dag zonder internet.
Zo kon ik alvast wat wennen aan een eventuele zegreet cyberattack.

Maar nu heb ik dus wel een gigantische berg leeswerk hier om de schade in te halen.
Dus dag allemaal, tot over 2 weken 🤪 :ROFLMAO:

Sven over vrijheid:

Het trieste is dat mensen in hun domheid meewerken aan hun eigen ondergang door niet in verzet te komen. De politiek, muv FvD heeft ons verraden en uitgeleverd aan het systeem van de globaliste. Iedereen ziet inmiddels wat een Rutte en de Jonge ons hebben aangedaan. Helaas blijft die volkswoede uit. Sterker nog we blijven deze criminelen steunen. Dan ben ik uitgepraat.

Tekst uit bovenstaand artikel ☝️
Met het herhaaldelijk aanbieden van excuses en het erkennen van zijn betrokkenheid bij de mondkapjesdeal heeft Hugo de Jonge geprobeerd de Tweede Kamer te overtuigen dat hij wel degelijk een “open en eerlijke” politicus is. En dat hij goed zijn huidige werk kan blijven doen als minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening. Dat schrijft de NOS vandaag.

Volgens politiek verslaggever Ron Fresen is ‘de politiek gewond’. Volgens hem is dat al een jaar zo, ‘sinds de toeslagenaffaire’.

“Een flink deel van de Tweede Kamer wil definitief afrekenen met de politieke cultuur die maar niet verbetert, de cultuur van niet altijd de waarheid spreken en niet als vanzelf alle informatie geven. De Jonge kreeg los van alle kritiek op zijn betrokkenheid bij de deal ook daarover de wind van voren.

Voor het aanzien van de politiek is het een lelijk debat. Het ging tussen de partijen onderling, die heel lang met elkaar bezig waren en niet met De Jonge, aldus Fresen.

Het debat laat één ding zien: dat de politiek behoorlijk gewond is. En dat is al ruim een jaar zo, sinds de toeslagenaffaire, het debat met Rutte over de ‘functie elders’ en de slepende kabinetsformatie. De politiek is gewond, maar er is geen dokter in de zaal. Er is veel wantrouwen, een normaal debat op de inhoud is bijna niet meer mogelijk.”

Fresen laat hier zien: hij is volledig ingebed in de politiek van het liegen en bedriegen, van het misbruik van macht en van corruptie. Hij speelt het toneelspel mee, bewust of onbewust. Of hij gelooft echt dat deze corrupte minister spijt heeft, of hij speelt het spel mee. Hoe dan ook is hij een spreekbuis van oppositie en regering. Fresen ziet blijkbaar geen probleem in het gelieg door de Jonge en de hele regering rondom het coronabeleid, de dwang van de Jonge rondom het vaccineren, de talloze doden en bijwerkingen a.g.v. de vaccinaties, de misdadige lockdowns en de discriminatie van ongevaccineerden. Fresen lijdt in het gunstigste geval aan het Stockholm Syndroom.: hij is gegijzeld door de politiek.

De oppositie diende met 52 stemmen een motie van wantrouwen in. Doe Zelf Normaal dient hierbij een motie van wantrouwen tegen de oppositie in: wanneer een minister zo duidelijk corrupt is en toch blijft zitten, zet je met al die 52 oppositieleden de weg naar afzetting van de hele regering in.

NOS: Zelf verwacht De Jonge dat hij nog het nodige te repareren heeft de komende tijd. Hij vond het een zwaar debat en een moeilijke week, omdat er openlijk aan zijn intenties wordt getwijfeld. “Ik heb nog een taak te doen in het herstel van het vertrouwen.”

Wanneer het niet zo triest was, zou je erom moeten lachen. Volgens karikatuur Ron Fresen is het ‘nog niet klaar’:
“De Jonge dacht de zaak op te klaren, maar behalve excuses over het niet eerlijk zijn bleef hij, tot onvrede van een flink deel van de Kamer, volhouden niets verkeerds rond de deal te hebben gedaan.
Maar klaar is hij er nog niet mee. Er komt nog een groot onderzoek en er zijn nog veel vragen over zijn handelswijze en intenties. Dit blijft hem achtervolgen.”

In goed Nederlands noem je dit: manipulatie en misleiding. Dat ‘onderzoek’ gaat niet meer leiden tot het aftreden van de Jonge. De corruptie zit te diep geworteld in politiek en samenleving. Ja, ook in de samenleving. Artsen, rechtsgeleerden, universiteiten, mensenrechtenorganisaties, politiebonden, vakbonden: ze zijn allemaal schuldig aan de rampzalige situatie waarin Nederland verkeert.

Maar blijkbaar vindt de Nederlandse bevolking dit normaal, en gaan burgers en politiek over tot de (wan)orde van de dag.

Tekst uit bovenstaand artikel ☝️

Minister Hugo de Jonge vindt dat er in de politiek, en specifieker in de Tweede Kamer, te makkelijk ruimte wordt gemaakt voor wantrouwen en twijfels over iemands integriteit. Dat zei hij vrijdag, de dag na een marathondebat in de Tweede Kamer over zijn betrokkenheid bij de mondkapjesdeal met Sywert van Lienden. De Jonge zei te willen werken aan het herstel van vertrouwen, maar leek daarbij de bal ook bij de Kamer neer te leggen.
Die motie ziet De Jonge als “een opdracht aan mij, om te werken aan herstel”. “Maar ik denk dat we een politiek van vertrouwen met elkáár maken”. Volgens de minister “moeten we wel voorzichtig zijn met het uiten van twijfels, of wantrouwen, over iemands integriteit. Om dat al te makkelijk de ruimte te geven”, zo berichten diverse media vandaag.
De Jonge toont zich hier schaamteloos: al zijn mooie woorden van spijt vallen in dorre grond.
Doordat de Kamer zijn intenties volgens hem “zo gemakkelijk” in twijfel trekt, “heb ik zelf wel moeilijk gevonden, dat heeft me geraakt”, zegt De Jonge.
Voor deze leugenaar is geen enkele ruimte meer om aan te blijven. Hij heeft tijdens het debat toneel staan spelen, zoveel is wel duidelijk. Nu hij een motie van wantrouwen overleefd heeft, gaat hij in de aanval. De man is een narcist pur sang.
Een aantal narcisme kenmerken op een rij:
  • Mensen met narcisme zijn ervan overtuigd dat zij meer ‘bijzonder’ zijn dan andere mensen. Dit laten zij ook graag aan anderen merken.
  • Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis wil constant bewonderd worden. Hij of zij geniet daar enorm van.
  • Een gebrek aan empathie
  • Gespeeld charmant zijn
  • Verslaafd aan aandacht krijgen
  • Agressief gedrag vertonen
  • Gebrek aan emoties
  • Een groot ego
  • Macht willen hebben
  • Gebrek aan berouw of schuldgevoelens
  • Extreem jaloers zijn
Wij nodigen de Jonge uit een online persoonlijkheidsstoornis-test te doen. Doe Zelf Normaal is ervan overtuigd dat hij met vlag en wimpel slaagt.
De Jonge:
“Wat ik moet doen is naar eer en geweten mijn werk doen. Ik moet hard aan het werk, er is een enorme hoop te doen.”
De enige hoop die de Jonge doet is een grote hoop op de Nederlandse burger. Niet alleen zijn hemd is bruin.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan