Hee Mike, ik zag dat je de enige was die hebt gereageerd (met een tegenargument) op mijn onzekerheid om nog te blijven stemmen.
Heb je ook mijn argumentatie om wel gebruik te maken van het verworven recht op stemmen op je in laten werken? Ik hoor je hier niet over, maar dat is precies het punt dat gemaakt wordt in het filmpje van SGT Report dat je zelf hebt gepost in de Trump-topic! Cynisme over hoe onze 'volksvertegenwoordigers' er al zo lang een potje van maken kun je op die gladjanussen blijven gooien, maar het is zaak om hier juist persoonlijke verantwoordelijkheid voor te nemen. Waarom zijn wij het die het voor die ratten mogelijk maken om tegen onze persoonlijke en nationale belangen in te beslissen? Zie ook mijn reactie op de Groningers: i.p.v. fakkeltochten anders gaan stemmen!
Ook staan de ontwikkelingen die nu gaande zijn in Amerika los hiervan. Het politieke systeem in Amerika is hierbij natuurlijk ook niet te vergelijken met dat van Nederland.
Dat zie je m.i. verkeerd. Trump is bezig met een wereldwijde revolutie en het is zaak dat hij zo veel mogelijk populistische bondgenoten gaat krijgen in andere westerse landen! Het maakt ook niet uit dat een partij als FvD het nog niet helemaal begrijpt op sommige vlakken, want met een werkelijk wakkere aanjager als Donald Trump en zijn team is alles wat nodig is een politiek klimaat dat hem welgezind is!
Ondanks mijn jarenlange twijfel, ben ik nog altijd wel wezen stemmen. De laatste keer op FvD met mijn voorkeurstem naar Theo Hiddema, dat ik trouwens geen tweede keer meer zal doen.
Mijn voorkeursstem gaat voortaan naar Thierry en niet meer naar Theo. Ik meen echter te lezen in je reactie dat je helemaal niet meer FvD gaat stemmen, of zie ik dat verkeerd? Ik zou dat erg jammer vinden, juist nu wij Europeanen ervoor zouden moeten zorgen dat The Donald zo veel mogelijk bondgenoten gaat krijgen!
Zolang de Nederlandse politiek nog onder de vleugels van het koningshuis zal moeten reageren, zal ik er weinig tot geen vertrouwen in hebben.
Dat is niet realistisch en dit soort cynisme zie ik bij heel veel 'wakkere' mensen die het alternatieve internet volgen. Deze discussies hebben we ook gehad op Dotcom Radio. 'Zo lang FvD voor de chemische industrie stemt, heb ik er geen vertrouwen in'. En zo kun je nog wel 100 argumenten bedenken om je te onttrekken aan je verantwoordelijkheid als burger voor een betere overheid. Een betere overheid is nl. geen perfecte overheid. Waar jij aan lijdt is moreel absolutisme, een soort alles-of-niets-sentiment. Dit zijn FEILBARE mensen met relatief weinig politieke ervaring en zij maken inschattings- en denkfouten. Verwachten dat ze altijd de juiste beslissingen en keuzes maken is net zo min een haalbare kaart voor hen als dat voor jouzelf is. Daarnaast geef je zo'n partij de schuld van de monarchie. Aken en Rome zijn niet in 1 dag gebouwd. We kunnen tzt gewoon een referendum organiseren over het ontmantelen van de monarchie. Waarom leg je die verantwoordelijkheid bij Thierry en zijn mensen en niet bij jezelf?
Het idee van een kenniskabinet bij FvD kan ik wel toejuichen, maar niet het ‘kenniskabinet’ die FvD toen zelf voorstelde.
Mee eens. Het getuigt van naiviteit van de kant van Thierry, die zichzelf teveel verliest in valse romantiek en nostalgie over de Europese Renaissance en dat is zorgelijk. Maar met Donald Trump als aansturende en corrigerende factor maak ik me nergens druk over!
Het nu nog middeleeuws stemmen met een rode potlood geeft me ook bepaald geen vertrouwen in deze zelfde politiek. Hoe kun je hier nog mee wegkomen en waarom pikken we dit nog langer?
Dat kan ik even niet volgen. We hadden nl. eerst stemcomputers van het bedrijf Nedap. In Amerika zagen we onder Bush Jr. echter dat er grootschalige verkiezingsfraude plaatsvond met computers van het bedrijf Diebold, die niet eens een papieren stembewijs uitprintten. Hoe kan het dat je als je een pinautomaat of parkeerautomaat gebruikt je wel een bewijs krijgt, maar als je digitaal stemt niet? Er was toen een actiegroep genaamd Wij Vertrouwen Stemcomputers Niet en zij hebben TERECHT afgedwongen dat we weer terug moesten naar stemmen met potlood, zodat we bij twijfel simpelweg de stempapieren kunnen hertellen. Het probleem is niet het rode potlood, maar het feit dat de lokale en regionale uitslagen vervolgens DIGITAAL worden ingevoerd in 1 centrale landelijke databank en dat daar natuurlijk opnieuw fraude kan worden gepleegd, getuige ook het feit dat na 15 maart 2017 de individuele uitslagen per stembureau niet openbaar mochten worden gemaakt. Zolang we nog met dergelijke vervalste uitslagen akkoord gaan, zijn WIJ het die de criminelen faciliteren!
Mike