Nederlandse politiek

Marokkaanse ouders bezorgd wegens door Marokkaanse jongeren bevolkte Mocro mafia
'We erkennen dat dit een probleem is van Marokkaanse Nederlanders'

http://nieuws.tpo.nl/2018/01/29/marokkaanse-ouders-bezorgd-wegens-marokkaanse-jongeren-bevolkte-mocro-mafia/

Mike

Natuurlijk zijn de bewoners van deze buurt verontrust, waarbij weer en dat voor de zoveelste keer in ons land, gedurende een spontane protest bijeenkomst alleen maar de autochtone Amsterdammers aanwezig waren en diegenen die de onrust veroorzaken of de ouders daarvan zoals gewoonlijk uitblonken door afwezigheid.

In het klein een herhaling van zetten die je overal in Europa kunt constateren na een moslim terreur aanslag, waar pas na dagen er misschien een aarzelende reactie komt van de zijde van moslim organisatie bestuurders , predikers en ouders. En indien de MSM zich dan tot de betrokken ouders wenden, is het stelselmatige antwoord dat hun zoon , de dader , altijd zo’n vriendelijke goede jongen was, maar ja … kansloos en onbegrepen.

http://www.geennieuws.com/2018/01/o...oproep-aan-van-aartsen-hoe-naief-kun-je-zijn/

Mike

Monumentenophef: de nieuwste rage onder deugend Nederland
Het verwijderen van beelden zadelt ons op met een nieuw verleden

http://cult.tpo.nl/2018/01/29/nieuw-verleden-gedachten-mogelijke-beeldenstorm-en-afgedankte-monumenten/

Mike

Kabinet: Gemeenten falen in taaleis voor vluchtelingen
Wet wordt niet goed uitgevoerd - Uitkeringen te weinig gekort

http://politiek.tpo.nl/2018/01/29/kabinet-gemeenten-falen-taaleis-vluchtelingen/

Mike

Gebaseerd op een onderzoek komt consumentenprogramma Radar tot de conclusie dat bijna de helft van de 78 willekeurig uitgekozen uitzendbureaus discrimineert. Ze belde namelijk de uitzendbureaus en deed alsof ze een callcenter was, met het verzoek geen Marokkanen, Turken of Surinamers te willen hebben. Dat vonden de uitzendbureaus geen probleem, maar Van Ark van Sociale Zaken vond het wel volstrekt onacceptabel toen hij er lucht van kreeg. Maar wie zegt dat het discriminatie is?

Chinese restaurants hebben altijd Chinees personeel, Marokkaanse winkels hebben altijd Marokkaans personeel, christenen mogen niet eens in een halal restaurant werken, en Action winkels hebben alleen maar hoofddoekvrouwen in dienst, geen Nederlander te vinden. Is dat geen discriminatie?

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/30/goh-uitzendbureau-discrimineert/

In een vrije markt is het volkomen geoorloofd om te discrimineren. Als je graag werknemers in een net pak ziet, past het niet dat ze een oorbelletje dragen of een tattoo in hun nek hebben. Dat is maar 1 voorbeeld van velen. Discrimineren betekent: onderscheid maken. Als je geen Turkse of Marokkaanse werknemers wil is dat je goed recht - zelfs als dit gebaseerd is op vooroordelen! Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om groepen of personen uit te sluiten, wat de motivatie ook moge zijn. We moeten er gezamenlijk op vertrouwen dat we het maatschappelijke debat aan kunnen!

Mike

Hee Mike, ik zag dat je de enige was die hebt gereageerd (met een tegenargument) op mijn onzekerheid om nog te blijven stemmen.
Laat ik eerst zeggen dat deze onzekerheid niet zomaar recentelijk uit de lucht is komen vallen. Al vele jaren heb ik al géén vertrouwen meer in de Nederlandse politiek. De mening van anderen of doemdenkers hierin kan ik interessant vinden, maar hebben niet echt directe invloed gehad op mijn denkwijze.
Ook staan de ontwikkelingen die nu gaande zijn in Amerika los hiervan. Het politieke systeem in Amerika is hierbij natuurlijk ook niet te vergelijken met dat van Nederland.
Ondanks mijn jarenlange twijfel, ben ik nog altijd wel wezen stemmen. De laatste keer op FvD met mijn voorkeurstem naar Theo Hiddema, dat ik trouwens geen tweede keer meer zal doen.
Ik twijfelde destijds trouwens nog wel tussen de FvD en VNL. Waarom VNL, omdat zij een duidelijk standpunt innamen over het koningshuis met betrekking tot de politiek “puur ceremonieel koningschap”.
https://nos.nl/artikel/2158814-politieke-partijen-branden-zich-niet-aan-de-monarchie.html

Jammer genoeg neemt FvD hierover geen duidelijk standpunt in, maar doordat zij zich hard willen maken voor het referendum en ik de kansen voor deze partij hoger inschatte, is mijn stem dus toch naar deze partij gegaan. Heb ik 'totale' vertrouwen in Thierry Baudet en deze partij...NEE!
Zolang de Nederlandse politiek nog onder de vleugels van het koningshuis zal moeten reageren, zal ik er weinig tot geen vertrouwen in hebben.
Het idee van een kenniskabinet bij FvD kan ik wel toejuichen, maar niet het 'kenniskabinet' die FvD toen zelf voorstelde.

Marcel Levi (Gezondheidszorg)
Paul Frentrop (Binnenlandse Zaken en Bestuurlijke Vernieuwing)
Dick Berlijn / Peter van Uhm (Defensie)
Robbert Dijkgraaf (Onderwijs)
Louise Fresco (Duurzaamheid en Milieu)
Jan Louis Burggraaf (Justitie)
Hans Biesheuvel (MKB en ZZP)
Harold Goddijn (Infrastructuur)
Ahmed Aboutaleb (Integratie)
Pieter van der Does (Innovatie en ICT)
Lex Hoogduin (Economische Zaken)

https://forumvoordemocratie.nl/actueel/fvd-brief-aan-verkenner-edith-schippers

Mijn idee van echte Democratie is, dat het volk voor een kenniskabinet zal gaan stemmen. Zoiets als een vergelijkbare procedure bij die van een gekozen burgemeester. In deze tijd zal daar toch een eenvoudig, snel en zo goed als fraudebestendig stemsysteem voor te bedenken moeten zijn.

Het nu nog middeleeuws stemmen met een rode potlood geeft me ook bepaald geen vertrouwen in deze zelfde politiek. Hoe kun je hier nog mee wegkomen en waarom pikken we dit nog langer? Ik heb hier trouwens ook al eerder mijn mening over geuit.

''Ook zou ik wel eens een politieke partij willen zien die de wijze waarop we kunnen stemmen eens een keer flink aan de kaak zou stellen. Zou het in deze tijd echt géén 100% fraude veilig systeem te bedenken of te ontwikkelen zijn? In deze tijd alleen nog een rode stip plaatsen zou men toch gewoon massaal moeten gaan weigeren. En als je dan toch nog alleen middeleeuws zou kunnen stemmen, dan toch op z’n minst met bv een vingerafdruk en handtekening erbij en de stembiljetten voor minimaal 4 jaar niet laten vernietigen. Maar wie hoor je hierover?''

Ondanks de gemeende fraude die vooral de achterban van de PVV bij de laatste verkiezingen ter sprake bracht, is er verder niets door geen enkele partij mee gedaan.

Nu er nieuwe ontwikkelingen zijn vanuit Amerika, ben ik zeer benieuwd wat dit teweeg zal gaan brengen op de Nederlandse en Europese politiek. Als ik hierdoor het gevoel van vertrouwen in een echte democratie weer terugkrijg, zal ik zeker op een verstandige wijze hier altijd gebruik van blijven maken.

Hee Mike, ik zag dat je de enige was die hebt gereageerd (met een tegenargument) op mijn onzekerheid om nog te blijven stemmen.

Heb je ook mijn argumentatie om wel gebruik te maken van het verworven recht op stemmen op je in laten werken? Ik hoor je hier niet over, maar dat is precies het punt dat gemaakt wordt in het filmpje van SGT Report dat je zelf hebt gepost in de Trump-topic! Cynisme over hoe onze 'volksvertegenwoordigers' er al zo lang een potje van maken kun je op die gladjanussen blijven gooien, maar het is zaak om hier juist persoonlijke verantwoordelijkheid voor te nemen. Waarom zijn wij het die het voor die ratten mogelijk maken om tegen onze persoonlijke en nationale belangen in te beslissen? Zie ook mijn reactie op de Groningers: i.p.v. fakkeltochten anders gaan stemmen!

Ook staan de ontwikkelingen die nu gaande zijn in Amerika los hiervan. Het politieke systeem in Amerika is hierbij natuurlijk ook niet te vergelijken met dat van Nederland.

Dat zie je m.i. verkeerd. Trump is bezig met een wereldwijde revolutie en het is zaak dat hij zo veel mogelijk populistische bondgenoten gaat krijgen in andere westerse landen! Het maakt ook niet uit dat een partij als FvD het nog niet helemaal begrijpt op sommige vlakken, want met een werkelijk wakkere aanjager als Donald Trump en zijn team is alles wat nodig is een politiek klimaat dat hem welgezind is!

Ondanks mijn jarenlange twijfel, ben ik nog altijd wel wezen stemmen. De laatste keer op FvD met mijn voorkeurstem naar Theo Hiddema, dat ik trouwens geen tweede keer meer zal doen.

Mijn voorkeursstem gaat voortaan naar Thierry en niet meer naar Theo. Ik meen echter te lezen in je reactie dat je helemaal niet meer FvD gaat stemmen, of zie ik dat verkeerd? Ik zou dat erg jammer vinden, juist nu wij Europeanen ervoor zouden moeten zorgen dat The Donald zo veel mogelijk bondgenoten gaat krijgen!

Zolang de Nederlandse politiek nog onder de vleugels van het koningshuis zal moeten reageren, zal ik er weinig tot geen vertrouwen in hebben.

Dat is niet realistisch en dit soort cynisme zie ik bij heel veel 'wakkere' mensen die het alternatieve internet volgen. Deze discussies hebben we ook gehad op Dotcom Radio. 'Zo lang FvD voor de chemische industrie stemt, heb ik er geen vertrouwen in'. En zo kun je nog wel 100 argumenten bedenken om je te onttrekken aan je verantwoordelijkheid als burger voor een betere overheid. Een betere overheid is nl. geen perfecte overheid. Waar jij aan lijdt is moreel absolutisme, een soort alles-of-niets-sentiment. Dit zijn FEILBARE mensen met relatief weinig politieke ervaring en zij maken inschattings- en denkfouten. Verwachten dat ze altijd de juiste beslissingen en keuzes maken is net zo min een haalbare kaart voor hen als dat voor jouzelf is. Daarnaast geef je zo'n partij de schuld van de monarchie. Aken en Rome zijn niet in 1 dag gebouwd. We kunnen tzt gewoon een referendum organiseren over het ontmantelen van de monarchie. Waarom leg je die verantwoordelijkheid bij Thierry en zijn mensen en niet bij jezelf?

Het idee van een kenniskabinet bij FvD kan ik wel toejuichen, maar niet het ‘kenniskabinet’ die FvD toen zelf voorstelde.

Mee eens. Het getuigt van naiviteit van de kant van Thierry, die zichzelf teveel verliest in valse romantiek en nostalgie over de Europese Renaissance en dat is zorgelijk. Maar met Donald Trump als aansturende en corrigerende factor maak ik me nergens druk over!

Het nu nog middeleeuws stemmen met een rode potlood geeft me ook bepaald geen vertrouwen in deze zelfde politiek. Hoe kun je hier nog mee wegkomen en waarom pikken we dit nog langer?

Dat kan ik even niet volgen. We hadden nl. eerst stemcomputers van het bedrijf Nedap. In Amerika zagen we onder Bush Jr. echter dat er grootschalige verkiezingsfraude plaatsvond met computers van het bedrijf Diebold, die niet eens een papieren stembewijs uitprintten. Hoe kan het dat je als je een pinautomaat of parkeerautomaat gebruikt je wel een bewijs krijgt, maar als je digitaal stemt niet? Er was toen een actiegroep genaamd Wij Vertrouwen Stemcomputers Niet en zij hebben TERECHT afgedwongen dat we weer terug moesten naar stemmen met potlood, zodat we bij twijfel simpelweg de stempapieren kunnen hertellen. Het probleem is niet het rode potlood, maar het feit dat de lokale en regionale uitslagen vervolgens DIGITAAL worden ingevoerd in 1 centrale landelijke databank en dat daar natuurlijk opnieuw fraude kan worden gepleegd, getuige ook het feit dat na 15 maart 2017 de individuele uitslagen per stembureau niet openbaar mochten worden gemaakt. Zolang we nog met dergelijke vervalste uitslagen akkoord gaan, zijn WIJ het die de criminelen faciliteren!

Mike

De aanslagpleger bloedsuikerchauffeur wordt definitief niet vervolgd, want beslist geen terreur ofzo:

http://nieuws.tpo.nl/2018/01/30/crashende-diabetespatient-definitief-vervolgd/

Het is officieel. U moet allemaal uw bek houden anders bent u een aluhoedjesdragende racist. Suikerspiegelchauffeur Khalid K., die pas Khalid heet sinds GeenStijl.nl onthulde dat hij Khalid heet, stapte met zijn diabetes achter het stuur van zijn Peugeot Ramadan en ramde acht mensen maar daar KON HIJ NIKS AAN DOEN JA. Was hij aan het vasten? We weten het niet. Maar dat is natuurlijk ook helemaal niet relevant. Het OM vindt namelijk dat iemand die het risico neemt dat hij onwel raakt en dan ineens acht mensen aanrijdt niets te verwijten valt. Dat is gewoon een lief iemand die zijn best doet er een lieve stad van te maken. Gelukkig hebben we de camerabeelden nog!

https://www.geenstijl.nl/5140505/veilig-onderweg/ (goede URL!)

Mike

PvdA trekt zich terug uit anti-Annabel Nanninga demonstratie
'Vluchtelingenjagers hebben we niet nodig' opmerking AFA sterkt PvdA in besluit - Update: SP doet ook niet mee

http://politiek.tpo.nl/2018/01/30/pvda-trekt-zich-terug-anti-annabel-nanninga-demonstratie/

https://www.geenstijl.nl/5140501/oh-ze-hebben-afgebeld/ (goede URL!)

http://www.dagelijksestandaard.nl/2...-terug-uit-anti-fvd-en-anti-pvv-demonstratie/

Annabel Nanninga over afzeggen PvdA en SP anti-FvD demonstratie: Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald
Roept GroenLinks op hetzelfde te doen

http://politiek.tpo.nl/2018/01/30/a...eter-ten-halve-gekeerd-dan-ten-hele-gedwaald/

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.537
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan