Nederlandse politiek

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) vraagt de Tweede Kamer om de verkiezingen niet eerder dan in de tweede helft van november te laten plaatsvinden.
De VNG meldt dat het normaal gesproken acht tot negen maanden kost om verkiezingen goed voor te bereiden.
8-9 maanden zou maart-april betekenen. Met EP-verkiezingen in mei lijkt mij het 8-9 mnd scenario niet reëel. Daarentegen lijkt mij de kans klein dat we voor de zomer een nieuw kabinet hebben,

Ik voorspel dec-jan verkiezingen, sept. nieuw kabinet (VVD/BBB/PvdA/GL), Rutte SG NAVO vanaf okt.
Dan is Rutte ruim een jaar demissionair geweest (alweer).
 
Je doet net of dit een gewoon jaar is met een gewone verkiezingstrijd. Dringt het niet tot je door dat we met zeer ongewone geopolitieke omstandigheden te maken hebben? We verkeren nota bene aan de rand van WO3! Ik vermoed dat de strategie is om een demissionair oorlogskabinet te creeren dat versneld allerlei ongrondwettelijke, buitenparlementaire maatregelen door wil drukken, waaronder het opschorten van de verkiezingen!

Mike
 

Kaag vertrekt als D66-leider: 'Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin'​


D66-leider Sigrid Kaag wordt bij de volgende verkiezingen geen lijsttrekker voor de partij en verlaat de politiek. Dat zegt ze in een interview in Trouw. "Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin", zegt ze tegen de krant. Kaag blijft wel nog aan als demissionair minister van Financiën.
 

Kaag vertrekt als D66-leider: 'Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin'​


D66-leider Sigrid Kaag wordt bij de volgende verkiezingen geen lijsttrekker voor de partij en verlaat de politiek. Dat zegt ze in een interview in Trouw. "Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin", zegt ze tegen de krant. Kaag blijft wel nog aan als demissionair minister van Financiën.
Dat is dan nummer 6.
 

Kaag vertrekt als D66-leider: 'Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin'​


D66-leider Sigrid Kaag wordt bij de volgende verkiezingen geen lijsttrekker voor de partij en verlaat de politiek. Dat zegt ze in een interview in Trouw. "Mijn werk trekt een wissel op mijn gezin", zegt ze tegen de krant. Kaag blijft wel nog aan als demissionair minister van Financiën.

Ook deze dame verdient een standbeeld.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.520
Berichten
531.392
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan