Nieuw: de tekort-test

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mtje
  • Startdatum Startdatum
Dat is obv van bloed en ik test via kinesiologie.

Mijn "tekort test" bevat alle vitamines, mineralen, spoorelementen, aminozuren, hormonen en overige belangrijke zaken (o.a % maagzuur, zuurstof)

Verder test ik of je de tekorten uit voeding/ supplement of gecombineerd moet halen. welke hulpstof en/ of vorm het beste wordt opgenomen en of er een opnameprobleem/ verstoring is en zo ja wat en hoe. Een pakket op maat!

Aangezien je lichaam alleen met: ja/nee, sterk/zwak kan reageren is mijn protocol erg breed. Als je specifieke vragen hebt neem een lijstje mee en dan test ik daar op.

 
Om een voobeeld te geven: Er kan uit mijn test komen dat je bepaalde voeding moet mijden vanwege spier en gewrichtspijnen/onstekingsklachten. Ik test dan specifiek voor jou welke groep dat is: Tarwe/ gluten/nachtschade/purine bevattende voeding/transvetten/ MSG en kunstmatige zoetstoffen) En bijv bij nachtschades test ik of je er één (welke) of meerdere ofd allemaal moet mijden. Er kan ook uitkomen dat je bijnieruitputting hebt of teveel zware metalen in lichaam aanwezig zijn.

Echter kan ook dat in de basis balans check al blijkt dat je negatieve energie bij je hebt en als die verwijderd is kan dat al veel uitmaken. Verder staat het (door)geven van helende energie hoog op de lijst en elk lichaam vraagt hierom. Er kunnen tevens blokkades zijn die een emotionele oorzaak hebben (stress/trauma, negatief zelfbeeld, overtuigingen etc) Zoals gezegd er breed wat er uit mijn protocol kan komen.

http://www.balans-balans.nl/page2.php

 
sorry Mtje,

even niet meer bij stil gestaan...

maandag heb ik een afspraak om een SKB test te doen (praktijk zit bij mij in de buurt)

als dat niet de verwachte resultaat geeft overweeg ik om iets anders te doen.

dick

 
Ik kom al 7 jaar bij iemand die veel met kinesiologie werkt.

Hij vertelde mij keer op keer dingen die hij totaal niet kan weten.

steeds klopte deze informatie.

Je kan alles hiermee uitzoeken en vragen.

Of de maag, gal, lever, darmen enz. storen,

de hoogte van de bloeddruk, of supplementen goed zijn,

enz. enz.

Een kleine kanttekening:

Het is zo dat bij circa 70 procent van de mensen

kinesiologie goed doorgeeft, dus niet bij iedereen.

Er wordt bovenin het artikel geschreven dat je vrij bent om de supplementen

te komen waar je wil.

Ik wil wel graag toevoegen dat wanneer een "juiste" diagnose wordt gesteld

het belangrijk is om ook supplementen te kopen die wel goed zijn.

Als je bijvoorbeeld 3 merken vitamine D test blijkt er bijvoorbeeld maar

1 goed te zijn en dan kan dit ook nog per persoon verschillen.

Dus kijk ook goed naar de producten die je gaat innemen.

Lang niet alles is ook goed en gezond

 
@dick: Hoop dat het SKB onderzoek je meer duidelijkheid geeft.

@afra: klopt wat je zegt ivm supplementen. Je bent wel vrij om ze te kopen waar je wilt, hier bedoel ik mee dat ik niet samenwerk met één bepaald merk zoals sommige behandelaars.

Ik test echter wel zover dat je weet welke vorm en merk en bijbehorende dosering. Ik zeg ook altijd dat je een merk moet nemen en naar een natuurwinkel moet gaan ipv gewone drogist.(geen synthetische)

Fijn te lezen dat je zo'n goede ervaring hebt met kinesiologie.

 
SKB test gedaan,

resultaat:

Mangaan en Zink tekort,

SOD blokkade (Superoxide dismutase, Enzym)

Stofwisseling storing op cel niveau.

ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ik Mangaan en Zink tekort heb omdat ik elke ochtend (op nuchtere maag) Sole drink en daarna Rauwe melk met een Rauw ei neem.

maar even afwachten wat het advies wordt van de tester.

dick

 
Dan zal je het niet opnemen Dick, zie de storing op celniveau, kun je nog zoveel tot je nemen.

 
@Tanja

Quote:
Dan zal je het niet opnemen Dick, zie de storing op celniveau, kun je nog zoveel tot je nemen.


daar zal je ongetwijfeld gelijk in hebben Tanja, toch maar Mangaan Glycinaat en Zink/Koper supplementen gehaald, en vanaf nu ook nog meer rauwe melk drinken.

dick

 
Hoi Dick, kan je er ook wat mee? ik doel dan op de symptomen die horen bij mangaan en zink/koper tekort. Ja, goed want alléén zink moet je niet nemen altijd in combi met koper.

Passen jouw klachten in dat rijtje?

Mangaan zit in al het tropisch fruit. Geloof banaan en kokosnoot het meeste.

Ik ben wel benieuwd of je last hebt van artose, artritis of osteoporose?

Ik denk "Artritis" want mensen met artritis hebben minder van het antioxidant Super Oxide Dismutase(SOD). En ik lees hierboven dat je een SOD blokkade hebt.

TIP: Glucosamine, chondroitine en mangaan samen kan dit SOD-tekort opheffen en de reumatische pijnen verlichten.

En dan testen of er ook voedingsgroepen zijn die deze klachten veroorzaken/ verergeren.

Marijn.

 
@Mtje

Quote:
Ik ben wel benieuwd of je last hebt van artose, artritis of osteoporose?


nee, Mtje, ik heb uitslag op een paar plekken op m'n lichaam, die veel weg hebben van psoriasis die maar niet willen verdwijnen vandaar dat ik de test heb gedaan.

maar bedankt voor je adviezen.

dick

 
Zowel zink als mangaan tekort kan huidproblemen geven.

Dus kans is erg groot dat dat beter wordt na aanvulling.

Hou ons hier op de hoogte.

En is is iets gezegd over maagzuur (tekort) dat kan ook reden van verminderde opname van mineralen zijn.

 
voor meer maagzuur neem ik keltisch ('s morgens) en appelazijn (bij de maaltijden)

ik hoop idd dat 't beter wordt door de aanvulling.

ik heb nu gecheleerde mangaan, kon geen gecheleerde zink/koper krijgen want dat had ik liever ook gehad.

ik hou je op de hoogte

dick

 
ik vraag me trouwens af, komt de SOD blokkade doordat er niet genoeg mangaan en zink ingenomen wordt, of wordt er niet genoeg mangaan en zink opgenomen door de blokkade?

maw, er is niet genoeg mangaan en zink aanwezig, dus SOD blokkeert, of SOD is geblokkeerd en 't lichaam neemt daarom niet genoeg mangaan en zink op?

das voor mij de grote vraag.

dick

 
Mtje, op wikipedia wordt er flink werk van gemaakt om jouw werkwijze (toegepaste kinesiologie) in een kwaad daglicht te stellen. Een hoop bronvermeldingen, zelfs de American Cancer Society spreekt zich uit. Waar zijn ze zo bang voor? Dat we geen medicijnen meer nodig hebben?

 
Bovenaan het door Thijs aangehaalde Wikipedia artikel staat dat neutraliteit van het artikel betwist wordt. We worden dus gewaarschuwd voor mogelijke belangenverstrengeling,... :!:

 
Tja, niet iedereen gelooft erin en dat hoeft ook niet.

TFH (touch for health) is geloof ik in Frankrijk 'verboden' terwijl hier in Nederland TFH en reiki etc veelal zelfs (gedeeltelijk) vergoed wordt door de ziektekosten.

Ik gebruik als basis de testwijze van kinesiologie. Echter mijn consulten zijn veel breder dan TFH. Mede door mijn gave om (helende) energie door te geven, mijn helderwetendheid en doordat mijn protocol veel breder is dan TFH. Gelukkig kom je tegenwoordig niet meer op de brandstapel voor ketterij. :wink:

 
Mangaan en Zink tekort,

SOD blokkade (Superoxide dismutase, Enzym)

Stofwisseling storing op cel niveau.

Opname

Het lichaam neemt mineralen en spoorelementen, zoals calcium, koper, jodium en selenium goed op, afhankelijk van de vorm waarin ze aanwezig zijn Hoeveel het lichaam opneemt, hangt onder andere af van de oplosbaarheid in de darm, en van de voedingssamenstelling.

De opname kan worden beperkt in combinatie met oxaalzuur uit rabarber, fytinezuur uit granen en peulvruchten en polyfenolen uit thee en koffie. Dat geldt vooral voor ijzer, zink, mangaan en chroom. De opname van ijzer uit plantaardige bronnen worden bevorderd door vitamine C. IJzer uit vlees is vooral heemijzer en dat is goed beschikbaar.

per direct gestopt met koffie drinken, hopelijk gaat dat een beetje helpen.

dick

 
Mtje, op wikipedia wordt er flink werk van gemaakt om jouw werkwijze (toegepaste kinesiologie) in een kwaad daglicht te stellen. Een hoop bronvermeldingen, zelfs de American Cancer Society spreekt zich uit. Waar zijn ze zo bang voor? Dat we geen medicijnen meer nodig hebben?

ehm... hoe quote ik netjes?

hoewel die club erg nwo is, is de stelling niet zo raar, ik hou mij niet meer met energetische genezing bezig om dat ik niet zeker weet dat deze niet door saters 4d lords=idiote of hoe je het wil noemen word aangestuurd, te veel mensen te veel meningen, maar ik kan wel uit ervaring zeggen dat ik te veel mensen heb gezien die een totaal verkeerd advies hadden gekregen die zogenaamd uit gependeld was, ongeacht of het handmatig of met machine was, of ik het eventjes kon recht trekken...

maar goed ik heb nooit wat met pendelen en spiertesten gehad gaven altijd hilarische resultaten bij mij die nooit klopten tot Groote frustratie van de behandelaar :)

 
Tja... we zullen altijd mede en tegenstanders houden.

Vind ook dat ieder het zijne ervan mag vinden.

Ik snap ook niet dat sommige behandelaars zomaar beginnen met testen zonder te checken of de persoon in balans is. Zijn aardig wat basis-balans-checks voor. Bovendien vraag ik altijd of het goed is dat ik de ander test. Als ik niet de juiste persoon ben, of te dichtbij sta of niet het juiste moment is dan komt dat eruit.

Omdat ik weet dat je de test kan manipuleren, neem ik hem over voor de ander terwijl ik in verbinding blijf (kan zelfs op afstand)

Dat is mijn manier om het zuiver te houden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan