Dank je wel voor het meedenken Muis en Lievergezond
Oxy powder zit magnesium in, dus dan kan ik net zo goed magnesium citraat nemen. Heb ik ook gedaan en ben er weer slap van. Verder is dat het enige wat slap is, want de boel komt gewoon weer niet los.
Slippery Elm heb ik gehad in tinctuur vorm maar ik kan niet tegen welke vorm van alcohol dan ook, dus dat werd em niet. Aloe Vera heb ik in de vorm van gel en sap genomen. Het is een goed laxerend middel, maar het is laxerend en dus niet iets om langere tijd te gebruiken. Overigens krijg ik er pijn in mijn darmen van dus ik gebruik het liever niet. De poeder heb ik daarom ook maar niet meer geprobeerd.
Triphala heb ik ook geprobeerd, maar dat gaat me alleen maar tegen staan terwijl ik geen resultaat boek.
Gember neem ik tegenwoordig weer dagelijks, maar dat mag ook niet baten.
Obstipatie wordt ook gelinkt aan kwikvergiftiging (amalgaamvullingen heb ik nog) en trage schildklier, dus ik kan proberen wat ik wil, maar mijn lijf wil niet.
Wat de koffie betreft moet ik zeggen dat ik er best ruzie mee heb. Ik heb het gevoel dat het wel wat goeds voor me doet, ik kan er zelfs rustig van worden in plaats van het opgejaagd wat veel mensen ervaren. Alleen is het niet zo gunstig voor de trage schildklier en dan begint de hele riedel van moe zijn weer. Ik drink het dan ook nagenoeg nooit. Ik vind het echter wel heel lekker