obstipatie

Ah ok! Bedankt Mike. Wat voor etenswaren kan ik me daarbij voorstellen? Extra fruit en groenten? Maar de groenten dan wel gekookt neem ik aan?

Fruit zou ik niet doen. Wel extra groente. Nu de lente eraan komt kun je ook aan salades denken, maar uiteraard ook gekookte groente.

Mike

shank prakshalana : ayurvedische techniek om de darmen te reinigen

Shank Prakshalana is a very old Ayurveda technique to clean the whole (small and large) intestine by yourself, you just need salt and water.

you will need a whole morning to do it so take you time to take care of you.

2/3 of our immune system is in our intestine, so a healthy intestine means also an improvement in our immune system and our health.

you can use pink salt, or any salt from the mountain like himalaya or andes, etc, instead sea salt, the salt and the hot water help to remove old dirty from your intestine walls.

Het zout bij het water maakt dat het water door de darmen gaat i.p.v. door de nieren.
Deze oefeningen zet de darmkleppen goed open als ik het goed begrepen heb.

http://yogawithsubhash.com/2012/02/16/shankhaprakshalana-colon-cleanse/

Ik heb een collega sole geadviseerd, hij heeft nl oprispingen a g v stress
Heel veel stress.

Ook zijn de darmen niet in orde en staat kritisch tegenover alles wat anders is. Zeer ongezond leefpatroon maar wie weet is de sole een begin van een omslag.

Nu heeft hij na 2 twee dagen sole i d ochtend en avond obstipatie.

Even afwachten of het zeepachtig is maar als het nog lang duurt wat is dan een vriendelijke manier om de ontlasting te stimuleren?

Sinds begin van deze week eet ik bottenbouillon, niet elke dag nog, en nu is mijn stoelgang niet in orde. Nu weet ik dat ik ooit het advies heb gekregen om ervoor te zorgen, ook i.v.m. angstaanvallen, dat mijn stoelgang makkelijk verloopt. Maar het is best lang geleden dat het nu zo moeilijk gaat. Bitterzout had de afgelopen week helemaal geen effect, twee x gebruikt. Gisteren pijnlijk in onderbuik. Zelf vermoed ik mijn darmen. Toen moest ik opeens naar de wc, gevoel alsof er diarree op komst was, maar het resultaat was, 3 druppels en verder helemaal niets. Zit er nu aan te denken om zo 2 theelepels bitterzout te nemen en morgen eens een zoutwaterflush. Heb gisteren nog stoelgangthee van zonnatura gekocht en een groene thee met gember van Pyramide. En nog biologische wortelsap. Drink me suf, voel me verder okay, maar wil zo graag dagelijks ontlasting en heb het gevoel dat er bij mij nog iets moet loskomen.
Onze eerste kefir is hopelijk vandaag of morgen klaar - ben erg benieuwd daarnaar, met dank aan Tanja! Maar ik zou graag wat adviezen willen en misschien een beetje mental support. Krijg het er af en toe toch wel een beetje benauwd van.

Thineke

oxy powder kan helpen, hoge inname vitamine C (ascorbaat) tot darmtolerantie, aloë vera heb ik ergens gelezen, citroensap met olijfolie.
Borax lijkt bij mij ook meer te ontlasten.

Bitterzout had de afgelopen week helemaal geen effect, twee x gebruikt

Zit er nu aan te denken om zo 2 theelepels bitterzout te nemen

Als ik dit zo lees heb je maar heel weinig bitterzout genomen. Minder dan 2 theelepels? Klopt dat?

Is wat weinig voor een stevige verstopping.
Neem alvast 1 afgestreken eetlepel in een glas water.
Komt er nog niks, dan nog een afgestreken eetlepel.
Houdt er rekening mee dat je voorlopig in de buurt van het toilet bent.

Bij mij werkt oxypowder het beste. Iedere twee dagen neem ik 4 capsules.
Je zou ook eens kunnen proberen of castorolie voor jou werkt.

Oxypowder en borax wilde ik nog even niets mee doen, er is al zoveel de afgelopen periode veranderd. Maar ik houd ze in mijn achterhoofd. Vit. C ga ik zeker verhogen, zit nu aan een glas sap met 4 gr. Vanavond evt. meer. En ik zal bij gebruik meer bitterzout nemen, was daar een beetje terughoudend mee geworden. Castorolie, had ik nog nooit van gehoord. Wel Castrol, maar volgens mij is dat iets heel anders... Ga ik even naar zoeken.
Ik kan mij mijn paniek van jaren geleden herinneren, toen ik zware angstaanvallen had en ik voor obstipatie werd gewaarschuwd. Ik nam toen op advies geweekte pruimen en Linoforce van Vogel. Soms vind ik me zelf misschien wel een stoere meid, maar eigenlijk ben ik nog steeds een grote schijterd. Best wel bang om weer in die angst terecht te komen.

Thineke

Heb ik ook, in capsules. Ga morgen eerst met 4x3 gram vit. C proberen de boel aan de gang te krijgen. Aangezien ik dat al jaren gebruik, voelt dat voor mij als 'veilig'.

Thineke

Zou ik nog vergeten: heb vanavond 2x een eetlepel bitterzout gehad. Tot nu toe veel gerommel en krampen, maar verder nog niets

Rommelen en krampen zijn een goed teken.
Maak eens een stevige wandeling van minstens 45 in. Neem wat toiletpapier mee voor onderweg.
Vitamine C tolerantie: dat is de hoeveelheid waarboven je er slappe ontlasting van krijgt. Deze grens is voor ieder individu verschillend en ook nog afhankelijk van de staat van de gezondheid. Bij flinke ontstekingen of trauma's kan die grens flink omhoog gaan tot wel 100 gram per dag!
ik zou in het geval van ontstopping bij verder redelijk gezond zijn minimaal 30 gram nemen, binnen 45 uur. Het moet wel ascorbinezuur zijn.

100 gram! Da's wel heel erg veel, ik denk niet dat ik dat ga redden. Gisteren plm. 12 gr. gehad en met de bitterzout erbij heeft het gewerkt, want momenteel loop ik leeg. Ik heb vanmorgen mijn milde leverreiniging even overgeslagen en heb tot nu toe alleen maar rauwe melk gehad, had daar het meeste behoefte aan. Ik heb ascorbinezuur in poedervorm altijd in huis, dus daar ga ik, iets minder als gisteren, gewoon mee door. Zoals ik het nu zie, denk ik dat ik bij 6 gram ga blijven steken vandaag. Wandelen doe ik normaal gesproken 2 x daags (dat krijg je als je 9 honden hebt ahum). Wilde ik eigenlijk vandaag even overlaten aan m'n vriend.
Bedankt voor het meedenken, ik voel me momenteel een stuk rustiger en opgelucht :-)

Thineke

De aanhouder wint, heel mooi. Nu het meeste eruit is schat ik dat je per dag met minder toe kunt om de boel aan de gang te houden. Rauwe melk heeft vet. lekker.

Die 100 gram was maar als voorbeeld voor zeer ernstige gevallen van b.v. zware longontsteking.
Mooi dat jet de lading kwijt bent, dat slaapt ook lekkerder.
Hou wel even in de gaten dat melk(-producten) verstopping in de hand kan werken.

Overigens: hoe is het met afbouwen van de AD? Heb je al eens aan 5-HTP gedacht? dat is een stofje waaruit serotonine en daaruit weer melatonine wordt gemaakt. Je kan dit goed inzetten in plaats van antidepressiva, maar wel met beleid. Veel antidepressiva werken (ook) als serotonineheropnameremmer, als je dat combineert met 5-HTP is er een klein risico op ongewenst effecten, te veel serotonine is ook weer niet goed. Sommige mensen zijn van de depressie afgekomen door een kuur 5-HTP.
Interessant artikel, voor het gemak ook nog mooi in het Dutch:
http://www.naturafoundation.nl/monografie/5-HTP.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan