Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Reken er maar op dat AZC gaat er gewoon komen! Den Hoorn heeft al een noodwoningen voor vluchtelingen staan in de harnaspolder en die gasten geven al overlast. NL gaat helemaal naar de tering! Ik voel me eerlijk gezegd echt machteloos hierin.
Bekijk bijlage 29203
Ja verschrikkelijk die bebouwing daar, is me een doorn in het oog! In mijn jeugd veel gespeeld in die omgeving.De harnaskade was vroeger zo prachtig en idyllisch langs de boerderijen fietsen. Ze zijn allemaal gedwongen uitgekocht. Ook dat heeft de overheid voor mekaar gekregen en dát is wat me zorgen baart. We kunnen het nooit meer terugkrijgen zoals het was.Lekker dan. De Harnaschpolder was al niks meer sinds het vol staat met die grote lelijke distributiecentra. En nu dit erbij. Ik weet nog goed hoe het was voordat de (woon)boerderijen daar werden gesloopt. Hopelijk gaan de bewoners dit tegenhouden.
Wat een verschil met het gebied in Frankrijk waar ik was. Leuke kleine dorpjes. Geen gesluierde vrouwen, geen hoofddoeken, geen baarden, geen moskeeën, geen azc’s, geen criminaliteit. En ook nauwelijks moderne architectuur, geen klimaatgedram, geen windturbines, vrijwel geen zonnepanelen, geen boeren pesten. Nog gewoon zoals het 20 jaar geleden was toen ik daar voor het eerst kwam. Hele vriendelijke bewoners en een heel mooi landschap waar ze zuinig op zijn.
Blijkbaar moeten we Oekraiens, Arabisch, perzisch, Turks en alle Afrikaanse talen gaan leren. Maar vergeet niet ook alle culturele gebruiken uit je hoofd te leren hè. Kapmessen zijn bijv heel normaal om mee te dreigen of steken als je het ergens niet mee eens bent. Heb je die al aangeschaft?Natuurlijk. Gisteren ben ik begonnen om alle talen van de wereld te leren.
Wij Nederlanders kunnen goed klagen maar komen nooit de actie!Blijkbaar moeten we Oekraiens, Arabisch, perzisch, Turks en alle Afrikaanse talen gaan leren. Maar vergeet niet ook alle culturele gebruiken uit je hoofd te leren hè. Kapmessen zijn bijv heel normaal om mee te dreigen of steken als je het ergens niet mee eens bent. Heb je die al aangeschaft?
In 2 andere topics ben je daar inderdaad het beste voorbeeld van.Wij Nederlanders kunnen goed klagen maar komen nooit de actie!