Sinds een kleine week heb ik alle zuivel geschrapt om te kijken of het effect heeft op mijn acne, darmklachten en zweten. Want ondanks dat deze klachten flink verbeterd zijn, heb ik er wel nog last van.
Nu, na een kleine week, merk ik dat mijn buik savonds rustig is. De acne lijkt minder te worden. Zweten weet ik nog niet. Ik wil dit nog een paar weken volhouden en dan langzaam in ieder geval rauwmelkse kefir en boter/ghee weer toevoegen. Ik heb namelijk het vermoeden dat dat geen klachten geeft, maar dat het werd veroorzaakt door slagroom (lactose) en misschien ook door de bekers bulgaarse en griekse yoghurt die ik met liters tegelijk wegat. Ik wil proberen om dat te vervangen door zelfgemaakte rauwmelkse yoghurt. Door alles even te elimineren en daarna 1 voor 1 te herintroduceren, hoop ik dat ik kan uitvinden waardoor mijn klachten niet verder verbeterden.
Ik merk dat ik het nu wel lastig vind om aan voldoende koolhydraten te komen. Rijst of quinoa of boekweit oid eet ik momenteel ook niet, ik haalde mijn carbs voornamelijk uit melkproducten. Nu kom ik dus uit op honing, zoete aardappel, wortel e.d. en wat fruit als grapefruit en bessen. Heeft het een nog voorkeur boven het andere?
Qua vetten ben ik nu op vet vlees/vis aangewezen en kokosolie en olijfolie.Ik mis mijn roomboter zo!! Ik eet nu denk ik 4-5 eetl olijfolie per dag (extra virgin), zit er aan olijfolie een limiet om de een of andere reden, of is dit prima?
Verder kan ik ook wat moeilijker naar de wc. Ik eet nu: kip (pootjes met vel), grasgevoerd rundvlees (veel vet gehakt, hart, stoofvlees etc), vis (tonijn, kabeljauw, zalm, sardines). En ik wil nog ergens lam vandaan halen. Verder groentes, eigenlijk alles langere tijd gestoomd en evt gepureerd. Olijfolie, kokosolie en santen. Heeft iemand hier nog tips voor? (als je het een naam wil geven, ben ik het paleo autoimmune protocol aan het volgen)