Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Groene ontlasting is een teken dat je galblaas 'wakker wordt'. Deze ledigt zich dan in de darmen en de kleur van gal is groen. Witte ontlasting is rommel die je lever loost en die door tijdsnood of door geblokkeerde galkanalen de galblaas omzeilt. Witte ontlasting is dus pure leverontlasting en groene ontlasting pure galblaasontlasting. Als de witte ontlasting van de lever wel via de galblaas loopt, krijg je de karakteristieke bruine ontlasting die je gewend bent en associeert met gezonde ontlasting. Het is dus een goed teken dat je galblaas actief wordt!

Mike

@ikke, ik neem iedere dag voor het slapen gaan 3 capsules en daar ge ik de volgende dag goed van naar het toilet . Soms één keer, vaak ook meerere malen.

Nee, ik heb de kuur niet gevolgd.

Ik vind het soms moeilijk om te weten waardoor je nou groene ontlasting krijgt.... ik slik ook chlorella (4-5 gram per dag) en eet ook regelmatig bladgroente... daar wordt je ontlasting toch ook groen van?! Ik herken het wel hoor, die groene ontlasting zonder bladgroente te hebben gegeten. Laatste tijd is mijn ontlasting over het algemeen wel bruin eigenlijk... alle 'rare' kleuren zijn inmiddels al wel langs gekomen en niet meer terug gekomen ;-)

Pas als iets echt heel diep donkergroen is, kan het in de ontlasting te zien zijn, zoals spinazie. Het is een misvatting om te denken dat als je iets groens gegeten hebt je per definitie ook groene ontlasting krijgt.

Mike

Ik ben nu bezig met de 5e dag van de 7daagse kuur met oxypowder. (5 capsules per dag die ik s avonds inneem.)

Dag 1 & 2 : brandende groene zure waterige ontlasting. (6 x ontlasting)

Dag 3 : minder brandend groen waterig (6 x ontlasting)

Dag 4 : groen waterig (6 x )

Dag 5 : grijzig brijachtig

Wie kan mij iets zeggen over die grijzige kleur? Wel een enorm verschil met de voorgaande dagen.

Overigens voel ik me al wel wat prettiger in mn lijf.

Laat ik allereerst zeggen dat dit fantastisch nieuws is! Door de verhoogde zuurstoftoevoer via de Oxy is je lichaam nu in staat om zich in sneltreintempo te bevrijden van allerlei ongewenste, aangekoekte ellende. De kleuren spreken boekdelen, ik herken het maar al te goed. Ook zes maal daags ontlasting is voor mij niets vreemds, zelfs nu niet, na 3 jaar WAPF! Recentelijk met natriumbicarbonaat nog 6 keer op een dag geweest. Het zure herken ik en ook de groene, maar ook grijze, brijachtige structuur herken ik.

De meest voor de hand liggende oorzaak van grizje ontlasting is onvoldoende uitstoot van gal. Gal is belangrijk voor de vetvertering, vandaar dat deze ontlasting een vette brij is. Gal hoort ontlasting bruin te kleuren, dus een lichte kleur duidt op te weinig gal. Daarentegen duidt de groene kleur van de dagen daarvoor juist op pure gal. Er is dus het een en ander gaande en het zal nog wel even duren voordat jouw lever en galblaas zich hebben gestabiliseerd.

Zoals Barry Stevens vroeger zei: Gewoon doorgaan! (lezen met een Engels accent)

Mike

als je nu wel meer naar de wc moet maar de kleur is hetzelfde als eerst ben je dan aan het ontgiften of niet?

ik eet niet echt meer, eerder soms minder.

sheila

Voor ik WAPF leerde kennen had ik al eens dat Oxy-Powder gebruikt, de volle kuur. Maar ik lette toen niet op het resultaat. Al was het wel heftig hoor, maar de kleuren staan me niet meer bij ;-)

Er is ook geen product dat vergelijkbaar is met Oxy-Powder. Andere formules gebruiken namelijk geen ge-ozoneerde magnesium chloride en Oxy-Powder wel. Hierdoor ontstaat dus inderdaad na de maag een zuurstof overvloed waardoor alles wat vast zit los komt. Een echte darmontstopper (PLOP).

Quote:
als je nu wel meer naar de wc moet maar de kleur is hetzelfde als eerst ben je dan aan het ontgiften of niet?

Ja, dan ontgift je evengoed.

Mike

Bedankt Mike voor je ondersteunende reactie. ;-)

Wel met een verschil, vandaag tot nu toe maar 2 x ontlasting. De grijzige en daarna donkergroen waterig. (ipv de 6 x op de eerdere oxypowder kuurdagen.

Ja, het was ook vandaag wat branderig weer! Dat had ik in mn eerdere post niet erbij vermeld.

Mike, heb jij enig idee wat nu die zeurderige buikpijn (links en soms was mn hele buik gevoelig en erg opgezet en pijnlijk)geweest zou kunnen zijn?

Die is niet meer op komen dagen sinds de ijzersterke zoutflush met bicarbonaat.

Ik denk aan parasieten of gewoon een blokkade oude troep?

Iig is het schoongespoeld door die heftige flush.

Wat het ook is geweest, het is nu weg. Je kunt soortgelijke episodes nog wel vaker verwachten. Zoals gezegd, ik herken het allemaal (ook de pijn en het ongemak) en ik ben in totaal al 6 jaar bezig, waarvan 3 jaar WAPF.

Mike

het is momenteel bruin-wisselend-goen,maar komt niet geheel gemakkelijk :-(

@Mike

Zit wat in!!

Ik denk dat ik na deze kuur van 7 dagen oxypowder overga op zout en bicarbonaat (2 theelepels /half liter water + half theelepel bicarbonaat) om het obstipatieprobleem op te lossen, + verdere schoonmaak.

Op dit moment kan ik nog niet aan Epsomsalt komen dus kan nog niet aan de leverflush beginnen. (ook de foodgrade waterperoxide is nog even buiten bereik vanwege dat ik in het buitenland zit.

Iemand een betere tip dan graag ;-)

Wens ieder Gezondheid en doorzettingsvermogen!

Heb maandag de lever/galreiniging voor beginners gedaan. De volgende dag zaten er geen kristallen of stenen in de urine, maar had wel een branderig gevoel bij het plassen.

's Nachts was ik kotsmisselijk, maar na nog wat water met bitterzout te hebben gedronken was het over. Sindsdien rommelt het wel voortdurend in de darmen. Vandaag

had ik voor het eerst een branderig gevoel bij de stoelgang met geel/oranjeachtige zachte keutels en ben zelfs meermaals moeten gaan.

Ik heb gelezen dat je ook dagelijks een drankje kunt nemen op basis van 3 citroenen,

2 eetlepels olijfolie, wat bitterzout en twee eierdooiers. Zijn er nog alternatieven?

Een tijdje geleden vertelde iemand me dat je ook de lever kunt reinigen op basis van 1,5 l cola en 400 gr geplette artisjokken. Vond ik wel nogal vrij drastisch klinken.

Iemand daar ervaring mee?

Ondertussen ben ik ook bezig met het voedingspatroon aan te passen, maar voorlopig is het nog kunst- en vliegwerk. Nieuwe eetgewoontes om te ontdekken en oude ingeroeste

eetgewoontes om te laten varen. De drang naar bepaalde voedingsmiddelen is niet zo groot, het is eerder de gewoonte doorbreken. Begin stilaan tot rust te komen in de overdondering van de voorbije maanden.

Heb ook H202 besteld en ben benieuwd naar de uitwerking ervan.

Morgane

Mijn ontlasting is nu licht bruin nog net geen cement kleur.

Heb nu ook maar 2a3 stukje papier nodig.

Richard

Cola is zo'n beetje het SLECHTSTE wat je kunt doen voor je lever. Cola is 1 grote suiker- en fosforbom. Inderdaad vloeken in de kerk.

Mike

Nu ik eraan terugdenk, voelde ik me niet zo lekker bij het voorstel. Heb ooit eens 1 glas cola gedronken en het kwam er gelijk weer uit. Dat was meteen ook het einde van de cola.

Morgane

Sinds een week of 3 drink ik s morgens een fruitsmoothie met wat bicarbonaat, chiazaad, honing, vit c poeder, geelwortel, lijnzaadolie, cocosolie, bittere amandelen, zeezout.

S avonds een beetje magnesiumcitraat voor de stoelgang.

Verder ook bio rundvlees, geitenmelk, salade, gember.

Ook ben ik begonnen met waterstofperoxide foodgrade. Helaas ben ik te vaak voor langere periode op pad en dus is 35 % geen optie ook omdat ik lees dat het 1 x pmnd ontlucht moet worden. Ik inhaleer het dus 3 x per dag 3% met een spray. Het voelt goed, en merk dat mijn lichaamstemperatuur verhoogt na gebruik. Een soort energiestoot.

Wie weet later eens een echte kuur.

Tot zover is de zeurderige buikpijn weggebleven waar ik lange tijd last van heb gehad en alle kleuren wel heb gezien zolangzamerhand.

Het begon met groene drab, toen gelig, geelgroen, en veranderde in groenig/geel grijs en de laatste dagen heel donker, zwartig zelfs met eigenaardige geur.

ZWARTE ONTLASTING kan als ik het goed heb 2 dingen betekenen, of een bloeding, of oud losgeweekt vuil?

Verder merk ik op dat ik niet dikker wordt.. terwijl ik redelijk wat vetten eet, roomboter, cocos, olijf, hennepzaadolie, lijnolie, gemixt palm/olijf/cocos bij bakken, door de salade, en smoothy. Dat verbaast me! Ik hoef niet af te vallen of aan te komen dus ik vind het wel prima, heerlijk zelfs al die vetten!

offtopic:

Ik hoopte door mijn veranderd eetpatroon dat mijn HAARUITVAL zou verminderen maar dat is jammer genoeg niet zo. Het blijft onverminderd uitvallen met jeuk, gevoelige hoofdhuid, dus zou wel schimmel kunnen zijn.

Zin in een agressieve shampoo heb ik niet echt maar weet niet wat te doen verder.

Wie o wie..

Denk aan natuurlijke progesteroncreme(ivm oestrogeendominantie) en magnesiumolie/zout of de spciale magnesiumshampoo(lees eens bij www.zechsal.eu) psoriasis patienten schijnen hier veel baat bij te hebben, misschien ook iets voor jou?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan