Hè Pommetje,
Ik wil hier zeker niet de psychiater uithangen, maar ik zie jou hier echt met gestrekt been induiken! Dit is voor jou misschien prima natuurlijk, je moet het maar aan kunnen. ;-)
Quote:
Dus vanmorgen toen de leverworst uit de koelkast en uit zijn houder moest ging het helemaal mis. Die vieze smurrie om die worst was uit de houder gelopen, dus dat voelde vies en toen schoot ik in de stress. Ik heb ff lekker een potje zitten brullen en daarna ging het wel weer wat beter.
Je vertering is een parasympathisch systeem, dit houd in dat je lichaam en mind ontspannen moeten zijn om goed te kunnen verteren. Je kunt het beste van moeder aarde tot je nemen, maar ons lichaam doet er niet al te veel mee als we zelf niet geaard zijn. Ik ben persoonlijk een voorstander van de middenweg. Dit houd niet in dat je minder gezond zou moeten eten, of het midden zoeken tussen je oude en nieuwe lifestyle. Voor mij betekend de middenweg de balans vinden tussen 2 extremen.
Hier een verhaaltje van de Boeddha ter illustratie
Quote:
Op een dag zat hij aan de kant van de weg uit te rusten, verzwakt als hij was na een periode van langdurig streng vasten, toen er een troep rondtrekkende acrobaten en vuurvreters langs kwam. Ze begonnen iets verderop op hun muziekinstrumenten te spelen en andere dansten. De Boeddha luisterde naar de stem van de zangeres die zong:"Alleen als de sitar goed is gestemd, kunnen we dansen. Span de snaren niet te strak of te slap, dan zullen we weg dansen met de harten der mannen. Een te strak gespannen snaar zal knappen, en dan is het gedaan met de muziek. De muziek sterft ook als de snaar zwijgt omdat ze te slap is. Span de snaren niet te strak of te slap!"
Dit verhaal heeft mij vaak geholpen de balans, en de middenweg weer te vinden. zoals de sitar moet ook ons lichaam en geest niet te gespannen, of te slap ( ontspannen ) zijn. Wanneer we te veel hooi op de vork nemen raken we snel het overzicht kwijt. Gezondheid en balans moeten komen in gezonde en gebalanceerde porties.
Er zijn zat simpele voedingsmiddelen en gerechten die je lichaam voeden, en weinig stress opleveren in de bereiding waardoor het lichaam er ook echt iets mee kan. Rauwe melk is voor mij een superfood, en ik hoef er bijna niets voor te doen! Ook is er op dit moment een actueel topic over eenvoudige maaltijden.
In het begin is het altijd even zoeken, maar mijn wens is dat uiteindelijk iedereen zijn middenweg kan vinden.