oor-en keelpijn

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eli
  • Startdatum Startdatum
Hees klinkt mij meer in de oren als een schildklierprobleem Zonne.

Dit herinner ik me van mijn vader die hyperthyreoidie had (overactieve schildklier) en bij tijd en wijle hees was als hij teveel van zichzelf gevraagd had vooral.

 
Te veel van zichzelf gevraagd.... Dus de bijnieren had uitgeput! Zonder goede bijnieren geen goed werkende schildklier.

Eli, welke sterkte neem je van adrenal per tablet? Ik gebruik zelf dagelijks 900 mg.

 
ooh nog fijner dus schildklier EN bijnieren -:) Ik ga volgende week beginnen met de adrenal...

want klopt wel hoor, hoe moeier ik ben hoe meer last van mijn keel en heesheid.

 
Hahahahaha, hier ook hoor, en en! En dan opgevoed worden met of of.... Zie je wel dat je lichaam het het beste weet. Je mag best en en! En een goede gezondheid EN lekker eten :) is zelfs goed voor je!

 
ja dat is het stomme idd, artsen denken vaak in of of ipv en en.

Al 2 keer inmiddels behandeld met alleen thyreoidum en de 2de keer thyrax. en 1 keertje voor alleen bijnieren ( hydrocortison en DHEA ) en alle 3 de keren werkte het niet echt.... wat vreemd toch .....

 
Ja... Zo probeer ik ook te denken Alexandra.

Ik zit volgens mij op 400 mg adrenal nu. Misschien dan toch nog maar wat ophogen? Alhoewel ik me niet echt heel erg moe meer voel ofzo.

 
Elk, aan jou de keus. Jij weet wat je klachten zijn, jij weet wat je voelt en jij moet uitzoeken wat het is dat je nodig hebt.

 
De psychische oorzaak van oorpijn is angst en het niet luisteren naar je eigen innerlijke wijsheid. Ook staat het voor het onvoldoende kunnen late doorstromen van emotionele ontgifting. In dit verband is de " oude grammafoonplaat" wel een goede metafoor. Ben je er moe van steeds hetzelfde te horen? Misschien van datgene wat jij jezelf steeds weer voorhoudt?

Kinderen hebben vaak oorpijn als hun ouders van mening verschillen, maar ook wanneer de ouders niet luisteren naar hun innerlijk kind, dat hen de weg wijst naar vreugde en vrijheid.

Uiteraard vormt angst een grote aanslag op je bijnieren.

 
Indigo, oorpijn en bronchitis bij kinderen komt toch vaak door het drinken van ( gepasteuriseerde ) melk ?! Los dus van een eventuele psychische oorzaak

 
Ik denk dat het drinken van gepasteuriseerde melk en andere slechte voeding zich uit in klachten die gerelateerd zijn aan het fysieke onderdeel waar de meeste psychische druk op staat, c.q. waarvan de signaalwerking het duidelijkst is.

De kinderen die ik ken met veel oorpijn leven wel in een gezin waarin ouders erg bezig zijn met overkeven en voldoen aan normen van de buitenwereld en weinig oog (en oor) hebben voor hun eigen binnenwereld.

Ik ben zelf ook zo'n kind geweest, van ouders die het totaal niet met elkaar eens waren en veel ruzie maakten, waarbij een van hen uitermate hatelijke en kwetsende opmerkingen kon maken, met als gevolg dat ik op 1,5 jarige leeftijd twee ingrijpende ooroperaties heb ondergaan. Ik dronk gepasteuriseerde karnemelk.

 
Indigo, bepaalde dingen klinken erg herkenbaar; blokkade in de economische ontgiftiging, krop alles op, luister onvoldoende naar m'n lichaam. Ook mijn kindertijd kan er zeker mee te maken hebben! Toen heb ik een keer m'n oor open gekrabd en dacht de huisarts dat t een oorontsteking was. Mijn ouders hadden in die tijd veel ruzie. Een tijdje hebben ze me naar een crèche gestuurd, omdat ze allebei verplichtingen hadden. Omdat ik daar bijna altijd huilend vandaan kwam hebben ze me er weer afgehaald. Ik voelde me vaak 'teveel' en later ook wel eens ongewild terwijl dat absoluut niet waar is! Ook voelde ik me vaak een 'last'. Dit is trouwens pas achteraf beschouwd natuurlijk, een kind kan z'n gevoel nog niet kwalificeren.

Ik denk dat ik ook nu nog weinig eigen waarde ken. Ik had laatst nei therapie en toen bleek dat ik mijn waarde invul op grond van andermans mening. Ik denk dat het tijd wordt deze gevoelens te 'verteren'

 
Quote:
Ik had laatst nei therapie en toen bleek dat ik mijn waarde invul op grond van andermans mening. Ik denk dat het tijd wordt deze gevoelens te 'verteren'


Wat mooi dat je dit herkent bij jezelf.

Het enige wat je hoeft te doen is steeds weer opnieuw bewust stil te staan bij de achterliggende drijfveer van je keuzes. Probeer niets te veranderen maar alleen bewust te zijn en te accepteren.

Hoewel je jezelf in eerste instantie waarschijnlijk zult veroordelen, ga je toch nog niets veranderen, en wacht je tot je bij jezelf merkt dat het veroordelen veranderd in liefdevol accepteren.

Het is belangrijk dat je liefdevol naar jezelf kunt accepteren dat je keuzes maakt die er op gericht zijn waardering van anderen te oogsten, gewoon omdat je het nodig hebt of nodig had.

Pas als je deze fase hebt doorlopen zul je merken dat je jezelf liefdevol kan accepteren en vanzelfsprekend en moeiteloos andere keuzes gaat maken.

Als je jezelf nu onder druk zet om te moeten veranderen, dan "verteer" je niets, maar blijft alsmaar het "spook" van oordelen om je heen opduiken. Dan ga je gewoon aan de andere kant van de medaille zitten, en dat lost niets op.

Succes ermee!

 
Hallo Indigo

Mooi gezegd, jezelf accepteren dan komt de verandering vanzelf. Alle lessen beginnen met zelfliefde, zo ook de oren.

Mijn interesse is altijd naar de gedachte achter de pijn, want de een heeft hier last van en de ander daarvan....hoe kan dat? Wat bepaald jouw zwakke plek? Ik denk de 'les achter de ziekte' Op deze manier vertelt jouw lichaam waar je aan moet werken.

Ik heb een stukje over oren (vroeger vaak last van verstopte oren, wilde het niet meer laten uitspuiten :?)

Wat vertel ons oor? Wie wilt het weten?

 
Quote:
Ik heb een stukje over oren (vroeger vaak last van verstopte oren, wilde het niet meer laten uitspuiten :?)


Hoe bedoel je dat Peti?

Misschien dat verstopte oren meer gaat over: jezelf proberen af te sluiten voor geluiden van anderen als je daar nog te ontvankelijk voor bent ten opzichte van je innerlijke stem?

Ik filosofeer even mee: lange tijd had ik verstopte oren en moest ze ook uit laten spuiten of ze gingen dichtzitten en ontsteking.

Dat is nu wel voorbij bij me (verstopte oren bedoel ik): ik heb nu nog wel heel soms pijnlijke oren jammer genoeg.

Mijn familie van afkomst stond/staat ook in de overleefstand, dus dat/als ik dat heb overgenomen zou het me niet verbazen.

Ik heb vroeger ook veel oorpijn gehad.

Toen ik 35 jaar oud was begon het opnieuw.

 
Hallo Lievergezond, ik schrijf te snel...dit moet het zijn: 'een stukje tekst over de les van de oren' wat ik hebt geschreven toen ik zo last had van mijn oren.

Bij mij was het alleen verstopt, deed geen pijn maar oh zo vervelend. Nu heb ik nooit meer last ervan, bij mij was het meer 'voor mezelf opkomen, mezelf laten horen'.

Groetjes Petra

 
Ik ben net met mijn alvleeskuur begonnen zoals mike beschreef ,elke morgen een halve theelepel bicarbonaat in water en dan half uur later lekker eitje. Resultaat : ongelooflijk gele slijmen uit mijn neus, keel en mijn oren komen open!!!Soms is iets te pijnlijk om het te kunnen horen... Maar met bicarbonaat helpt het allemaal bij mij.

 
Keizertje, waar kan ik meer lezen over deze aanpak ? Ik had hem nog nergens gezien/gelezen hier op het forum ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan