Quote:
Ik had laatst nei therapie en toen bleek dat ik mijn waarde invul op grond van andermans mening. Ik denk dat het tijd wordt deze gevoelens te 'verteren'
Wat mooi dat je dit herkent bij jezelf.
Het enige wat je hoeft te doen is steeds weer opnieuw bewust stil te staan bij de achterliggende drijfveer van je keuzes. Probeer niets te veranderen maar alleen bewust te zijn en te accepteren.
Hoewel je jezelf in eerste instantie waarschijnlijk zult veroordelen, ga je toch nog niets veranderen, en wacht je tot je bij jezelf merkt dat het veroordelen veranderd in liefdevol accepteren.
Het is belangrijk dat je liefdevol naar jezelf kunt accepteren dat je keuzes maakt die er op gericht zijn waardering van anderen te oogsten, gewoon omdat je het nodig hebt of nodig had.
Pas als je deze fase hebt doorlopen zul je merken dat je jezelf liefdevol kan accepteren en vanzelfsprekend en moeiteloos andere keuzes gaat maken.
Als je jezelf nu onder druk zet om te moeten veranderen, dan "verteer" je niets, maar blijft alsmaar het "spook" van oordelen om je heen opduiken. Dan ga je gewoon aan de andere kant van de medaille zitten, en dat lost niets op.
Succes ermee!