oorlog tegen de boer

Dit stuk heb ik even van FB gehaald

Geloof. Geloof is een breed begrip.
Geloven dat we het kunnen, het geloof in God,
Het geloof in toekomstperspectief, geloven dat het boerenverstand wint boven onhaalbare belachelijke theoretische doelstellingen. Maar vooral het geloof in een toekomst met een nieuwe generatie. Geloof in Jeroen en Daphne met hun mooie toekomstplannen. Op dit moment lijkt het er niet op, maar toch geloof ik dat het goed komt! Omdat ik vertrouw op het feit dat de waarheid altijd wint en eerlijkheid het langst duurt.
Het moet gewoon!
Een onbetrouwbare overheid houdt dit gestuntel niet vol, kan gewoon niet. Bestaat simpelweg niet.

En op de boerderij gaat alles voorlopig gewoon door. Alsof er niets aan de hand is. Er wordt gemolken, er worden kalfjes geboren en we genieten van het mooie zomerweer. Er wordt weer hard gewerkt om het gras te maaien voor de wintervoorraad. Want onze koeien moeten ook komende winter eten. Bezig zijn met 2023. Tis nog zó ver weg maar wat zou ik graag alvast om een hoekje kijken. Heeft het allemaal wel zin wat we als boer doen demonstreren, statements maken, blauw-wit-rood, aandacht vragen voor het onrecht en als dieptepunt beschoten worden.
In je trekker zitten als jonge boer en dan beschoten worden. Het kan blijkbaar. Want de verantwoordelijken zeggen binnenkort gewoon sorry en gaan weer over op de waan van de volgende oneerlijke dag.
Volgend jaar weten we natuurlijk al veel meer.
Welke kant rolt het kwartje op? Valt dit kabinet?
Is er al licht in de tunnel? Wordt onzeker zeker?
Een nieuwe regering...klinkt als een verademing...
Waar mét elkaar praten een standaard is ipv tegenover elkaar.
Waar praten over eerlijk voedsel maken energie geeft voor jonge boeren én burgers! Waar saneren verruilt is voor innoveren.
Gewoon omdat ik geloof -anders dan nu- in een toekomst met boeren, landschapsbeheerders en voedselmakers.
Omdat we allemaal gezond en eerlijk voedsel nodig hebben, iedereen en elke dag! En het liefst in een groene omgeving, waar net als nu iedereen welkom is.
Dus heb ik het geloof dat deze lichting bestuurders gauw vervangen moet worden. Want niemand leeft van lucht alleen.
En de wetenschap dat er 80 miljoen mensen per jaar bijkomen op deze wereld en waar honger nou niet bepaald minder wordt...dus dat!
Tijd voor nieuwe bestuurders met boerenverstand!
Alle problemen terug naar de tekentafel om daarna met elkaar een duurzame toekomst te bouwen!
Zonder Rutte maar met Premier van der Plas!
Dat geloof ik.
Rug recht en kop omhoog, morgen nieuwe kansen!

My new video goes out to all the Farmers and Fighter out there, you are not alone. We stand Together. #InThisTogether

Fighting back is the new normal

Song by Van Morrison - new album

Mike

Met alle respect, Ruubz, maar je snapt er niks van. We moeten terug naar de natiestaat en als soevereine natiestaten internationale handel drijven met elkaar. Daarbij is de import en export van ALLE goederen geoorloofd op basis van het vrijemarktprincipe, dus ook plantaatdig en dierlijk voedsel.

De akkerbouwers en veehouders kunnen ee niets aan doen dat er intenationale handelsverdragen bestaan die op basis van subsidies (ons belastinggeld) prijzen kunstmatig laag houden, ze proberen simpelwwg te overleven in dit ongezonde systeem.

Ik zie het liefst vandaag nog alle akkerbouwers biologisch of bd worden en alle (pluim)veehouderij grass-fed en kleinschalig, maar dat is een andere discussie en vooral ook toekomstmuziek. Vereenzelvig het systeem niet met hem die erin proberen te overleven.

Daarom moeten we ALLE boeren steunen, al is het alleen maar omdat als zij succesvol kunnen worden onteigend wij de volgende zijn.

Mike
Dit artikel sluit hier mooi op aan:

https://www.metronieuws.nl/panel/2022/07/metro-panel-stelling-boeren-gaan-te-ver-protesten/

Stemmen maar weer deze poll moet van ver komen 65 procent tegen de boer en maar 35 procent voorstanders van de protesten.
MSM heeft het weer mooi voor elkaar en ze trappen er weer in die normies. Als je een item zag vh NOS journaal over de boeren dan snap je wel waarom🤮ook het jeugdjournaal doet mee aan die demonisering van boeren bij de jeugd.
Heb een rode boerensjaal aan me auto hangen en mijn zoontje zei al: mama we zijn echt de enigen ik zie verder niemand met zoiets?

MSM heeft het weer mooi voor elkaar en ze trappen er weer in die normies. Als je een item zag vh NOS journaal over de boeren dan snap je wel waarom🤮ook het jeugdjournaal doet mee aan die demonisering van boeren bij de jeugd.
Heb een rode boerensjaal aan me auto hangen en mijn zoontje zei al: mama we zijn echt de enigen ik zie verder niemand met zoiets?
Gisteren om 12.00 uur :unsure:
1657207010424.png

Fake! Is gewoon een statement. Dit gaat niet echt gebeuren! Als er 1 provincie is die onafhankelijk moet worden is het Friesland..daar hebben ze tenminste ballen💪🏻 in de Randstad is dat namelijk ver te zoeken😔

Dit artikel sluit hier mooi op aan:

Nou, eigenlijk niet. Het is prachtig wat deze boeren doen, dat vooropgesteld. Maar de transitie naar deze vorm van duurzaam en circulair boeren is in dit stadium niet op grote schaal mogelijk. Het is in deze fase niet zo heel erg belangrijk op welke wijze er gewerkt wordt, pas als we de WTO-handelsverdragen ongedaan hebben gemaakt kunnen we aan dit soort alternatieven gaan denken.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan