oorlog tegen de boer

Ja, idd zoveel mogelijk info verkrijgen. Als mensen zouden bellen en verhaal halen, ze uit zouden horen over hun acties die ze doen en confronteren dan het gesprek openbaar maken.
Kijken hoeveel mensen dan wakker worden die nu nog slapen. Wie weet is dat ook heel nuttig.
En daarnaast idd iedere keer filmen op demos als ze herkend worden.

Ja hoor, weer zo’n ‘prachtig’ plan
Weet je dat dit helemaal nog niet zo'n gek idee is? In een gezonde en gevarieerde wei barst het van de insecten. Niet ieder beestje weet op tijd weg te springen of te vliegen als een grazer een hap gras, klaver en kruiden eet. Dierlijke eiwitten zouden wel eens de missing link kunnen zijn voor de gezondheid van vele grazers (denk ook aan paarden)! De eiwitten zijn compleet en geconcentreerd, dus de verwachting is dat je met kleinere hoeveelheden een groter rendement bereikt.

Mike

Ja en nee, je hebt gelijk dat in een gezonde gevarieerde wei ook een gezond insectenleven is en die worden inderdaad in kleine hoeveelheden ook gegeten door grazers. Hoeveel gezonde gevarieerde weiden zijn er tegenwoordig? Bestaan voornamelijk uit hoogproductief raaigras. In veel weilanden zie je minder insecten dan vroeger en ben benieuwd wat voor effect 5G hierop zal hebben. Zoals ik het las in het artikel, is dat o.a. Wageningen onderzoek gaat doen naar de mogelijkheid van het
vervangen van bepaalde ingrediënten door insecten en het lijkt mij geen goed plan om 1 op 1 de plantaardige eiwitten in het koeiendieet om te zetten in dierlijke. In kleine hoeveelheden waarschijnlijk wel oke, maar in grotere hoeveelheden weet ik het zo nog niet.

Precies o en o, gewoon stoppen met slechte straling, stoppen met verplichte mestinjectie en binnen no time heeft iedereen weer een kannetje insectensproeivloestof in zijn auto om onderweg bij te vullen.
En die insecten vreten die onderzoekers zelf maar op, ik hoef dat geexperimenteer niet in mijn voer.

Koeien hebben vier magen omdat rauwe plantjes niet zo makkelijk verteren, in een koe zit ook geen composthoop, dat zou te lang duren voor de nuttige stoffen uit de plant opgenomen kunnen worden. Dus: vier magen en het vervolg daarop ziet er ook nogal anders uit dat bij uh... insecteneters.
Een koeienvla is geen vaste drol omdat het beest altijd aan de diarree is door een onnatuurlijk dieet. Weet je hoe het voelt als je aan de diarree bent? Nou dat voelt de koe de hele dag.

Ik denk niet dat die figuren ermee op zullen houden als je ze gaat bellen o.i.d. Denk eerder dat je ze er behoorlijk mee tegen de haren instrijkt en wat levert dat nu op?

Dat ze aangifte gaan doen dat is wat gaat ‘opleveren’ en dus gaan ze mensen gerechtvaardigd oppakken.

Het is toch schande dat politie mensen die er zijn om U te beschermen tegen types als dit nee die mogen nooit re ht handhavers publiekelijk aan de schandpaal nagelen wat moet dat voor die kinderen wel niet beteken van die agent die maar ‘gewoon’ zn werk doet.
Voor het gemak wordt even vergeten dat n boer in assen zn gezin ook werd opgepakt iNCL kinderen.

Alles draait om framing en beeld vorming.
De boeren doen er mogelijk beter aan n media bedrijf in te huren of nog beter een spin doctor.

De politie als verlengstuk van de machthebbers handeld in opdracht dus zal je om die voor je in te zetten je moeten begeven in het entrum van de macht zodat je daar de machthebbers laat uitleggen hoe ze aan dr info komen waarop wetgeving gemaakt wordt en vervolgens kan je als je groot genoeg bent de politie voor je inzetten.

Het is volkomen zinloos mi om te verwachten dat ze veranderen zo zijn ze niet getraind.

Ben het met je eens Naief, mestinjectie is destructief voor het bodemleven en wie hadden dat toch al weer opgelegd? Dat zou toch wat zijn, als we weer insecten moeten gaan bestrijden, ben bang dat we nog even geduld moeten hebben. Ik krijg er ook zowat een sik van, de hele tijd maar experimenteren met het voer, niet elke verandering is een verbetering En uitgerekend door Wageningen, die als grootste zakelijke sponsor Unilever heeft.

Koeien hebben inderdaad een ander spijsverteringssysteem dan insecteneters. Maar Gerard, koeien hebben van nature minder vaste mest dan bijvoorbeeld een paard en zijn echt niet allemaal massaal aan de schijt. Een goede boer voert ook ruwvoer voor een goede penswerking, als zijn koeien chronisch aan de diarree zouden zijn, zijn ze ook minder productief.

Het draait absoluut om framing en beeldvorming Joke, daar valt ook wel wat te verbeteren. Al zal de MSM er alles aan blijven doen om de boeren en eigenlijk alle mensen die niet 'braaf' zijn weg te zetten als gestoord, extremistisch enz.. Klopt dat je in het centrum van de macht de meeste invloed kunt uitoefenen en dat je dat door de 'gewone' agenten te bellen niet voor elkaar krijgt. Hooguit dat er een aantal na gaat denken over wat voor rol ze spelen in het geheel als ze erachter komen hoe een groot deel van de bevolking het verafschuwt waar ze zich voor laten gebruiken. Maar ja, daar heb een een werkend geweten voor nodig.

zyp3krgeqdlfxadnc7c0zcwcxypan91a.jpg

Een koe met stijve mest, heeft het niet goed kunnen verteren. Dat zie je bv in natuurgebieden als ze alleen maar grof stengelig spul kunnen eten of bv vleesvee die op puur natuurhooi staat.
Het is zelfs zo, dat als een koe, goede kwaliteit gras eet, al dan niet met kruiden, ze dunner schijt dan een koe die bv ook ingekuilde mais eet. De maisplant is deels onverteerbaar voor de koe, dus, dat komt er als een hoopje weer uit.
Als een koe paardendrollenschijt. maak je dan zorgen, dan is ze niet in orde.
Heeft ze diarree, dan betekend dat, dat het voer er te snel doorheen gaat. Ze neemt dan onvoldoende voedingsstoffen op. Ze gaat dan (hopelijk) minder melk geven en kan minder goed voor zichzelf zorgen. De koe niet blij en de boer 2x niet blij.

Dus. De koe is het enige plantenetende zoogdier dat van nature dunne poep heeft? Ik geloof er geen barst van.
Het gaat op fatsforum toch in de eerste plaats om gezondheid, wat voor ons betekent dat we zo natuurlijk mogelijk proberen te eten, zoals onze nomadische levende voorouders dat deden? Tarwe mijden we, vooral omdat het een gecultiveerde plant is geworden met in de zaden een relatief te groot meellichaam? En dan zijn doorgefokte koeien die op onnatuurlijke wijze worden gevoed wel OK?

Ik vraag me ook af of de dikke hompen die ik in natuurgebieden zie die door runderen worden geproduceerd zo onnatuurlijk zijn. Die vaste drollen zien er anders wel erg natuurlijk uit!

Mike

Ik ben altijd een beetje huiverig voor dit soort iniatieven. Klinkt heel Ronald Bertnard-achtig allemaal en die vertrouw ik voor geen meter!

Mike

Voor informatie over de Sleipnircoöperatie kun je contact opnemen met het bestuur. Dit zijn Ben Gevonden, Reinoud van Bemmelen en Sebastian Klijnsma.

Ben Gevonden? Is dat een echte naam?

Mike

En dan zijn doorgefokte koeien die op onnatuurlijke wijze worden gevoed wel OK?

ja. Paul Blokker heeft destijds mij o.a. chroma's van zijn melk laten zien. Letterlijk schitterende melk.
En net als bv de beste boer uit Ingen. Hij melkt met een machine, doorgefokte koeien op doorveredelt gras, dan voert hij ze vast nog wel iets onnatuurlijks bij. Dan koelt hij de melk, ook erg onnatuurlijk en uiteindelijk doet hij het in plastic of glas ipv aardewerk.
Onnatuurlijk staat niet gelijk aan slecht.
Die dikke drol bestaat uit veel matig verteert spul. En daarom kan in de natuur, de koe ook alleen zichzelf en haar kalf in leven houden en gaat x % dood aan de zware omstandigheden. Dat is natuurlijk. Trouwens, ik vraag me af, hoe de mest in natuurgebieden (nederlandspostzegelgebiedje beheert door tbo's) er in het voorjaar eruit ziet? Ik kom dan nooit in een natuurgebied.
Als boer boots je zoveel mogelijk het voorjaar na. En gelukkig maar, als we echt natuurlijk gingen eten, hadden we op het einde van de winter halve scheurbuik. Natuurlijk staat niet gelijk aan optimaal.

De DDB geeft alle veehouders die de komende maanden worden beboet door de NVWA voor het voeren van “verboden eiwithoudende voeders – “het advies om met de persberichten van de KNMvD of een advies van hun eigen dierenarts, mee te nemen naar de rechtbank. De boete kan, op grond van die berichtgeving, dan geen standhouden.

http://www.ddb.nu/nieuws/ddb/voermaatregel-niet-in-te-rekenen-door-wetswijziging-status-sgd-dierenartsen/

een bom onder de eiwitmaatregelen, de berekening gedaan door 1 ambtenaar, uit het hoofd. Dus, kan niet nagerekend worden.
https://veeteelt.nl/economie/nieuws/rechtbank-schriftelijke-onderbouwing-eiwitmaatregel-ontbreekt

als het zo lang duurt, dan dunkt me, dat er gewoon geen bewijs was. Dat betekend mogelijk een valse aangifte door de nvwa-er, dus consequenties van de beste man of vrouw en even een goed gesprekje met diens leidinggevende.
https://www.melkvee.nl/artikel/259423-om-stopt-met-onderzoek-naar-slachthuizen-door-traagheid-nvwa/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan