Opnieuw voorstellen Celticmyst

Je kunt ook spoelen met bicarbonaat, eventueel mengen met appelazijn.
Nooit meer tegen de tandarts zeggen dat je niet met H202 spoelt.
Biologische tandartsen zijn volgen mij niet duurder. Zoek eens naar prijzen van tandartsen en zoek op prijzen van biologische tandarts,
Als er bv verschillende soorten verdovingen bestaan dan neemt een bio-t. eerder een bio-verdoving.
De niet-bio tandarts van mijn dochter bv geeft mijn kleinkind een behandeling met fluor.
Of bel de tandarts in amsterdam op en vraag hoe het zit met de prijzen.

OK helder

Je kunt ook spoelen met bicarbonaat, eventueel mengen met appelazijn.
Eventjes over wat je hier zegt: de richtlijn van het RIVM is nu dat je bij heel veel tandartsen MOET spoelen met H202, in de tandartspraktijk dus. Dus dan kun je daar niet spoelen met bicarbonaat.

Zelfs bij veel biotandartsen (niet alle) Moet je nu spoelen met H202.

Bij mijn tandarts staan ze er met hun neus bovenop om te kijken of ik ermee spoel.

Bedankt voor de rest vd tips

toevoeging:
Maar mijn eigen tandarts heeft de foto's, van mijn gebit. En ik wil ook niet steeds naar een andere
Het gaat er mij om, kan spoelen met H202 dit veroorzaken (rare randjes op het tandvlees en een geel vlekje op de tand).
Want als dat zo is mag het RIVM dit eigenlijk helemaal niet verplichten om hiermee te spoelen in de tandartspraktijk.

Het is toch eigenlijk van de zotte.
Nu word ik eens een keertje boos.

Als je tegen de tandarts zegt ja ik heb zo'n reactie van die H202 moet u zien
en je moet er toch mee spoelen.
Patiënt wordt niet serieus genomen
regering = het belangrijkste

Echt be-la-che-lijk!

Bij contact van de huid met waterstofperoxide verbleekt de huid en kunnen pijnlijke blaren en brandwonden ontstaan.
En die gaan dus niet meer weg. Kijk daar heb je het al.
Dus kan ik NIET naar mijn tandarts.

H202 moet natuurlijk verdund worden. Aan tandarts vragen wat het percentage is.
Trouwens Liz, als er eenmaal gespoeld is en je hebt klachten dan moeten die vanzelf weer verdwijnen
Dus hoe is het dan met jouw klachten of spoel je thuis ook met H202

1 op 1 is het percentage dat ze gebruiken.

Nou, ik heb wat rare opgezwollen randjes onderaan, bij m'n tandvlees. Dat is niet weggegaan. Ik koppelde dit aan het spoelen met H202...
ik weet het ook allemaal niet.

Ik spoel thuis niet met h202.

En nu ik dus kangenwater drink gebruik ik eigenlijk ook amper meer appelazijn met H202..
dus ik gebruik zelf H202 bijna nooit nu (sowieso niet om te spoelen..)

Verhemelte voelt nu ook raar, maar heb wat tandissues momenteel waardoor er mogelijk ontstekingen zijn ontstaan. Maandag kan ik naar de tandarts.
Tja en dan krijgen we het verplichte spoelen met h202. Ik zie wel hoe het loopt.

https://www.vraagdetandarts.nl/pas-op-voor-waterstofperoxide-mondwater-voor-en-nadelen/

Zeg dat je er niet tegen kan en of het meer verdund kan worden.
Dit is de richtlijn van het RIVM helaas.
Als ik het echt niet wil kan ik wellicht niet behandeld worden.
Ik kijk wel even hoe het loopt.

haha zeg dat maar tegen de tandarts..
;)

Heb het overleefd, pijnklachten in de tanden niet helemaal opgelost.
Ben nu erg moe, ga even wat anders doen.

Ik gaf aan dat ik pijnklachten heb, een beetje een raar beurs gevoel in de tanden sinds een akkefietje vorige maand (waarbij ik op iets hards beet).

Zij kon aan de pijnklachten niets doen, volgens haar klem ik ook met de tanden en kiezen waardoor de pijn blijft.

Ik vroeg of een foto nodig was om te zien of barstjes bv in de tanden zaten; zij vond van niet, bovendien zei ze dat barstjes niet op een foto te zien zijn. Nu ben ik ook niet superfan van rontgenfoto's, dus als het niet hoeft dan niet.
Ik gaf aan dat ik wel graag wilde of ze zou kijken of er verder nog barstjes of breukjes in de tanden zaten. Hele kleine barstjes in het glazuur zag zij wel maar ze zegt dat meer mensen dit hebben.
Ik vermoed zelf dat dit bij mij wel pijnklachten veroorzaakt, maar hier is dus zo 1 2 3 niets aan te doen.

Ze heeft de tanden wel gepolijst.

Er is een heel klein stukje van een tand af, dat wilde ze er nu niet opzetten, ze dacht dat dat er weer af zou breken. En ze wil eerst dat de boel rustig wordt.
Dat de pijnklachten blijven komt volgens haar door het klemmen van de kaken op elkaar.

De kaken geven ook een beetje een krakend en knakkend geluid en doen pijn. Daarvoor moet ik morgen naar een speciale Hoofd en nekfysio,waar ik al een keer eerder ben geweest.

Wat betreft pijn in de tanden is het jammer dat zij niets voor mij kon betekenen en ik hoop inderdaad dat de pijn wegtrekt. Als ik dichtbijt voelt het gewoon beurs.
Het gevoel alsof er brackets op de tanden zitten, volgens haar komt dit door de spanning van het klemmen. Hmm...
Er zit ook lichtelijk een speling in de boventanden, een klein beetje.

Toch raar, want voor dat akkefietje had ik nergens last van, maar dit is wat zij nu voor mij kon betekenen nu.

H202 spoelen moest ik bij de deuringang. Niks overleg (zoals manager mij had gezegd) gewoon hup spoelen ;)
Ik heb niet een hele grote slok genomen.
De wekker erbij, op een minuut.

hoi hoi even een korte update.

Sinds dat ik op iets hards beet vorige maand eigenlijk zeurderige pijnklachten.
Nu wordt dat door mijn tandarts opeens aan knarsen/klemmen gekoppeld maar dat is flauwekul.

Gisteren ben ik dus bij haar geweest. Zij heeft het enkel en alleen gepolijst.

Ook bij een hoofd en kaak fysio geweest omdat de kaak ook zeer pijnlijk was, mond ging amper open, dat gaat nu iets beter, hoewel nog wat knappende/klemmende geluiden. Volgens die kaakfysio maak ik zelf de prikkelsensatie groter, dat is onzin.

Rechtsbovenin zeurt het nu maar door qua pijn. Er zijn ook kleine breukjes zichtbaar daar op die tand (maar ook op andere plekken). Ik word daar niet happy van. Het tandvlees bij die tand voelt ook ontstoken en het is enigszins teruggetrokken bij het verhemelte dat voel ik ook. Het bloedt verder niet.
Ik weet niet wat hier aan de hand is, ik denk dat ik die breukjes of scheurtjes gewoon voel. Bij die tand is ook een stukje glazuur eraf, je ziet dat er een hoekje af is.

Tandarts heeft geen foto's gemaakt. Nu ben ik toch al niet een fan van rontgenfoto's.
Mijn gevoel zegt dat een biologische tandarts toch iets meer kan betekenen. Ik heb er al eentje aangeschreven in Amsterdam, dan moet deze er maar weer naar kijken. Dit was overigen de enige tandarts van die ik gezien heb de afgelopen tijd die de barstjes in het glazuur opmerkte. Kennelijk kijkt zij toch anders dan een reguliere tanarts.
Als ik niet zo'n last had typte ik niet deze hele post.

Ik baal hier van, bah. Ik had een vrij goed gebit maar het is nu al een maand hommeles. Ik maak me echt zorgen dat de breuk dieper zit. En dat de pijnklachten die ook onderin het gebit voelbaar zijn zo nu en dan niet meer weggaan (ik denk ook dat dat gewoon zo is).

En bovendien word ik gek van de zeurende/trekkende pijn. Maar ik ben geen tandarts dus heb niet alle kennis omtrent dit in huis.

Even wat anders. Vandaag was de demonstratie in Den Haag zag ik, eigenlijk is dit voor in een ander topic, ik zal daar verder typen.

Ik heb wel eens gehoord dat de kaak uit balans kan zijn na een behandeling. Heb je lang met je mond open gezeten?
Vooral als ze ook helemaal aan de zijkant moeten zijn kan dat gebeuren. Maar dat is bij jou niet geloof ik.
Jouw behandeling was voor.
Google eens op waar komt kaakpijn vandaan. Wat is verband met kaakpijn en tanden knarsen. Misschien kun je je mond spoelen met tea tree. Is zowiezo goed voor ontstekingen (zonder bijwerkingen) 1 druppeltje is vaak al genoeg in een glas water. Uitspugen.

Ik heb wel eens gehoord dat de kaak uit balans kan zijn na een behandeling. Heb je lang met je mond open gezeten?
Viel wel mee.
Maar ben wat dat betreft al blij dat ik m'n mond gewoon open krijg weer (dat was vlak na de beet op vork compleet niet het geval).
Dus daar zit kennelijk toch verbetering in. Of de kaak verder uit balans is- dat weet ik niet.
Ik was bij die Head and Neck fysio hier in de buurt...... daar ga ik denk ik maar niet meer heen. Dat levert niet zoveel op.

Tandenknarsen- zou zeker kunnen, maar dat veroorzaakt voor 99 procent zeker niet de klachten die ik heb sinds beet op de vork; kleine breukjes in glazuur en wellicht dieper? Daardoor beurs zeurend pijngevoel in de tanden...

Heb de manager van mijn (reguliere) tandarts gemaild dat de pijn blijft

Wellicht toch weer een second opinion bij een biotandarts in Amsterdam!

Misschien kun je je mond spoelen met tea tree. Is zowiezo goed voor ontstekingen (zonder bijwerkingen) 1 druppeltje is vaak al genoeg in een glas water. Uitspugen.

Zojuist gedaan! Fijn dat ik dat nog in huis had..

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan