Ik heb besloten hier een bericht te plaatsen. Het is een enorme zoektocht voor mij, sinds het plaatsen van een vullinkje op mijn voortand twee weken geleden en mij zo ziek voelen. Hoe kon dit?
Heel veel mensen zijn NIET op de hoogte van de zware metalen die in tandvullingen zitten, dat blijkt.
Vinden jullie mij een zeur? Verwijder mij gerust van het forum. Ik ben enkel op zoek naar mensen met KENNIS zodat ik een stapje verder kom. En in deze coronacrisis vinden mensen al snel dat je maar zeurt, maar voor mij belangrijk dat ik toch uit zoek hoe ik mij beter kan gaan voelen.
Er gebeurde een ongelukje met eten en er brak een stukje van mijn voortand af. Ik beet op een vork. Niet handig, maar het is gebeurd.
Daarnaast heb ik diverse barstjes in mijn glazuur en dat voel ik ook.
Het stukje van mijn voortand is erop gezet, op de tand naast de grote tand, door de tandarts (geen biotandarts). Ik wist niet wat voor materiaal het was. Dit heb ik nagevraagd; de tandarts mailde mij dat hij enkel en alleen met KERAMIEK vult.
Ik voel mij sindsdien echt heel vreemd en beroerd. Een beetje, een van de wereld gevoel. Ik dacht het gaat wel over, maar nee. Ook heb ik een krakend oor aan de kant van het vullinkje (en waar het vullinkje zit is het tamelijk gevoelloos nu sinds het erop zit, maar dat even terzijde). Bij het andere oor ook een beetje krakende geluiden. Gisteren had ik slikklachten, vandaag nog steeds, en heb het erg benauwd. Tevens een licht branderig gevoel in de keel.
Dit was even om aan te geven wat er speelt.
Nu kwam ik net, omdat ik weet dat ik geen onzin praat, post #223492 van Ben tegen. Waarin hij schrijft:
Keramische vullingen schijnen nog schadelijker te zijn dan die van amalgaam. Dit wederom door de aanwezigheid van nano bestanddelen/technologie waardoor ook de geleiding nog groter is. Je gebit staat ook in verbinding met je organen. De keramische vullingen kunnen ook stoffen bevatten die de hormoonhuishouding verstoord.
Ontgiften van titanium zou je eventueel kunnen doen met een hogere inname van selenium.
Daaraan wil ik nog toevoegen dat mijn tandarts mij mailde dat zij volledig achter het gebruik van amalgaan staat (niet dat ik dat in mijn mond heb, maar om even haar visie te schetsen..) Ze geeft mij aan: "Nergens in de tandheelkunde wordt zoveel onderzoek gedaan als naar amalgaam en de gezondheidsrisico's ervan. Keer op keer wordt weer aangetoond dat amalgaam geen enkel risico vormt voor de gezondheid." Do I need to say more?
Maar wat ik dus nu in mijn mond heb, is keramiek.
Wat ik al aangaf is dat ik mij echt beroerd voel. Kreeg zojuist een bericht van een bioresonantietherapeut op de mail, dat idd tandvullingen zware metalen bevatten en je hier dus wel degelijk beroerd van kan zijn.
Heeft iemand wellicht tips wat ik kan doen?
Misschien moet ik het stukje, op de tand naast de voortand, gewoon laten verwijderen. Dan mis ik een klein plat stukje v.d. voorkant v.d. tand.
IK heb het idee dat de mensen hier meer kennis hebben van tandvullingen dan het gros van Nederland.
Zoals met wel meer zaken.
Voor iedereen ondanks de omstandigheden een rustig weekend gewenst.